Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers

Mededelingen

Digitale Irdeto kabelontvangers Alles over Irdeto Digitale ontvangers en TV's zoals in gebruik bij Ziggo, Delta, CAIW, Rekam en Kabel Noord

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juli 2009, 12:45
lindah's schermafbeelding
lindah lindah is offline
Member

Ziggo Internet: @home I-net regelmatig Motorola
DTV: TV home extra DCB 9401R
Standaard

Oke dank je voor je snelle reactie!

Dus als ik het goed begrijp zijn ze genoodzaakt om via het kastje te kijken?
Is er geen andere manier om via de tv digitaal te kijken?
Oud 25 juli 2009, 12:59
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lindah Bekijk bericht
Oke dank je voor je snelle reactie!

Dus als ik het goed begrijp zijn ze genoodzaakt om via het kastje te kijken?
Is er geen andere manier om via de tv digitaal te kijken?
Nee. Kwestie van vantevoren jezelf goed op de hoogte stellen, vóór aankoop van een toestel, en niet achteraf.
Oud 25 juli 2009, 13:18
lindah's schermafbeelding
lindah lindah is offline
Member

Ziggo Internet: @home I-net regelmatig Motorola
DTV: TV home extra DCB 9401R
Standaard

Heb je ergens wel gelijk in maar voor oude mensen allemaal erg verwarrend.

Vind het nog vervelender eigenlijk dat mijn vader het merk en typenummer telefonisch aan en medewerker van ziggo heeft gegeven en ziggo zei dat dat geen probleem was.

Ook BCC heeft na het verhaal van mijn vader voor aanschaf van deze tv in de winkel gezegt dat dit geen probleem was.
Oud 26 juli 2009, 00:51
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lindah Bekijk bericht
Heb je ergens wel gelijk in maar voor oude mensen allemaal erg verwarrend.

Vind het nog vervelender eigenlijk dat mijn vader het merk en typenummer telefonisch aan en medewerker van ziggo heeft gegeven en ziggo zei dat dat geen probleem was.

Ook BCC heeft na het verhaal van mijn vader voor aanschaf van deze tv in de winkel gezegd dat dit geen probleem was.
De Ziggo medewerker was vermoedelijk in de war met een ander type 26 inch LCD TV van JVC waar inderdaad wel direct een Ziggo smartcard in kan. Maar je hebt zaken gedaan met BCC en niet met Ziggo. BCC heeft niet geleverd wat ze beloofden (namelijk een TV waar direct een Ziggo smartcard in kan) en daarom zou ik eisen dat de koop wordt ontbonden.
Oud 8 augustus 2009, 10:16
weerhuis's schermafbeelding
weerhuis weerhuis is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1
DTV: Samsung DCB-H360R
Question Cam module

Ik heb eerder deze week dezelfde TV aangeschaft (Samsung LE37B650) en heb van een collega net een AlphaCrypt card geprobeerd, waarop ik alleen een foutmelding krijg.....

Wlke Module heb jij exact aangeschaft?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john-v Bekijk bericht
Ik heb vanochtend met de samsung gebeld over de LE37B650t2WXXN
Deze tv heeft een CI slot (geen plus dus)en DVB-T en een DVB-c tuner aan boord
Over de letter die achter de T2 werd mijn verteld dat dat kleurcodes van de TV waren

Vanmiddag maar een module gekocht en het werk perfect
Oud 15 augustus 2009, 12:10
rudolfbon's schermafbeelding
rudolfbon rudolfbon is offline
Member

DTV: 37PFL9604 met CI+ Neotion Smit Cam & Humax 5050C
Standaard TV met CI+ en Harddiscrecorder

Als ik de juiste TV met CI+ koop dan kan ik wat ik begrijp met de nieuwe CI+ Module Digitaal via Ziggo TV kijken.

Vraag 1: Is dit dan alleen digitaal of kan ik de zenders die in HD uitzenden ook in HD kwaliteit ontvangen?

Vraag 2: Kan ik dan nog steeds via mij harddiscrecorder programma 1 opnemen terwijl ik naar programma 2 kijk. Wordt het programma dan anoloog opgenomen of is er een mogelijkheid om dit ook digitaal op te nemen?

Rudolf
Oud 20 augustus 2009, 08:20
BounceMeister's schermafbeelding
BounceMeister BounceMeister is offline
Member

Ziggo Internet: Z1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudolfbon Bekijk bericht
Als ik de juiste TV met CI+ koop dan kan ik wat ik begrijp met de nieuwe CI+ Module Digitaal via Ziggo TV kijken.

Vraag 1: Is dit dan alleen digitaal of kan ik de zenders die in HD uitzenden ook in HD kwaliteit ontvangen?

Vraag 2: Kan ik dan nog steeds via mij harddiscrecorder programma 1 opnemen terwijl ik naar programma 2 kijk. Wordt het programma dan anoloog opgenomen of is er een mogelijkheid om dit ook digitaal op te nemen?

Rudolf
1:
Als de TV een DVB-C tuner heeft die HD aankan, dan kan hij de HD zenders weergeven. Ik heb zelf een Samsung LE40B650T2P. Deze kan het (ongecodeerd doorgegeven) digitale signaal van Nederland 1 HD gewoon weergeven (Ziggo).

2:
De smartcard zit in de CI+ module die weer in de TV zit. Er zijn weinig tv's met dubbele tuner -en dan ook nog eens een uitgang van de tweede tuner t.b.v. een harddisk recorder. (Ik ken ze i.i.g. niet).

De harddiskrecorder zal zijn eigen tuner en zijn eigen smartcard moeten hebben.
Je kan dan kijken naar het ene kanaal via de tv en iets opnemen van het andere kanaal op de harddiskrecorder. Je kan tot (4 of 5?) smartcards registreren op één adres/abonnement.

Je moet dan wel zorgen dat beide apparaten op de kabel zijn aangesloten.
Oud 25 augustus 2009, 09:27
duinmaijer's schermafbeelding
duinmaijer duinmaijer is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all-in-one plus
DTV: samsung DCB-9401R
Standaard cam ziggo voor sony

Ik ben net in het bezit van een KDL-40ZX1 van Sony. De kaart van Ziggo past daar natuurlijk niet in en kan dus alleen NED1 en ziggo reclame digitaal bekijken. Zijn er, behalve de alphacript, door Ziggo ondersteunde cam's die een volledig digitaal beeld geeft.
Oud 25 augustus 2009, 17:34
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duinmaijer Bekijk bericht
Ik ben net in het bezit van een KDL-40ZX1 van Sony. De kaart van Ziggo past daar natuurlijk niet in en kan dus alleen NED1 en ziggo reclame digitaal bekijken. Zijn er, behalve de alphacript, door Ziggo ondersteunde cam's die een volledig digitaal beeld geeft.
Nee,helaas niet.
Oud 25 augustus 2009, 17:43
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudolfbon Bekijk bericht

Rudolf
1.HD is ook digitaal dus als er een HD decoder in de TV zit kan je HD kijken.

2.Je kan wel programma 1 opnemen via de analoge tuner in de harddiskrecorder,en programma 2 digitaal kijken via je tv.
Digitale tv opnemen kan ook, "door je tv heen" via scart uit.
Elke TV geeft via scart uit het beeld voor een video/dvd recorder weer.
Alleen nu wordt het tricky,niet elke tv doet dit ook als de tv in standby of uit staat,je hebt dus kans dat je je tv aan moet laten staan om te kunnen opnemen.
Gebruik je de scart van de tv om op te nemen van het digitale net, dan kun je niet zappen.
Uiteraard levert je tv via de scart geen HD kwaliteit.
Wil je onafhankelijk digitaal tv kijken en digitaal opnemen dan is de enige oplossing om voor de dvd recorder een losse decoder te nemen.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten