Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 juni 2009, 19:25
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Nee, daar zijn we het niet over eens. Bij mij werkt ondertiteling via teletekst pagina 888 bij BBC1 en BBC2 nog steeds, ook analoog.
Als ik het goed begrepen heb zit jij in Ziggo/Casema gebied en TacoBorg in Ziggo/@Home gebied. Het is dus zeer goed mogelijk dat de ontvanger die in de regio van TacoBorg gebruikt wordt om het analoge kanaal op de kabel te zetten niet tegen het feit kan dat er geen start pagina voor de normale teletext meer is gedefinieerd en daarom ook geen ondertiteling via teletext doorgeeft. En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken waarom TacoBorg geen ondertiteling via teletext binnenkrijgt en jij wel.

Bij Ziggo maken ze nu eenmaal niet in het hele kabelgebied gebruik van hetzelfde bron signaal en dezelfde apparatuur om het kabel signaal te genereren waardoor er allerlei kleine verschillen mogelijk zijn bij ontvangst door de klant. En volgens mij geldt voor het analoge signaal op de kabel ook nog dat dit niet centraal vanuit de headends op de kabel wordt gezet, maar decentraal in de regio's waardoor er ook verschillen kunnen ontstaan binnen het Ziggo/@Home, of het Ziggo/Casema, of het Ziggo/Multikabel gebied.

Met andere woorden: Dat jij ergens geen last van hebt wil niet automatisch zeggen dat anderen daar dan ook geen last van kunnen hebben. Er zijn op dit forum voldoende voorbeelden te vinden van die afwijkingen tussen de diverse regio's zoals ondermeer het wel of niet aanwezig zijn van het Engelse commentaar audio spoor in het analoge signaal van Eurosport.
Oud 29 juni 2009, 19:38
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Als ik het goed begrepen heb zit jij in Ziggo/Casema gebied en TacoBorg in Ziggo/@Home gebied. Het is dus zeer goed mogelijk dat de ontvanger die in de regio van TacoBorg gebruikt wordt om het analoge kanaal op de kabel te zetten niet tegen het feit kan dat er geen start pagina voor de normale teletext meer is gedefinieerd en daarom ook geen ondertiteling via teletext doorgeeft. En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken waarom TacoBorg geen ondertiteling via teletext binnenkrijgt en jij wel.

Bij Ziggo maken ze nu eenmaal niet in het hele kabelgebied gebruik van hetzelfde bron signaal en dezelfde apparatuur om het kabel signaal te genereren waardoor er allerlei kleine verschillen mogelijk zijn bij ontvangst door de klant. En volgens mij geldt voor het analoge signaal op de kabel ook nog dat dit niet centraal vanuit de headends op de kabel wordt gezet, maar decentraal in de regio's waardoor er ook verschillen kunnen ontstaan binnen het Ziggo/@Home, of het Ziggo/Casema, of het Ziggo/Multikabel gebied.

Met andere woorden: Dat jij ergens geen last van hebt wil niet automatisch zeggen dat anderen daar dan ook geen last van kunnen hebben. Er zijn op dit forum voldoende voorbeelden te vinden van die afwijkingen tussen de diverse regio's zoals ondermeer het wel of niet aanwezig zijn van het Engelse commentaar audio spoor in het analoge signaal van Eurosport.
Klopt helemaal, maar waar ik op reageerde was de gedachte dat de BBC geen ondertiteling meer zou leveren via teletekst pagina 888, en die gedachte klopt dus niet.

Als de ontvangstproblemen met ondertiteling via BBC teletekst pagina 888 te wijten zouden zijn aan bijv. de ingebruikname van andere apparatuur door de BBC, dan lijkt het mij dat je met je klacht in eerste instantie bij de BBC moet zijn, en niet bij Ziggo.
Oud 29 juni 2009, 20:01
TacoBorg's schermafbeelding
TacoBorg TacoBorg is offline
Member

DTV: Humax 5200
Standaard

Citaat:
Nee, daar zijn we het niet over eens. Bij mij werkt ondertiteling via teletekst pagina 888 bij BBC1 en BBC2 nog steeds, ook analoog.
Dat is een duidelijk antwoord. Bij mij nog steeds niet (maandagavond 29 juni).
En dat heeft dus niets met type decoders te maken.
Oud 29 juni 2009, 20:06
Member

Standaard

Citaat:
Klopt helemaal, maar waar ik op reageerde was de gedachte dat de BBC geen ondertiteling meer zou leveren via teletekst pagina 888, en die gedachte klopt dus niet.
Inderdaad.

Citaat:
Als de ontvangstproblemen met ondertiteling via BBC teletekst pagina 888 te wijten zouden zijn aan bijv. de ingebruikname van andere apparatuur door de BBC, dan lijkt het mij dat je met je klacht in eerste instantie bij de BBC moet zijn, en niet bij Ziggo.
Dat ben ik niet met je eens. 'Namens' mij, als klant van Ziggo, moet Ziggo dit afhandelen met de zendgemachtigde, in dit geval de BBC. Ziggo geeft niet thuis want reageert niet op e-mail na haar eerste bezopen antwoord. En echt, ik heb netjes mijn grieven kenbaar gemaakt.
Oud 29 juni 2009, 20:54
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat de BBC van andere apparatuur gebruik is gaan maken? Het enige dat ze gedaan hebben is volgens mij het verwijderen van de verwijzing naar pagina 100 als start pagina voor de normale teletext. Er is nog wel een verwijzing naar pagina 888 voor de ondertiteling. Zo ziet het er tenminste uit voor de digitale uitvoering van BBC 1 en BBC 2 in Ziggo/Casema/Multikabel gebied.

Er zijn ontvangers die er niet goed tegen kunnen dat er geen start pagina is gedefinieerd voor de normale teletext en dan de aanname doen dat er helemaal geen teletext is, dus ook geen ondertiteling via teletext. Wie zegt mij dat er in bepaalde regio's van het volledige Ziggo gebied niet van dergelijke digitale ontvangers bij Ziggo staan voor het genereren van het analoge TV signaal? In dat geval zal Ziggo toch echt aan de bak moeten om een update te krijgen voor die ontvangers.
Oud 30 juni 2009, 10:36
Albertos's schermafbeelding
Albertos Albertos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee
DTV: Humax iRHD-5100C / Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TacoBorg Bekijk bericht
Dat is een duidelijk antwoord. Bij mij nog steeds niet (maandagavond 29 juni).
En dat heeft dus niets met type decoders te maken.
Bij mij geen TT op BBC1 en 2 analoog (ook geen 888), wel digitaal: BBC1 alleen de ondertitels en BBC2 beperkte teletekst.

(BBC 3 en 4 melden op pag. 100 dat de TT is gestopt, er zijn nog wel ondertitels).

Laatst gewijzigd door Albertos; 30 juni 2009 om 11:52
Oud 30 juni 2009, 10:37
31Stier's schermafbeelding
31Stier 31Stier is offline
Member

Standaard Ceefax

Op BBC-1 zie ik helemaal niets binnenkomen.
Op BBC-2 heb ik beperkte Ceefax.

In Deventer zou dit ook zo moeten zijn.
Oud 30 juni 2009, 17:40
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Wie zegt dat de BBC van andere apparatuur gebruik is gaan maken? Het enige dat ze gedaan hebben is volgens mij het verwijderen van de verwijzing naar pagina 100 als start pagina voor de normale teletext. Er is nog wel een verwijzing naar pagina 888 voor de ondertiteling. Zo ziet het er tenminste uit voor de digitale uitvoering van BBC 1 en BBC 2 in Ziggo/Casema/Multikabel gebied.

Er zijn ontvangers die er niet goed tegen kunnen dat er geen start pagina is gedefinieerd voor de normale teletext en dan de aanname doen dat er helemaal geen teletext is, dus ook geen ondertiteling via teletext. Wie zegt mij dat er in bepaalde regio's van het volledige Ziggo gebied niet van dergelijke digitale ontvangers bij Ziggo staan voor het genereren van het analoge TV signaal? In dat geval zal Ziggo toch echt aan de bak moeten om een update te krijgen voor die ontvangers.
Ik denk dat je deze conclusie niet kunt trekken voordat we hier meer gebruikerservaringen hebben verzameld. Als blijkt dat in elk van de Ziggo regio's (e.g. voormalige Casema, Multikabel en @Home gebieden, of in één en dezelfde plaats) sommige kijkers nog wel teletekst ondertiteling krijgen bij BBC1 en BBC2, en andere niet, dan wordt het een stuk minder plausibel om de oorzaak bij Ziggo te zoeken.
Oud 30 juni 2009, 18:50
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 31Stier Bekijk bericht
Op BBC-1 zie ik helemaal niets binnenkomen.
Op BBC-2 heb ik beperkte Ceefax.

In Deventer zou dit ook zo moeten zijn.
In Deventer geldt: Op BBC-1 noch BBC-2 (analoge ontvangst) enig teletekstsignaal, op geen van beide ondertiteling.

BBC-1 en BBC-2 via digitale kanalen: enkel ondertiteling via teletekst, geen overige pagina's aanwezig.
Oud 30 juni 2009, 19:09
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Als blijkt dat in elk van de Ziggo regio's (e.g. voormalige Casema, Multikabel en @Home gebieden, of in één en dezelfde plaats) sommige kijkers nog wel teletekst ondertiteling krijgen bij BBC1 en BBC2, en andere niet, dan wordt het een stuk minder plausibel om de oorzaak bij Ziggo te zoeken.
Voor zover mij bekend is er binnen die voormalige Casema, Multikabel en @Home gebieden ook sprake van meerdere stations waar het analoge signaal gegenereert wordt voor op de kabel aangezien ook de voormalige kabelbedrijven zijn ontstaan uit allerlei fusies en het opkopen van kabelnetwerken. Het zal mij niets verbazen als er dus zelfs binnen één van die voormalige kabelgebieden van allerlei verschillende merken apparatuur gebruik wordt gemaakt om het analoge signaal te genereren dat dan ook nog eens van verschillende bronnen afkomstig kan zijn.

Met dat als gegeven kunnen wij dus helemaal geen uitspraken doen over eventuele partijen waar dit probleem ontstaat aangezien wij de gebruikte infrastructuur voor analoge TV niet kennen. Ik geef in mijn reacties alleen aan dat de oorzaak niet direct bij de BBC gezocht moet worden, maar dat het net zo goed aan Ziggo kan liggen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten