Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 augustus 2009, 22:55
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door govimex Bekijk bericht
Hallo,

Vorige week kreeg ik een mailtje van Ziggo dat ik mijn oude modem moest terug sturen omdat ik een nieuwe zou hebben gehad. Helemaal niks ontvangen dus maar gebeld, en het bleek dat ik hem gewiegerd had volgens hun administratie . Enfijn gisteren toch de modem ontvangen, maar het is dezelfde die ik al heb, de Motorola SBV5121E. Ik heb hem toch maar aangesloten maar merk niks van enige snelheids verbetering.
Er zat ook helemaal niks bij van installatie instrucites waar ik iedereen over hoor, mijn vraag is nu werkt deze modem wel op DOCCIS 3.0 ?

Waarom heb je die docsis3 dan geweigerd? Daarom sturen ze je voor straf een nieuwe motorola. Niet meer weigeren, voortaan. (nu weet ik dat weigeren/beschadigde pakketten onderweg, in bepaalde, zo niet alle moeilijke gevallen als een smoesje wordt gebruikt).
Oud 17 augustus 2009, 00:33
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Pingen naar de gateway of 'onderweg routers' is niet een goed idee, omdat die machines heel bewust pings droppen als ze druk met andere zaken bezig zijn. Ook zit er een maximum aan gelijktijdige ping-sessies ingebakken. Je kunt alleen zeker iets over packetloss zeggen als je een server pingt waarvan je weet dat hij zelf geen frames dropped.
Dat is nonsens. Als de gepingde host al "frames dropped", dan zal dat consequent gebeuren (geen echo reply dus). Maar dezelfde resultaten verschijnen met pings naar tweakers.net of voor mijn part google.com.

Tijdens de periodes dat er een ping time-out optreed is er ook écht geen verbinding. Alle lopende connecties worden verbroken, telefonie valt stil. Lijkt me genoeg bewijs dat er iets goed mis is! Maarja, jij probeert ook alleen maar te helpen, dus vat het niet negatief op. Ik ben er gewoon flink gefrustreerd over
Oud 17 augustus 2009, 00:41
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Het kan best voorkomen dat een dergelijk apparaat soms wel en soms niet reageert. De CMTS-en van Multikabel bijvoorbeeld beantwoorden een vast aantal ICMP requests (zoals ping) per tijdseenheid. Is dat aantal bereikt, wordt er niet meer geantwoord, totdat de volgende tijdseenheid weer begonnen is.

Neemt niet weg dat jouw probleem bewezen is met de pings naar sites verderop.
Oud 17 augustus 2009, 05:27
8740765's schermafbeelding
8740765 8740765 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 All In Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Deze meting is technisch gezien onmogelijk. Om een download snelheid van 48Mbps te halen ben je al minimaal 1Mbps kwijt aan TCP acknowledgments (netwerkverkeer om aan te geven dat je de data ontvangen hebt). Met een upload snelheid van 0.1Mbps kun je dus nooit 48Mbps download halen.

Ik raad je aan om tijdens de speedtest met Netmeter te bekijken hoeveel data er daadwerkelijk langs je netwerkkaart gaat.
De problemen lijken zich hier vanzelf opgelost te hebben.

Oud 17 augustus 2009, 14:06
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Citaat:
Packetloss [...] Tijdens de periodes dat er een ping time-out optreed is er ook écht geen verbinding. Alle lopende connecties worden verbroken, telefonie valt stil.
Hier een screenshot van de status pagina. Upload op 16QAM, ik meen dat dit voorheen altijd 64QAM was? Kan iemand verifiëren of deze waardes goed zijn?

Oud 17 augustus 2009, 14:28
PeeWee's schermafbeelding
PeeWee PeeWee is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis / Arris TM 702B / D-Link DIR-655
DTV: Samsung SMT-C7140B, Samsung DCB-B270R
Standaard

Citaat:
Hier een screenshot van de status pagina. Upload op 16QAM, ik meen dat dit voorheen altijd 64QAM was? Kan iemand verifiëren of deze waardes goed zijn?

Ik moet het even uit mijn hoofd doen, maar er zijn wel wat verschillen met mijn situatie:
- Ik heb maar 3 downstreams
- Ik heb ook 1 upstream, maar Channel type is niet 'Mixed' maar 'ATDMA' (denk ik) en volgens mij inderdaad 64QAM
- Bij de Interface Parameters is mijn LAN speed 1000 (Full)

Hopelijk kun je hier wat mee...
Oud 17 augustus 2009, 15:32
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Dat is nonsens. Als de gepingde host al "frames dropped", dan zal dat consequent gebeuren (geen echo reply dus). Maar dezelfde resultaten verschijnen met pings naar tweakers.net of voor mijn part google.com.

Tijdens de periodes dat er een ping time-out optreed is er ook écht geen verbinding. Alle lopende connecties worden verbroken, telefonie valt stil. Lijkt me genoeg bewijs dat er iets goed mis is! Maarja, jij probeert ook alleen maar te helpen, dus vat het niet negatief op. Ik ben er gewoon flink gefrustreerd over
Zoals Tja al schreef is dit geen nonsens. Kijk wat je hier beschrijft is iets anders en duidelijk een verbindingsprobleem, maar ik wilde even aangeven dat door alleen je gateway of een 'router onderweg' te pingen je een verkeerd beeld kunt krijgen van de werkelijkheid omdat die echt frames droppen als ze meer dan de ingestelde maximale hoeveelheid gevraagd wordt. In jouw geval als telefonie ook wegvalt of slecht is, is het een verbindingsprobleem van je modem zelf lijkt me.
Oud 17 augustus 2009, 20:17
Aenea's schermafbeelding
Aenea Aenea is offline
Member

Ziggo Internet: Ain1Extra / Ubee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Ja, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik denk dat Ziggo het voor ons nog niet goed ingesteld heeft. Er is dan maar 1 remedie, bellen en (blijven) klagen. Hier in Voorburg (2274) is de Upload onwerkbaar traag. Ik ga in ieder geval geld terugvragen, dit is niet wat toegezegd is!!!
Hier in Hazerswoude (2394, vlakbij Leiden/Zoetermeer) exact hetzelfde probleem, valt niet mee te werken, veel keren gebeld, 2 monteurs langs geweest, de laatste monteur moest tegen mij zeggen dat er ergens in augustus een nieuwe firmware komt voor de Arris om dit op te lossen... Tot die tijd gewoon op oude modem en 20/3 met een upload die het dan wel goed doet...

Ik wacht af tot 1 september, als ze het dan nog niet opgelost hebben ga ik mijn abo veranderen naar Ai1-Plus, scheelt 15 euro en heb dan dezelfde snelheid als nu....
Oud 17 augustus 2009, 23:22
Woody36's schermafbeelding
Woody36 Woody36 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee / Sitecom 300N XR
DTV: CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woody36 Bekijk bericht
Upload bij mij dus ook te laag, ruim de helft minder als voor de activatie met het oude modem.
Ik las ergens iets over een firmaware update om dit probleem te verhelpen, die ronde 25-8 zal worden uitgevoerd maar kan het berichtje niet meer vinden. Wie kan die evt. bevestigen?
Ook maar 1 upstream beschikbaar :

Upstream

FreqPowerChannel TypeSymbol RateModulationUpstream 136.00 MHz51.50 dBmVMixed (TDMA and ATDMA)256064QAM
Upstream 2-------------------------
Upstream 3-------------------------
Upstream 4-------------------------[/quote]

Zojuist nog maar eens getest en kijk:

Upload is nu ook zoals het hoort te zijn zonder verdere aanpassingen. Aanloopprobleempje?? Al het nu ook maar zo blijft!
Oud 18 augustus 2009, 09:46
Antoniya001's schermafbeelding
Antoniya001 Antoniya001 is offline
Member

Standaard

Het lijkt erop of Ziggo wel veel dingen aan het veranderen is over de laatste maand.

hier zijn mijn tests: (het is wel jammer dat speedtest.net niet langer alles bewaard. De data voor 3-8 was echt een verschrikking..

Nog niet helemaal ok qua upload maar wordt beter.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten