Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 augustus 2009, 19:23
Theo61's schermafbeelding
Theo61 Theo61 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra met Motorola SBV512 en op de plank Arris 702b
DTV: Samsung DCB-B270R
Thumbs down Problemen na installatie Docsis 3.0 modem

Sinds ik afgelopen zondag het nieuwe docsis 3.0 modem heb geinstalleerd wordt ik met de dag nijdiger op Ziggo. Voor de installatie van de Arris TM 702b had ik al de helpdesk nodig. Blijkbaar wordt je ook gefeliciteerd met de activitatie als er niets gebeurd. Ondanks dat positieve bericht hoorde ik van de HD dat zij het ook weer moesten uitvoeren. Na twee keer een contactformulier ingevuld te hebben werd ik toch weer terugverwezen naar de helpdesk om het probleem van extreem lage uploadsnelheid en halve downloadsnelheid te verhelpen. Ik vind het jammer dat het enige waartoe het ingevulde contactformulier leidt, een verwijzing naar de HD is.

De HD kwam er niet uit en beloofde dat iemand van de technische afdeling binnen 48 uur contact met mij zou opnemen voor een afspraak. Die termijn is lang voorbij, zonder enig resultaat.

Ik lees op dit forum over ticketnummers. Hoe werkt dat? Volgens mij zijn ze mij vergeten. En kan ik nu nog een nummer achterhalen waarmee ik dat kan nagaan?

Firmware Name:TS070072_020509_model_7Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45

Over de mensen van helpdesk heb ik niets te klagen. Ja, het duurde wel lang, maar ik voelde me (in tegenstelling tot de afdeling contactformulieren) wel serieus genomen. Ik begrijp dat er veel meer problemen zijn rond de nieuwe modems. Waarom kan ik dan niet de oude blijven gebruiken? Daar haalde Ziggo een 3x hogere up en ook een hogere dowload snelheid mee.

Laatst gewijzigd door Theo61; 15 augustus 2009 om 11:10
Oud 14 augustus 2009, 20:16
Darkraven's schermafbeelding
Darkraven Darkraven is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1extra , Arris Touchstone TM702A/B
Thumbs down

Vandaag nieuwe modem binnen gekregen , waardeloossssssssss.

quote van medewerker van thuishelp :
Citaat:
19:28:36 (...)
Dan raad ik u aan de genoemde handelingen zo goed mogelijk uit te voeren. Als dit allemaal niet helpt kunt u het best naar de helpdesk bellen.
19:30:16 (...)
Mogelijk. Het kan het modem zelf zijn, het kan de kabel zijn, het kan de interne software van de modem zijn ect. ect. Oorzaken aanwijzen is vaak niet te doen, waardoor het uitsluiten van oorzaken de enige manier is om tot een oplossing te komen.
Zo ken ik er dus nog wel een paar zelf verzinnen

En wat dacht je van die mooie brief de ze er bij geven , ik citeer :

Citaat:
Gefeliciteerd met uw nieuwe Eurodocsis 3.0 modem. Hiermee kunt u nóg meer genieten van uw internetverbinding. Wat betekend dit voor u? Uw internetsnelheid is verhoogd, zonder dat u daarvoor extra hoeft te betalen. Sluit het nieuwe modem aan , en u kunt direct gebruikmaken van de nieuwe verhoogde snelheid.
Nou snap ik niet welke nieuwe snelheid ze bij mij in ieder geval bedoelen

Laatst gewijzigd door mod-5; 7 juli 2011 om 11:18 Reden: Naam medewerker gewist.
Oud 14 augustus 2009, 21:38
rensk's schermafbeelding
rensk rensk is offline
Junior Member

Standaard

Hallo

Eindelijk gistermiddag 13-08-2009 een email ontvangen van Ziggo.
En vanmiddag al het modem ontvangen, wel even een probleem gehad met internet verbinding.
Maar even in je configuratiescherm/apparaatbeheer Ethernetkaart aanklikken met je rechterkant van je muis klikken en kiezen voor Eigenschappen.
Dan zoek naar Speed & Duplex bij Waarde klik je op 100Mbps Full Deplex en klik op OK. Dan werk je Internet verbinding.

Downloadsnelheid is nu: 48,3 Mbit/s
Uploadsnelheid is nu: 4,7 Mbit/s
Oud 14 augustus 2009, 21:46
Ronner's schermafbeelding
Ronner Ronner is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AI1E
DTV: Cisco
Standaard

Afgelopen maandag een mailtje gehad dat ik het nieuwe modem binnen enkele dagen zou ontvangen. Vandaag kwam de TNT em keurig afleveren.

Zoals bij blijkbaar veel mensen heb ook ik last van een matige upload.

Vaak ook kom ik bij speedtest.net en ook bij speedtest.ziggo.nl niet door de upload test heen. Dan hangt ie gewoon en komt er geen resultaat.

Ik heb geen idee welke firmware ik heb en of deze up to date is, want op http://192.168.100.1 reageert de arris niet. Dat is, hij reageert half. Ping reageert ie op dat ip-nummer en in een browser wordt het http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi maar doet daarna niks dan een pagina tonen dat het niet bereikbaar is, zowel in IE als in firefox.
Oud 14 augustus 2009, 21:52
Darkraven's schermafbeelding
Darkraven Darkraven is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1extra , Arris Touchstone TM702A/B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rensk Bekijk bericht
Hallo

Eindelijk gistermiddag 13-08-2009 een email ontvangen van Ziggo.
En vanmiddag al het modem ontvangen, wel even een probleem gehad met internet verbinding.
Maar even in je configuratiescherm/apparaatbeheer Ethernetkaart aanklikken met je rechterkant van je muis klikken en kiezen voor Eigenschappen.
Dan zoek naar Speed & Duplex bij Waarde klik je op 100Mbps Full Deplex en klik op OK. Dan werk je Internet verbinding.

Downloadsnelheid is nu: 48,3 Mbit/s
Uploadsnelheid is nu: 4,7 Mbit/s

Heel leuk allemaal , maar ik heb iemand van ziggo gesproken vanavond en het ligt daar niet aan (zelf ook al geprobeert namelijk) .
Het blijkt dat er iets niet in orde is met de firmware van een aantal modems en dat ze die gaan vervangen in week 34 ( week van 25 aug.) .
Ik heb het over de firmware dan wel te verstaan he , met vervangen , niet de modem !!!!
Oud 14 augustus 2009, 21:54
snuggles123's schermafbeelding
snuggles123 snuggles123 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1-Extra / Cisco EPC 3928 Modem .
DTV: Vu plus solo 4k /Amiko Alien 2 Triple tuner / Sony KD-49X8505B / Quantis Interactieve CI+ 1.3 module
Standaard

Hier totaal geen problemen gelukkig.

Oud 14 augustus 2009, 22:01
Ronner's schermafbeelding
Ronner Ronner is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AI1E
DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snuggles123 Bekijk bericht
Hier totaal geen problemen gelukkig.

behalve dan dat die 91.8 niet klopt als je een 50mbit verbinding hebt
Oud 15 augustus 2009, 03:43
MichaelH's schermafbeelding
MichaelH MichaelH is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All-in-one Extra
Standaard

Hallo,

Wat is bij jullie de datum van de laatste firmware release van de ARRIS 702b?

Te vinden op:
http://192.168.100.1/

Tab: HW/FW Versions
Bij mij:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS070072_020509_model_7
Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45

Lijkt mij niet echt recent?

Thanks,

Michael
Oud 15 augustus 2009, 07:50
harryd's schermafbeelding
harryd harryd is offline
Junior Member

Standaard

kan het kloppen dat de router snelheid tegenhoudt ??

Results from http://www.speed.io
(Copied on 2009-08-15 07:48:05)
Download: 48318 Kbit/s
Upload : 4979 kbit/s
Connects : 2825 conn/min
Ping: 14 ms
Oud 15 augustus 2009, 11:46
w.cassee's schermafbeelding
w.cassee w.cassee is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Arris Touchstone (Docsis 3.0), D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router
DTV: Samsung DCB H360R & Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelH Bekijk bericht
Hoi,

Mijn draadloze router, een NetGear WNR854T, gezet op 300 Mb/s, MTU 1500, Laatste firmware 1.4.38 staat op zo'n 4 meter van mijn modem (Arris 7.02B) verwijderd, en ik krijg mijn download niet meer dan 20 MBit/sec. Zelfs niet als ik mijn nieuwe laptop via een CaT5E-kabel direct op het modem aansluit. Ik heb laatstgenoemde als tig keer gereset, stroom afgezet, enz., enz. Ook niet in safe mode, alle andere speedtests geven hetzelfde resultaat.

Zie:

Lijkt wel of het modem in docsis 2.0-modus draait. Van de 4 kanalen (Downstream) zijn er slechts 3 in gebruik. Is dat normaal?

Bron:
http://192.168.100.1/

Zou iemand bij wie de download/upload OK is zijn of haar eigen Arris-Downstream kunnen posten? Gebruik hiervoor genoemd adres.
Ben heel erg benieuwd! Thanks
Michael,
Het is normaal dat van de 4 kanalen er 3 in gebruik zijn.
Wat zijn de waarden van je modem? Met name de spanning is van belang. Als de spanning te hoog is zakt de performance flink in elkaar.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten