Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > Philips DCR2020/03 & DCR2022/03

Mededelingen

Philips DCR2020/03 & DCR2022/03 Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Philips kabelontvanger

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juni 2009, 10:55
blackjag's schermafbeelding
blackjag blackjag is offline
Junior Member

Standaard DCR2022 decoder reset spontaan

Hallo iedereen,

Sinds een jaar heb ik de DCR2022 decoder van Philips. Eigenlijk werkte deze vrij goed (zonder problemen), tot een half jaar geleden. Vanaf toen gebeurde het regelmatig dat ik 's ochtends zag dat de decoder aangesprongen was (groene lampje brand) nadat ik deze 's avonds op stand-by had gezet (rode lampje brand). Toen ik daarna de TV aanzette bleek de decoder een reset uitgevoerd te hebben. Ik mocht de instellingen weer maken zoals je dat doet als je het apparaat voor de eerste keer aansluit.

Het probleem begon steeds vaker voor te komen (van in het begin om de paar weken tot dagelijks). Rond februari heb ik een firmware update gedaan in de hoop dat dit het probleem oplost. Maar de storing bleef voorkomen.

Eind april heb ik over dit probleem contact gehad met de Philips helpdesk en na wat test heb ik op hun advies het apparaat ter reparatie aangeboden bij de winkel waar ik het gekocht had. Na een week heb ik het apparaat weer teruggekregen met de mededeling dat de printplaat vervangen was.

Vervolgens weer aangesloten en na een week begonnen de reset problemen weer opnieuw. Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat het apparaat reageert op het signaal van Ziggo of iets dergelijks. Ik heb gedurende een week de decoder op stand-by laten staan zonder antennesignaal en toen heeft ie een week niet re-reset.

Heeft hier iemand een idee waar de storing kan zitten? Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Oud 20 augustus 2009, 23:13
ipm80's schermafbeelding
ipm80 ipm80 is offline
Junior Member

DTV: Humax 5000C
Standaard

Wij hebben hier het zelfde probleem. Onze tweede decoder (heb vorige week ook al de Humax op moeten sturen) gaat ook vanzelf op groen terwijl we deze 's avonds uit hebben gezet.

Als we zien dat hij op groen staat dan moeten we alle zenders en andere instellingen weer opnieuw instellen. De Philips decoder reset dus uit zichzelf.

Weet iemand raad?
Oud 21 augustus 2009, 08:32
Junior Member

Standaard

Het probleem lijkt bij mij opgelost te zijn. Ik heb een signaalverzwakker van 6 dB achterop de antenne-ingang van de decoder geplaatst en nu reset ie niet meer.

Vermoedelijk gaat de decoder over de mik als in de nachturen mogelijk het tv signaal piekt boven een bepaald aantal dB.
Oud 21 augustus 2009, 09:26
ipm80's schermafbeelding
ipm80 ipm80 is offline
Junior Member

DTV: Humax 5000C
Standaard

Hoe hoog was jouw signaalsterkte dan?
Volgens mij komen we niet boven de 50% uit...
Oud 9 november 2009, 20:45
Junior Member

Standaard

Ik heb blijkbaar te vroeg gejuicht. De decoder reset weer regelmatig. De signaalkwaliteit is rond de 85% en het niveau rond de 40%.

Enige dat lijkt te helpen is regelmatig de stroom van het apparaat afhalen in de nacht en dan weer de stroom inschakelen voordat ik het apparaat gebruik. Dit is natuurlijk niet handig als je HDD recorder hebt en je wil soms wat opnemen.

Heb inmiddels al een poging gedaan met een HUMAX (Fox) en die werkt prima, maar die decoder wordt niet ondersteund door mijn HDD recorder (Philips HDR3810). Altans, het signaal voor opname wordt niet opgepakt.

Balen dus... Ik zal nog zoeken naar andere oplossingen...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > Philips DCR2020/03 & DCR2022/03

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten