Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 9 juli 2009, 12:45   #11
dieco
Senior Member

dieco's schermafbeelding
Standaard

Als alles gaat zoals het zou moeten gaan, dan komt de monteur bij mij komende dinsdagmorgen (14-07) alles installeren. Dan kan ik je eventueel 'vers van de pers' (hoop ik) vertellen hoe het eraan toe gaat ...

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
dieco is offline  
Oud 9 juli 2009, 13:13   #12
mvveelen
Senior Member

mvveelen's schermafbeelding
Standaard

Do tell !!

Ennehm.....krijg net wel een brief van Ziggo dat zij het abonnement bij m'n huidige ADSL provider NIET voor me kunnen opzeggen omdat ik mijn klantnummer heb doorgegeven aan ze in plaats van het contract-ID. Ehm...so much for a second chance....nou goed, dan moet ik het zelf maar opzeggen .... als dat maar goed gaat met de nummerportering

Jammer dat ik niet alsnog het contract-ID kan doorgeven aan ze. Zou toch makkelijker zijn lijkt mij ?
mvveelen is offline  
Oud 9 juli 2009, 13:23   #13
dieco
Senior Member

dieco's schermafbeelding
Standaard

Ja, zou inderdaad makkelijker zijn ... Misschien kan de klantenservice nog wat voor je betekenen? Of misschien anders een van de Ziggo-medewerkers die op dit forum rondzwerven?

Trouwens ... als Ziggo het niet opzegt dan kun je toch ook wachten tot het hele Ziggo-gebeuren (inclusief je telefonie-gedeelte) goed werkt en dan zelf ADSL opzeggen?! Dan heb je wel even dubbele kosten maar ook meer zekerheid dat alles goed gaat komen ... Ik doe maar een gooi

dieco is offline  
Oud 9 juli 2009, 13:25   #14
mvveelen
Senior Member

Standaard

Zit ik ook aan te denken, maar....hoe gaat dat dan met de nummerportering ? Ik bedoel, die is nu in "beheer" bij Telfort, dan kan dit toch niet via Ziggo gaan lopen ineens ?

Iemand die hier meer over weet ?
mvveelen is offline  
Oud 9 juli 2009, 13:34   #15
dieco
Senior Member

dieco's schermafbeelding
Standaard

Je hebt toch AiE aangevraagd met nummerbehoud?
Dan gaat de portering van je nummer dus uit van Ziggo, tenzij ze ook dat niet gaan doen omdat je i.p.v. contractID je klantnummer hebt door gegeven. Zodra Ziggo bij Telfort aangeeft dat ze je nummer willen hebben, dan hoort Telfort daar normaal gesproken aan mee te werken ...

Zo is het mij in elk geval verteld ... maar misschien kan iemand anders dat bevestigen/ontkennen?!?!

dieco is offline  
Oud 9 juli 2009, 13:43   #16
mvveelen
Senior Member

Standaard

Pffff......ik dacht bij mezelf : kom, laat ik Ziggo eens bellen.
Op de brief staat : lokaal tarief, echter kost het 10ct p/minuut. Maar goed, keuzemenu doorlopen....niet helemaal duidelijk waar dit onder valt en uiteindelijk iemand aan de lijn.
Hele verhaal uitgelegd en toen kreeg ik te horen dat ik doorverbonden zou worden naar de juiste afdeling. Ok, mijn "fout", ik zal wel de verkeerde keuze hebben gemaakt in het menu (status opvragen huidige bestelling kwam het dichtst in de buurt vond ik). Doorverbonden en toen :

"dit nummer wordt niet meer gebruikt", "dit nummer wordt niet meer gebruikt""dit nummer wordt niet meer gebruikt""dit nummer wordt niet meer gebruikt""dit nummer wordt niet meer gebruikt""dit nummer wordt niet meer gebruikt""dit nummer wordt niet meer gebruikt".........

Ehm....? Heb maar opgehangen, want dit gaat zo niet lukken. Kon ook niet meer terug.

Edit :

Alsnog een poging gewaagd, dezelfde keuze gemaakt en (volgens mij dezelfde meneer, maar volgens hem had ik 'm net niet gesproken) dit keer ging de meneer het even navragen.
Volgens de supervisor is het zo dat het telefoonnummer wel degelijk wordt geporteerd en dat ik alleen het Internetabonnement bij Telfort zélf moet opzeggen.

Ik denk dat ik maar wacht tot ze zijn geweest de 23e, dan kan ik het alsnog opzeggen. Zo zit ik iig. straks niet zonder internet

Laatst gewijzigd door mvveelen; 9 juli 2009 om 13:59
mvveelen is offline  
Oud 10 juli 2009, 10:34   #17
mvveelen
Senior Member

Standaard

Dieco, ben trouwens ook wel benieuwd of je meteen de "nieuwe" snelheid krijgt. Zoals je het nu kunt bestellen zou dat wel zo moeten zijn namelijk. Ik heb dit niet gevraagd op het moment dat ik de bestelling deed omdat ik er a) niet bij stil heb gestaan en b) zoiets heb van : komt wel goed, wat maakt die ene maand nou uit ?
mvveelen is offline  
Oud 10 juli 2009, 11:00   #18
dieco
Senior Member

dieco's schermafbeelding
Standaard

Ja, ik had ook al zoiets van 'ik zie het wel als het zover is', maar ben eigenlijk ook wel benieuwd. Heb je trouwens bij Telfort een alles-in-een abonnement?

Wel grappig dat we bijna gelijktijdig de aanvraagprocedure doorlopen ... dan voelen we ons niet zo alleen

dieco is offline  
Oud 10 juli 2009, 11:07   #19
mvveelen
Senior Member

Standaard

Ja, ik heb een "alles"-in-één lopen bij Tisc...ehm...Telfort. Ik zit alleen nogal ver bij de centrale vandaan en heb daardoor simpelweg een lage snelheid. Tenminste, ik vind iets meer dan 4Mb niet (meer) zo snel .

Bellen is bij Tiscali/Telfort eigenlijk altijd een probleem geweest. Tijdenlang gaat het goed en dan ineens gaan mensen je mobiel bellen omdat je thuis niet bereikbaar bent ? Je weet dus niet hoelang dat dan ook zo is geweest. Maar goed, dat is gewoon iets wat al bij zoveel mensen speelt en misschien is het bij Ziggo iets beter.

M'n vriendin is eigenlijk al die tijd tegen een overstap geweest omdat er behoorlijk veel negatieve berichten over Ziggo rondgingen die ook bij Tros RADAR werden behandeld. En ja, dan ontstaat er een bepaald beeld. Nu, nadat Telfort er onlangs een dag uit had gelegen terwijl zij die dag vrij was (ja, dan mis je internet pas écht ) maakte ik de opmerking dat met de nieuwe snelheden bij Ziggo het misschien toch wel interessant zou zijn om over te stappen. De veranderde in een en heb toen meteen actie ondernomen. Helaas gen EXTRA, maar PLUS is al een lekkere upgrade

Ja, ik ben dus een weekje later aan de beurt. Ik zeg de 23e, als alles werkt meteen Telfort op. Dan maar even dubbel betalen
mvveelen is offline  
Oud 10 juli 2009, 12:36   #20
dieco
Senior Member

dieco's schermafbeelding
Standaard

Ik heb nu nog InternetPlusBellen Extra van KPN.
Snelheid verminderde van de ene op de andere dag vrij drastisch (van 6000 kbps naar 3500 a 4000 kbps). Oorzaak: onbekend. Modem omruilen: geen resultaat.
Uiteindelijk kreeg de afstand tot de centrale de schuld, maar die afstand is al die jaren hetzelfde geweest. Verder onderzoeken was wel mogelijk, maar moest per se in eerste instantie telefonisch. En aangezien ik door een vervelend spraakgebrek telefonisch onverstaanbaar ben en KPN geen alternatief wilde bieden ... tsja ...
Eerst was ik ook wel een beetje huiverig om over te stappen, maar nu de beslissing eenmaal genomen is ben ik opgelucht.

De eerste ervaringen met de Ziggo klantenservice zijn wat mij betreft prima.
Ik had namelijk best nog wat vragen en die zijn snel en goed beantwoord.
Komen er onverhoopt mettertijd technische problemen, ja dan zal ik toch moeten bellen ... maar dat zien we dan wel weer. Ik ga er, eerlijk gezegd, vanuit dat er op dit forum ook meer dan voldoende kennis aanwezig is.

Ik wacht zelf ook rustig af tot alles naar behoren werkt en dan ... doei doei KPN!! Liever even dubbele kosten dan het risico dat er iets fout loopt.

dieco is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten