Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers

Mededelingen

Digitale Irdeto kabelontvangers Alles over Irdeto Digitale ontvangers en TV's zoals in gebruik bij Ziggo, Delta, CAIW, Rekam en Kabel Noord

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 augustus 2009, 13:12
gewoon in de kroeg's schermafbeelding
gewoon in de kroeg gewoon in de kroeg is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudolfbon Bekijk bericht
Als ik de juiste TV met CI+ koop dan kan ik wat ik begrijp met de nieuwe CI+ Module Digitaal via Ziggo TV kijken.

Vraag 1: Is dit dan alleen digitaal of kan ik de zenders die in HD uitzenden ook in HD kwaliteit ontvangen?

Vraag 2: Kan ik dan nog steeds via mij harddiscrecorder programma 1 opnemen terwijl ik naar programma 2 kijk. Wordt het programma dan anoloog opgenomen of is er een mogelijkheid om dit ook digitaal op te nemen?

Rudolf
Let bij vraag 2 wel op het volgende;
Een gecretificeerde recorder (waar dus een ziggo smartcard in moet ) neemt wel digitaal op maar in een mindere kwaliteit!
Waarschijnlijk om de zelfde reden als al het andere gedoe, het "beschermen" van de content tegen ongeoorloofde verspreiding.

Verwacht van deze opmanes dus niet de allerhoogste HD kwaliteit.

Er zijn geen door ziggo ondersteunde mogelijkheidheden om dit anders te doen.

Gr. E
Oud 26 augustus 2009, 15:05
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon in de kroeg Bekijk bericht
Let bij vraag 2 wel op het volgende;
Een gecertificeerde recorder (waar dus een ziggo smartcard in moet ) neemt wel digitaal op maar in een mindere kwaliteit!
Waarschijnlijk om de zelfde reden als al het andere gedoe, het "beschermen" van de content tegen ongeoorloofde verspreiding.

Verwacht van deze opnames dus niet de allerhoogste HD kwaliteit.

Er zijn geen door ziggo ondersteunde mogelijkheidheden om dit anders te doen.

Gr. E
Hoe kom je hier nu bij? Dit is aperte mis-informatie. Een Ziggo-gecertificeerde PVR (zoals de populaire Humax 5050C) neemt gewoon de transportstreams op. De kwaliteit bij weergave van een opname is dan ook volkomen identiek met de kwaliteit tijdens live TV kijken. Deze PVR kan ook HD uitzendingen native opnemen en weergeven, iets wat met een 'gewone' DVD/HDD recorder (met uitsluitend analoge ingangen) sowieso niet mogelijk is.
Oud 26 augustus 2009, 15:33
Bertus74's schermafbeelding
Bertus74 Bertus74 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung LE37B650 met CI+ & Humax PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Hoe kom je hier nu bij? Dit is aperte mis-informatie. Een Ziggo-gecertificeerde PVR (zoals de populaire Humax 5050C) neemt gewoon de transportstreams op. De kwaliteit bij weergave van een opname is dan ook volkomen identiek met de kwaliteit tijdens live TV kijken. Deze PVR kan ook HD uitzendingen native opnemen en weergeven, iets wat met een 'gewone' DVD/HDD recorder (met uitsluitend analoge ingangen) sowieso niet mogelijk is.
Sterker nog, het is technisch niet eens mogelijk om de data (real-time) op een lager kwaliteitsniveau weg te schrijven. Dit vereist een conversieslag.
Oud 26 augustus 2009, 15:50
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertus74 Bekijk bericht
Sterker nog, het is technisch niet eens mogelijk om de data (real-time) op een lager kwaliteitsniveau weg te schrijven. Dit vereist een conversieslag.
Dat is een kwestie van er voldoende hardware tegenaan te gooien.
CI+ apparaten zijn verplicht om als dat zo aangegeven wordt en als ze data naar buiten sturen, de data op een lager kwaliteitsnivo naar buiten te sturen of om de data met allerlei anti-copiëer-maatregelen te beschermen.
Oud 28 augustus 2009, 01:45
gewoon in de kroeg's schermafbeelding
gewoon in de kroeg gewoon in de kroeg is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertus74 Bekijk bericht
Je hebt helemaal gelijk, het kan niet real-time.

Daarom zit er ook een aantal seconden verschil tussen analoge en digitale uitzendingen.

Citaat:
Dus ik kan de opname van perfecte kwaliteit op een pc slingeren en vervolgens via internet verspreiden????
(begrijp me niet verkeerd, ik heb deze intentie absoluut niet!)
Volgens mij is DAT nou juist het excuus om dat CI+ verhaal erdoor te wringen. Dus geloof me; dat gaat niet gaan.

Gr. E
Oud 28 augustus 2009, 03:15
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon in de kroeg Bekijk bericht
Je hebt helemaal gelijk, het kan niet real-time.

Daarom zit er ook een aantal seconden verschil tussen analoge en digitale uitzendingen.

Dus ik kan de opname van perfecte kwaliteit op een pc slingeren en vervolgens via internet verspreiden????
(begrijp me niet verkeerd, ik heb deze intentie absoluut niet!)
Volgens mij is DAT nou juist het excuus om dat CI+ verhaal erdoor te wringen. Dus geloof me; dat gaat niet gaan.

Gr. E
Je hebt het verkeerd. De Humax 5050C beschikt over een LAN aansluiting waarmee het probleemloos mogelijk is opgenomen programma's via FTP over te zetten naar een PC. Vervolgens kun je op de PC met die programma's doen wat je wil. Lees de betreffende threads op dit forum maar eens goed door, daar vind je genoeg gebruikerservaringen.

De introductie van CI+ staat volkomen los van de reeds gecertificeerde en nog te certificeren ontvangers en PVR's met een geïntegreerde CAM.

Het is overigens als de contentaanbieder dat wil voor de kabelexploitant (in casu Ziggo) wel mogelijk om een signaaltje mee te sturen dat er voor zorgt dat gecertificeerde PVR's een programma versleuteld opnemen, zodat het nog steeds via de PVR zelf is terug te kijken maar niet meer zomaar naar een computer kan worden overgezet, en zelfs als dat wel zou lukken niet meer op een computer kan worden afgespeeld of bewerkt. Deze voorziening is al aanwezig in alle gecertificeerde PVR's en heeft dus ook weer niets te maken met de introductie van CI+.

Laatst gewijzigd door Riparius; 28 augustus 2009 om 12:17
Oud 3 september 2009, 10:43
weerhuis's schermafbeelding
weerhuis weerhuis is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1
DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard Details module

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john-v Bekijk bericht
Ik heb vanochtend met de samsung gebeld over de LE37B650t2WXXN
Deze tv heeft een CI slot (geen plus dus)en DVB-T en een DVB-c tuner aan boord
Over de letter die achter de T2 werd mijn verteld dat dat kleurcodes van de TV waren

Vanmiddag maar een module gekocht en het werk perfect

Kun je mij aub de details geven omtrent de door jou aangeschafte module?

Bij voorbaat dank!
Oud 3 september 2009, 17:03
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weerhuis Bekijk bericht
Kun je mij aub de details geven omtrent de door jou aangeschafte module?

Bij voorbaat dank!
Alphacrypt classic, da's de enige die werkt.
Oud 3 september 2009, 18:12
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Alphacrypt classic, da's de enige die werkt.
Niet geheel correct, ook de wat goedkopere Alphacrypt IC en duurdere Alphacrypt TC werken.

Oud 3 september 2009, 22:55
Esy ®'s schermafbeelding
Esy ® Esy ® is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - Cisco EPC3928
DTV: Humax iRHD-5200C / Samsung UE46F8000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Niet geheel correct, ook de wat goedkopere Alphacrypt IC en duurdere Alphacrypt TC werken.
Huh.
Moet je bij die IC en TC je smartcard gaan verknippen tot een soort SIM kaart?

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten