Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 juli 2009, 22:34
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Je doet de coax in de ene kant erin, de scart aan de andere kant en de stekker in het stopcontact. De zenders stelt-ie zelf in. In de handleiding staat het stap voor stap, de TD kan het ook met je doornemen en anders kan je op dit forum wel ergens een schemaatje vinden.
Oud 12 juli 2009, 22:36
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE PLUS
DTV: Humax 5050c
Standaard

Ehm....scart....? Geen HDMI kabel ?

Oud 13 juli 2009, 11:59
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Plus + Netgear WNR3500 + Netgear WN111v2
DTV: CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Decibert Bekijk bericht
Je doet de coax in de ene kant erin, de scart aan de andere kant en de stekker in het stopcontact. De zenders stelt-ie zelf in. In de handleiding staat het stap voor stap, de TD kan het ook met je doornemen en anders kan je op dit forum wel ergens een schemaatje vinden.
Sorry Decibert (leuke naam trouwens), misschien heb ik het niet duidelijk omschreven. Ik weet wel waar de stekkers in moeten, maar door een coordinatiestoornis wil mijn hand nog wel es ergens naartoe gaan waar ie nou juist niet moet zijn ... snap je? Soms erg irritant, maar ook best vaak enorm lachwekkend
Het enige waar ik nog over na moet denken is de beste manier om alles (decoder, tv, vcr en dvd-speler) aan te sluiten ... maar daarvoor ben ik ook al bezig in een ander topic

Wat anders: ik keek afgelopen weekend voor de lol even op de storings- en onderhoudspagina van Ziggo en wat zag ik:

Geplande Werkzaamheden van dinsdag 14 juli 09.00 uur tot dinsdag 14 juli 15.00 uur
In uw wijk vinden werkzaamheden plaats. Hierdoor kan uw televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding korte tijd onderbroken worden. Onze excuses voor de overlast.

Laat nou morgen de monteur komen om alles aan te sluiten ... tussen 08:00 en 13:00 ... 'k vond het wel humor

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
Oud 13 juli 2009, 19:53
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Standaard

Citaat:
Onderbouwing? Voorbeelden? Ik ben benieuwd naar de snelheden na het aansluiten.
Geen, die heb ik totaal niet. Het is puur een gevoelskwestie. Bovendien werkt het meestal zo. D.w.z. Overstappen naar een ander bedrijf voor je energie en je krijgt een flinke korting o.i.d.

Wat dat betreft vind ik dat Ziggo dat tot nog toe nog erg netjes doet. Als bestaande klant neem ik een AIE bundel en krijg gratis, welliswaar na lang wachten een decoder voor digitale TV.

Citaat:
Ehm....scart....? Geen HDMI kabel ?
Ja, SCART. De gratis decoder is alleen geschikt voor SD en heeft twee SCART-aansluitingen, maar geen HDMI. Wil je een HD-decoder (met HDMI-aansluiting) dan betaal je daar €99,- voor (is €100,- korting)

pvd
Oud 13 juli 2009, 19:57
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvd Bekijk bericht
Ja, SCART. De gratis decoder is alleen geschikt voor SD en heeft twee SCART-aansluitingen, maar geen HDMI. Wil je een HD-decoder (met HDMI-aansluiting) dan betaal je daar €99,- voor (is €100,- korting)

pvd
Ah, ja, ok. Ik gebruik beneden een Alphacrypt en hopenlijk binnenkort een 5050c. Voor boven gebruik ik dan de gratis decoder en daar is SD meer dan genoeg
Hmmm....dat zijn dan 3 kaartjes....oh well....dan verdwijnt de decoder van boven gewoon naar zolder en gebruik ik 't kaartje tegen die tijd wel voor in de 5050c
Oud 14 juli 2009, 14:36
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member

Standaard

Nou ... monteur kwam hier vanmorgen keurig rond 8:45 ... had natuurlijk modem bij zich en m'n (Netgear WNR3500) router. Hij heeft alles keurig aangesloten. Hij zag zelfs een 'foutje' in de aftapping voor de 2e tv ... en dat heeft hij dus even beter gemaakt. De Netgear WN111v2 USB adapter werkt niet met mijn Vista (damn!), maar ik heb internet volledig werkend gezien op m'n XP-laptoppie. SWOESJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

En vanmiddag kwam de TNT met m'n decoder: Humax IR-FOX C.
Zelf voor nu even op de meest simpele manier aangesloten en hoppa ... gaan!! Geweldig!!
Ik ben echt helemaal enthousiast ... alleen dat Vista-drempeltje ... iemand nog tips?
@Mvveelen: ik wens jou het plezier en installatiegemak toe dat ik vandaag ervaren heb ...

dieco =

Oud 14 juli 2009, 14:38
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dieco Bekijk bericht
Nou ... monteur kwam hier vanmorgen keurig rond 8:45 ... had natuurlijk modem bij zich en m'n (Netgear WNR3500) router. Hij heeft alles keurig aangesloten. Hij zag zelfs een 'foutje' in de aftapping voor de 2e tv ... en dat heeft hij dus even beter gemaakt. De Netgear WN111v2 USB adapter werkt niet met mijn Vista (damn!), maar ik heb internet volledig werkend gezien op m'n XP-laptoppie. SWOESJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

En vanmiddag kwam de TNT met m'n decoder: Humax IR-FOX C.
Zelf voor nu even op de meest simpele manier aangesloten en hoppa ... gaan!! Geweldig!!
Ik ben echt helemaal enthousiast ... alleen dat Vista-drempeltje ... iemand nog tips?
@Mvveelen: ik wens jou het plezier en installatiegemak toe dat ik vandaag ervaren heb ...

dieco =
Zie je, het kan allemaal best in 1 keer goed gaan

Ehm, wat is de snelheid nu ? 10Mb of toch 20Mb ?
Oud 14 juli 2009, 15:06
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member

Standaard

Ehm ... ... heb daar vanmorgen niet echt op gelet ... en ik kan op m'n gewone pc dus nog niks met Ziggo-internet doen ... damn damn damn. Kun je wel aan zien hoe belangrijk ik die snelheidsverhoging vind

Misschien sluit ik straks nog wel even m'n laptop aan ... eerst even alle troepjes/zakjes/dozen opruimen enzo

Oud 14 juli 2009, 16:25
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dieco Bekijk bericht
Misschien sluit ik straks nog wel even m'n laptop aan ... eerst even alle troepjes/zakjes/dozen opruimen enzo
De monteur heeft er wel een bende van gemaakt he ?

Oud 14 juli 2009, 16:30
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
De monteur heeft er wel een bende van gemaakt he ?

Nou ... eigenlijk ... ahum ... hij heeft alle doosjes enzo keurig in een andere doos gedaan en achtergelaten. Maarja ... om alles te kunnen aansluiten moesten er wat meubels en kabels aan de kant geschoven worden.

Ik kan wel zeggen dat het beeld van mijn tv duidelijk beter is dan hiervoor ... mooi helder!!
En dat op zo'n redelijk oud beestje ... ik ben onder de indruk

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten