Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 september 2009, 05:17
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Bij UPC kost het de kijker 9 euro extra per maand om de HD zenders van RTL te kunnen zien.

Ik begrijp niet dat RTL hiermee akkoord is gegaan. Dit strookt totaal niet met de 17 cent per zender maand wat RTL opgaf als extra vergoeding.

Ik hoop niet dat Ziggo ook zoiets gaat doen als UPC.
Oud 8 september 2009, 08:21
wappy's schermafbeelding
wappy wappy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: snel
DTV: dunno
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric - HWI Bekijk bericht
Laat ik voorop stellen dat ik het met de strekking van je post eens ben, maar helaas post je een aantal zaken als waarheid die echt niet kloppen:

DVD's (speelfilms) worden ook in HD gemasterd dus dat jij kan zien dat TV series scherper zijn dan DVD's omdat ze in HD worden opgenomen is klinkklare onzin. De reden dat de Nederlandse zenders (publiek en commercieel) er tegenwoordig zo goed uitzien via de kabel komt omdat de kabelaars het signaal sinds een paar jaar direct van Technicolor krijgen aangeleverd in 8 mbit, en dus niet langer de 3-4 mbit stream van Canal Digitaal overnemen.

beeldkwaliteit is een kortzichtig businessmodel.
Sorry dan mag jij wel eens een bril kopen, iets wat in HD opgenomen word en in sd word uitgezonden is daadwerkelijk scherper dan iets wat niet in hd opgenomen word, dit weet een kind van 5 nogwel.
Oud 14 september 2009, 12:20
Mr_Parker's schermafbeelding
Mr_Parker Mr_Parker is offline
Senior Member

DTV: Humax HD-PVR / Samsung HD
Standaard

@Wappy,

Iets dat in HD opgenomen wordt is zeker niet per definitie scherper in 576i/p dan iets dat niet in HD, dus 576i/p is opgenomen. En ja ik heb een bril die pas nog gecontroleerd is op sterkte etc, net als dat mijn ogen zelf op alle mogelijke afwijkingen zijn gecontroleerd.

Er bestaat natuurlijk wel heel veel verschil tussen camera's onderling.
Kijk alleen maar eens naar foto camera's. Als ik een foto van een compact camera met 8 tot 12 Mega pixels neem en ik leg die langs een foto van het zelfde gemaakt met een spiegel reflex camera met 6 Mega pixel durf ik bijna in 100% van de gevallen te garanderen dat die foto van de spiegel reflex camera scherper is.
Hier spelen namelijk oa de (fysieke) grote van de chip en de kwaliteit van de lens een enorme rol in. Groter dan de rol van het aantal pixels.
Dit zelfde geldt ook voor film camera's. Ook daar spelen deze zaken een belangrijke rol. Daarom is een studio camera ook heel wat groter / lomper dan een locatie schouder camera.

Bijkomende aspect is dat voorheen redelijk wat "series" uit de USA opgenomen werden in 480i en dit moest dan geupscaled worden naar 576i. Door de oude technieken etc leverde dit vaak onscherpe effecten op.
Later zijn heel wat series oa met film opgenomen en werden er verschillende transfers gemaakt, een voor NTSC en een voor PAL. Daarbij werd het upscale effect voorkomen.

Veel oudere films die op dvd te krijgen zijn, in eerste releases, zijn vaak van origineel film (mits juiste apparatuur gebruikt veregelijkbaar met nog hoger dan FULL HD resolutie) ingescand. Bij de eerste releases in het begin van DVD tijdperk liet dit scannen tov nu wel wat te wensen over.
Neem ik nu bijvoorbeeld de eerste release van Top Gun op dvd en vergelijk ik die met de laatste, gewoon op dvd, dan wint die laatste het toch wel degelijk.
Bij "series" wordt echter vaak een beetje bezuinigt bij de omzetten van oud materiaal naar dvd, het omzetten zoals dit bij films en door Disney met oude tekenfilms gebeurd is nogal kostbaar. Hierdoor zien deze er niet zo scherp uit als dat ze zouden kunnen, ondanks dat het dus niet in "HD" opgenomen is.
Huidige series worden veel al digitaal (al dan niet in HD) opgenomen. Het voordeel hiervan is dat het omzetten naar DVD veel gemakkelijker gaat. Er vindt geen extra omzetting meer plaats en dus nauwelijks kans op verlies van oa scherpte.
Men neemt dus in een (bij wijze van spreke*) lagere kwaliteit op maar door het grotere gemak van omzetten heeft het eind resultaat een beter beeld.

*Analoge film heeft, afhankelijk van de wijze van gebruik en de gebruikte apparatuur, een beeldkwaliteit die vergelijkbaar is met een resolutie die hoger is dan Full HD. Dit is ok de reden dat veel fotografen toch nog altijd in diverse omstandigheden de voorkeur geven aan film ipv digitaal.
Oud 16 september 2009, 13:24
Eric - HWI's schermafbeelding
Eric - HWI Eric - HWI is offline
Senior Member

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wappy Bekijk bericht
Sorry dan mag jij wel eens een bril kopen, iets wat in HD opgenomen word en in sd word uitgezonden is daadwerkelijk scherper dan iets wat niet in hd opgenomen word, dit weet een kind van 5 nogwel.
Leer eerst eens begrijpend te lezen voordat je dit soort onzin post!

Wat ik zeg is dat DVD's ook van een HD bron gemasterd worden, en dat er wat dat betreft dus geen verschil is met TV series die in HD opgenomen worden..
Oud 17 september 2009, 17:18
kuyer's schermafbeelding
kuyer kuyer is offline
Senior Member

Standaard

Nog meer zwarte balken zenders erbij, daar zitten we met onze plasma's niet op te wachten.
Kun je net zo goed weer een beeldbuis bak nemen.
Zolang ze nog vele oude films en series uitzenden in 4:3, mag ik hopen dat ook weer de SD kanalen er tussen blijven staan.

Oud 18 september 2009, 00:43
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door databoy Bekijk bericht
Bij UPC kost het de kijker 9 euro extra per maand om de HD zenders van RTL te kunnen zien.

Ik begrijp niet dat RTL hiermee akkoord is gegaan. Dit strookt totaal niet met de 17 cent per zender maand wat RTL opgaf als extra vergoeding.

Ik hoop niet dat Ziggo ook zoiets gaat doen als UPC.
als ziggo dat overneemt (wat waarschijnlijk is) , blijf ik de rtl zenders wel SD kijken..........Op deze manier kunnen de omroepen altijd zeggen. Zie je nu wel, er is te weinig animo voor. Ik ben best bereid t betalen voor HD, maar laat onze kabelreus een HD pakket maken (zoals deze al bestaat) daarvan de prijs met een paar euro verhogen, en zorgen dat daaruit de ALLE HD zenders betaald worden. (ook die van de toekomst) Dat is rendabel.
Niet van die belachelijke prijzen per zender pakket in HD, straks nog sbs/net5. commerciele omroepen bulken van het geld zelfs in deze tijd voldoende om HD gratis danwel voor een lagere prijs te kunnen leveren dan nu de bedoeling is.
Men wil er weer een slaatje uit slaan, mensen doe er niet aan mee..... het is helemaal niet nodig voor de omroepen geld hiervoor te ontvangen. Veel nieuw content is standaard al HD, en apparatuur en camera's zijn dat ook al bijna (al doet men anders geloven) Vele productiebedrijven werken al veel langer met HD apparatuur. He is l*lkoek van de commerciele zenders om hun geldpot te spekken.
Als iedereen er aan mee zou werken om dit te laten floppen, gaan andere gratis HD zenders met de kijkcijfers er vandoor. Wat RTL zal schaden, en komen vanzelf over de brug met gratis HD. We hebben het zelf in de hand!

Laatst gewijzigd door vinnie-terranova; 18 september 2009 om 00:59
Oud 18 september 2009, 18:45
Joop558's schermafbeelding
Joop558 Joop558 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Glasvezel 100/100 KPN all in one standaard
DTV: KPN IPTV HMB2260 glasvezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuyer Bekijk bericht
Nog meer zwarte balken zenders erbij, daar zitten we met onze plasma's niet op te wachten.
Kun je net zo goed weer een beeldbuis bak nemen.
Zolang ze nog vele oude films en series uitzenden in 4:3, mag ik hopen dat ook weer de SD kanalen er tussen blijven staan.
Ik kijk liever met zwarte balken links en rechts 4:3 beelden dan met uitgerekte gezichten. Met de balken is het beeld tenminste niet vervormd.

9 euro per maand vind ik ook veel en veel te veel.
Ik zit meer aan 2 a 3 euro per maand te denken voor zowel RTL als de SBS zenders in HD.

Ik wil ze wel heel erg graag in HD hebben.
Oud 18 september 2009, 22:28
Senior Member

Standaard

ik kijk weer liever naar de opgerekte gezichten....... hebben we een 16:9 LCD scherm staan, zit ik me echt te ergeren aan die zwarte balken aan de zijkanten. het is zelfs zo, dan ik eerder veel meer naar de themakanalen keek dan nu dit vaak programmas zijn in 4:3.

Als ik die balken al zie, zap ik door... ongeacht o het programma goed is of niet. Ik erger me eraan..... en de uitgerekte gezichten vind ik veel en veel minder storend dan die balken!
Bannen deze zenders die dit doen.........en dus uitroeien...... ik heb een scherm van 102 cm en met die balken heb ik het gevoel ik weer naar mijn oude beeldbuis zit te kijken!

Laatst gewijzigd door vinnie-terranova; 18 september 2009 om 22:35
Oud 19 september 2009, 12:05
Joop558's schermafbeelding
Joop558 Joop558 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Glasvezel 100/100 KPN all in one standaard
DTV: KPN IPTV HMB2260 glasvezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinnie-terranova Bekijk bericht
ik kijk weer liever naar de opgerekte gezichten....... hebben we een 16:9 LCD scherm staan, zit ik me echt te ergeren aan die zwarte balken aan de zijkanten. het is zelfs zo, dan ik eerder veel meer naar de themakanalen keek dan nu dit vaak programmas zijn in 4:3.

Als ik die balken al zie, zap ik door... ongeacht o het programma goed is of niet. Ik erger me eraan..... en de uitgerekte gezichten vind ik veel en veel minder storend dan die balken!
Bannen deze zenders die dit doen.........en dus uitroeien...... ik heb een scherm van 102 cm en met die balken heb ik het gevoel ik weer naar mijn oude beeldbuis zit te kijken!
Zwarte balken wennen veel sneller dan vervorming.
Je wilt toch iets zien, zoals het is opgenomen?
Trouwens, je kan de niet HD zenders ook in je favorieten zetten en lekker naar vervorming kijken.

Ik kijk via de HDMI kabel, is het beeld nog mooier, dan heb je zo wie zo altijd balken, maar geen vervorming.
Rond is rond en niet ovaal.

Er komen trouwens steeds meer 16:9 uitzendingen, dus zoveel 4:3 is er al niet meer.
Oud 19 september 2009, 15:52
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop558 Bekijk bericht
Zwarte balken wennen veel sneller dan vervorming.
Je wilt toch iets zien, zoals het is opgenomen?
maakt mij dat nou uit hoe het opgenomen is, kijk liever naar een beetje vervorming dan naar een 4:3 beeld op een groot 16:9 scherm

Citaat:
Trouwens, je kan de niet HD zenders ook in je favorieten zetten en lekker naar vervorming kijken.
zou kunnen inderdaad (doe ik ook bij ned. 123) het is gewoon irritant als je een groot scherm hebt staan en de helft daarvan is gewoon zwart! dan kijk ik liever beeld wat iets opgerekt is, das minder storend.

Citaat:
Ik kijk via de HDMI kabel, is het beeld nog mooier, dan heb je zo wie zo altijd balken, maar geen vervorming.
Iedereen die HD kijkt, kijkt via HDMI kabel, anders heb je geen HD (tenzij je optisch aansluit natuurlijk) Maar het kijken met een HDMI kabel heeft geen invloed op de zwarte balken van een 4:3 uitzending! [/quote]
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten