Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 11 juli 2009, 16:08
E.Jekel's schermafbeelding
E.Jekel E.Jekel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A1E - Arris (Doc3)
DTV: CAM CI+
Standaard

Dat hoop ik inderdaad voor jou ook redfoxert maar ook alle andere ziggo gebruikers.

Schoot misschien een beetje uit me slof en daar me excuses voor maar de laatste dagen een beetje teveel naar me hoofd gehad van wees geduldig komt wel goed wanneer eigenlijk weinig tot niks naar wens werkt .

Dat die monteur me vertelde dat docsis 3 voor geen meter werkt (totaal plaatje) deed bij mij een beetje de das om voor de komende tijd wat er te verwachten valt.
Oud 13 juli 2009, 01:18
mgeevers's schermafbeelding
mgeevers mgeevers is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Extra
DTV: Samsung H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pkonings Bekijk bericht
Ziggo heeft zijn snelheid verhoogd naar 25Mb. Maar ik merk er niets van. Is er iemand bij wie de snelheid wel omhoog is gegaan?
Ik ben hier verhoogd naar 25/4 en haal onderstaande snelheden.
Heb AIE extra en oude modem.

Heb ook nog geen brief/mail gehad dat het geupgrade is.

Oud 14 juli 2009, 19:34
De Josz's schermafbeelding
De Josz De Josz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een Extra
Standaard Snelheid nu wel of niet omhoog voor Alles in 1

Nou ik woon in Hoofddorp, had al alles in 1 dus ga nu van 20/3 naar 50/5 alleen wanneer? Ik heb een nieuw modem binnen gehad en per 1 juli zou ik op 50/5 moeten draaien, alleen het is nu 14 juli en nog steeds geen snelheidsverhoging
Oud 14 juli 2009, 21:15
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Josz Bekijk bericht
Nou ik woon in Hoofddorp, had al alles in 1 dus ga nu van 20/3 naar 50/5 alleen wanneer? Ik heb een nieuw modem binnen gehad en per 1 juli zou ik op 50/5 moeten draaien, alleen het is nu 14 juli en nog steeds geen snelheidsverhoging
Kijk even in deze thread betreffende per en vanaf.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18935
Oud 15 juli 2009, 19:23
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Josz Bekijk bericht
Wat voor merk/type modem heb je gekregen ?
(Alleen als het docsis-3 modem is kun je een hogere snelheid hebben/krijgen, mocht het nog een motorola zijn dan heb je nog de oude snelheid.)
Oud 15 juli 2009, 21:35
Uniseat's schermafbeelding
Uniseat Uniseat is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus/ Ubee modem/ WNDR4500
DTV: Humax IRHD5050
Standaard

Is dat nou pcies het zelfde met de Z3 abbo's?
De mijne blijft nog steeds hangen op max 1,4mb down.
Ik werk nog steeds met het surfboard modem.
Kan iemand me hiermee helpen.

Gr Bas
Oud 16 juli 2009, 04:45
jack4040's schermafbeelding
jack4040 jack4040 is offline
Junior Member

Locatie: utrecht/casema/wanadoo/online/orange/ziggo ps,wordt ZIGZAG
Ziggo Internet: z3i/alles in 1 extra,surfboard motorola
DTV: Cisco8455DVB HD/DCB-H360R/IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E.Jekel Bekijk bericht
Vandaag is er een monteur geweest bij mij vanwege storingen / instabiliteit van mijn internet / digitale TV en telefonie.

Hij wilde in eerste instantie de verbinding controleren van de huis aansluiting , splitter en signaal versterker / verdeelkast maar zag toen de Arris modem hangen.

Conclusie ? hou maar op want het is een Docsis 3 en dus het probleem ook.

Wat de monteur mij wist te vertellen is dat Docsis 3 (in ieder geval voorlopig) NIET werkt en hij rade me aan mijn motorola modem maar weer op te hangen en die voorlopig maar te gebruiken want voorlopig zal er geen enkele sprake zijn van een stabiele lijn met een Arrisje.

Nou das lekker dan ... terug naar motorola modem met een max van 20mbit maar wel ff volle mep betalen. Hoezo gratis snelheidsverhoging wat al meedere gepretendeerd hebben.

Het is op dit moment volstrekt onduidelijk waar zich het probleem in bevind. Centrale ? verdeelkasten cq. netwerk ? Huizen zelf ? geen flauw idee aldus de monteur.

Das lekker dan ... toch wel weer jammer dat ik gelijk krijg aangezien ik sinds ik de brief ontvangen had van de "verhoging" ik het al zeer pessimistisch inzag en blijkt dus ook de werkelijkheid.

Ondertussen ziggo ons lekker maken van We gaan naar 120mb !!
Ja hoor zorg eerst nou maar eens dat Docsis 3 daadwerkelijk draait

Sommige zullen mazzel hebben dat het wel draait maar ten overvloedde zijn er mensen waarbij het NIET of ZEER SLECHT draait.

hier heb ik de zelfde problemen,

veel suc6

vriendelijke groet
Oud 18 juli 2009, 10:15
whordijk's schermafbeelding
whordijk whordijk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AI1E
DTV: SMT-C7140A
Standaard

Eergisteren mail gehad en gisteren de Arris modem. Alleen de snelheid is gemiddeld nogal onder de maat voor 50/5. Geen idee wat het probleem is.

Oud 18 juli 2009, 13:08
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whordijk Bekijk bericht
Eergisteren mail gehad en gisteren de Arris modem. Alleen de snelheid is gemiddeld nogal onder de maat voor 50/5. Geen idee wat het probleem is.
Je moet wel wat meer info geven hoe je de snelheid meet, is dat met of zonder router, is dat draadloos of bedraad etc.
Het kan vele oorzaken hebben, van een slecht signaal op je modem, tot een beperkende factor in je computer (firewall/virusscanner etc) of router of netwerk-kabels. Heb je ook al eens een speedtest gedaan met je computer aangesloten zonder router en opgestart in veilige mode met netwerkondersteuning ?

Hier staat een test van je router, die zou de snelheid (wan<->lan en wireless<->lan) wel aan moeten kunnen. Hoewel de snelheid bij WiFi wel in elkaar zakt als je WPA/TKIP gebruikt. Dan kom je draadloos niet boven de 30Mbit uit. Draadloos zul je de 50Mbit nooit halen als je computer geen N-type wifi gebruikt en ben je behalve de router ook afhankelijk van de kwaliteit van je draadloze kaart in de pc.
Oud 18 juli 2009, 14:05
whordijk's schermafbeelding
whordijk whordijk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AI1E
DTV: SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Je moet wel wat meer info geven hoe je de snelheid meet, is dat met of zonder router, is dat draadloos of bedraad etc.
Het kan vele oorzaken hebben, van een slecht signaal op je modem, tot een beperkende factor in je computer (firewall/virusscanner etc) of router of netwerk-kabels. Heb je ook al eens een speedtest gedaan met je computer aangesloten zonder router en opgestart in veilige mode met netwerkondersteuning ?

Hier staat een test van je router, die zou de snelheid (wan<->lan en wireless<->lan) wel aan moeten kunnen. Hoewel de snelheid bij WiFi wel in elkaar zakt als je WPA/TKIP gebruikt. Dan kom je draadloos niet boven de 30Mbit uit. Draadloos zul je de 50Mbit nooit halen als je computer geen N-type wifi gebruikt en ben je behalve de router ook afhankelijk van de kwaliteit van je draadloze kaart in de pc.
Je hebt gelijk, had het niet eens in de gaten dat ik verder geen info gaf. De snelheid hierboven was gemeten met kabel,zonder firewall maar met router draaiend op windows 7 (7100). Rechtstreeks op de pc vanaf de modem komt hij tot 40Mb/s. Ik zal het eens proberen in veilige modus later vanmiddag. Bedankt voor de info.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten