Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 augustus 2009, 13:43
dj-scratch's schermafbeelding
dj-scratch dj-scratch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Internet: Alles in 1 Plus | Ubee modem ouwe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenea Bekijk bericht
Hier in Hazerswoude (2394, vlakbij Leiden/Zoetermeer) exact hetzelfde probleem, valt niet mee te werken, veel keren gebeld, 2 monteurs langs geweest, de laatste monteur moest tegen mij zeggen dat er ergens in augustus een nieuwe firmware komt voor de Arris om dit op te lossen... Tot die tijd gewoon op oude modem en 20/3 met een upload die het dan wel goed doet...

Ik wacht af tot 1 september, als ze het dan nog niet opgelost hebben ga ik mijn abo veranderen naar Ai1-Plus, scheelt 15 euro en heb dan dezelfde snelheid als nu....

Ik zit in 2273 oude modem nog en haal de volle 3 mbit
en de downstream si ook volle 20 mbit
Oud 18 augustus 2009, 15:06
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woody36 Bekijk bericht
Ook maar 1 upstream beschikbaar :
Dat klopt, dat is overal zo en 1 upstream kanaal is voorlopig meer dan voldoende om je upload snelheid te halen.
Oud 18 augustus 2009, 15:31
Aenea's schermafbeelding
Aenea Aenea is offline
Member

Ziggo Internet: Ain1Extra / Ubee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dj-scratch Bekijk bericht
Ik zit in 2273 oude modem nog en haal de volle 3 mbit
en de downstream si ook volle 20 mbit
Met het oude modem werkt alles zoals het hoort ook hier, met het nieuwe modem is het echter verschrikkelijk! Vandaar dat ik ook het oude modem nog gebruik zolang
Oud 18 augustus 2009, 15:39
dj-scratch's schermafbeelding
dj-scratch dj-scratch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Internet: Alles in 1 Plus | Ubee modem ouwe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenea Bekijk bericht
Met het oude modem werkt alles zoals het hoort ook hier, met het nieuwe modem is het echter verschrikkelijk! Vandaar dat ik ook het oude modem nog gebruik zolang

Als ik de nieuwe modem heb stuur ik ook de oude niet gelijk terug
Oud 18 augustus 2009, 16:25
Aenea's schermafbeelding
Aenea Aenea is offline
Member

Ziggo Internet: Ain1Extra / Ubee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dj-scratch Bekijk bericht
Als ik de nieuwe modem heb stuur ik ook de oude niet gelijk terug
Verstandig
Oud 18 augustus 2009, 21:13
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Standaard

Ook ik heb soms uitval van internet sinds het nieuwe modem aangesloten is. Gisteravond het volgende naar de helpdesk gestuurd (via hun website):

KLACHT
"Het is vanmiddag en vanavond geregeld voorgekomen dat internet wegvalt. Soms helpt wachten, maar rond 21:30 heb ik het modem maar gereset om weer verbinding te krijgen.
Het is vandaag niet de eerste keer. Sinds ik het Arris modem heb (50Mb/s) komt het geregeld voor dat internet wegvalt. Er is iets niet goed. Kunt u daar een oplossing voor vinden? Zo als het nu is is het niet leuk !! Met het oude modem had ik nooit problemen
."

Vanmiddag kreeg ik een zeer uitgebreid standaard antwoord welke me niet verder brengt.

ANTWOORD
"Volgens onze gegevens is uw modem correct online. Dit betekent dat uw internetverbinding beschikbaar is. De volgende handelingen lossen mogelijk het probleem op:
- Haal de netwerkkabel welke uw pc met uw modem verbindt uit uw modem.
- Haal ook de telefoonkabel uit het modem.
- Haal het modem van de spanning en wacht enkele seconden.
- Zet het modem terug op de spanning.
- Wacht tot de lampjes constant branden.
- Sluit de netwerkkabel weer aan op het modem.
- Sluit ook de telefoonkabel weer aan.
- Controleer ook even of de coax-kabel niet te strak in het modem gedraaid is. Deze kabel moet handvast aangedraaid zijn.

Indien u een router heeft:
- Haal de netwerkkabel welke uw router met uw modem verbindt uit uw modem.
- Haal het modem van de spanning en wacht enkele seconden.
- Haal ook de router van de spanning.
- Wacht tot de lampjes constant branden.
- Sluit de netwerkkabel weer aan op het modem.
- Zet de router terug op de spanning.
- Controleer ook even of de coax-kabel niet te strak in het modem gedraaid is. Deze kabel moet handvast aangedraaid zijn.

Wanneer dit het probleem niet oplost kunt u de verbinding testen door een rechtstreekse verbinding te maken (indien dit nog niet het geval is). Een rechtstreekse verbinding maakt u op de volgende manier:
- Ontkoppel de netwerkkabel die modem en router verbindt van de router.
- Haal het modem nogmaals van de spanning en wacht enkele seconden.
- Wanneer alle lampjes weer correct branden mag de kabel rechtstreeks op de pc aangesloten worden.

De problemen zouden nu verholpen moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice.
"

Natuurlijk had ik al deze acties al eens gedaan en als er een probleem is lost het zich dan ook wel op. Maar het probleem komt gewoon weer terug, telkens weer.
Ik las hierboven dat er nieuwe firmware voor het Arris modem komt, ergens deze maand. Ik ben benieuwd !!

Ikzelf organiseer heel veel zgn beta-testen voor het bedrijf waar ik voor werk. We delen dan apparaten uit aan "gewone" gebruikers en geven deze een bepaalde tijd om het te gebruiken. Gesignaleerde problemen worden dan stuk voor stuk tot op de bodem uitgezocht zodat bij de grote roll-out er geen problemen meer zijn. Ik vraag mij af of Ziggo dat wel in voldoende mate gedaan heeft ......

Met betrekking tot het soms uitvallen van internet: heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Oud 18 augustus 2009, 21:56
BertK's schermafbeelding
BertK BertK is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Netgear WNDR3700 / CISCO EPC3925
DTV: 2x CAM CI+
Standaard

Ik weet niet of je dit al probeert hebt..

Haal ALLE Coax kabels los.. Kijk ze goed na en zet ze weer
goed vast.. beetje draaien bij het vastzetten zodat ze echt
goed contact maken...

Bij mij heeft het geholpen..
Oud 19 augustus 2009, 16:54
tuupje32's schermafbeelding
tuupje32 tuupje32 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Smits CI+module
Standaard

Mijn resultaten voor de afgelopen dagen zijn betreurenswaardig,ook net even met ziggo helpdesk gebeld omdat als mijn pc via de router loopt(edimax router BR6214K),telkens mijn internet eruit knalt.
Ik heb voordat de snelheid omhoog ging nooit problemen gehad met mijn Motorola modem aangesloten op deze router,en nu sinds gisteren niks dan ellende.
Telkens als ik internet op ga krijg ik wel de ziggo pagina,maar als ik een andere URL intik knalt mijn internet eruit.

Volgens de helpdesk ligt het probleem bij mij en kunnen zij verder niets doen,lijkt me sterk,want ik heb hier niets veranderd in de instellingen van mijn pc.
Oud 19 augustus 2009, 19:04
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Packetlos..
Nou jongens, wat denken jullie? Had ik vamorgen eindelijk voor elkaar gekregen dat ze een monteur langs zouden sturen om de packetloss problemen op te lossen die al maanden spelen... werkt het sinds vanmiddag opeens allemaal perfect. Ik heb het toen een paar uur aangekeken en toch maar weer de klantenservice gebeld om de afspraak te annuleren. Toeval?

ps: snelheid is nog niet in orde (upload ~3.5Mbps), maar dat is niet zó belangrijk.
Oud 19 augustus 2009, 19:08
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuupje32 Bekijk bericht
...omdat als mijn pc via de router loopt(edimax router BR6214K),telkens mijn internet eruit knalt.
Ik heb voordat de snelheid omhoog ging nooit problemen gehad met mijn Motorola modem aangesloten op deze router,en nu sinds gisteren niks dan ellende.
Als dit probleem daadwerkelijk alleen optreedt als je er een router tussen zet, dan ligt het probleem toch echt bij jou. Sorry. Klantenservice heeft in dit geval gelijk. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de appratuur die jij achter het modem plaatst.

Je zou kunnen proberen om je router te resetten naar fabrieksinstellingen en deze opnieuw te configureren.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten