Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juni 2009, 11:36
propper's schermafbeelding
propper propper is offline
Member

DTV: Samsung DCB-H360RSA
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Decibert Bekijk bericht
Dat is juist de argumentatie waarmee de analoge zenders laatst werden ingeperkt: om ruimte vrij te maken voor nieuwe HD-zenders.
Dat had ik ook begrepen maar het gaat dan wel om een hoop HD zenders. Als de commerciŽle omroepen er bij komen in HD gaat het toch om 10 HD zenders als je Nederland 1, 2 en 3 meerekent. Neemt wel een hoop ruimte in. Niet dat ik loop te klagen als alle nederlanse zenders in HD komen, integendeel.
Oud 25 juni 2009, 11:39
Joop558's schermafbeelding
Joop558 Joop558 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Glasvezel 100/100 KPN all in one standaard
DTV: KPN IPTV HMB2260 glasvezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door propper Bekijk bericht
Dat had ik ook begrepen maar het gaat dan wel om een hoop HD zenders. Als de commerciŽle omroepen er bij komen in HD gaat het toch om 10 HD zenders als je Nederland 1, 2 en 3 meerekent. Neemt wel een hoop ruimte in. Niet dat ik loop te klagen als alle nederlanse zenders in HD komen, integendeel.
10 HD zenders passen in 2 streams oftewel 2 analoge zenders.
Oud 25 juni 2009, 12:04
Opteron-pv's schermafbeelding
Opteron-pv Opteron-pv is offline
Senior Member

DTV: 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door propper Bekijk bericht
SBS had liever gezamenlijke HDTV aanpak gezien

SBS denkt dat komst van de drie publieke HD-kanalen de verdere uitrol van HDTV kan tegenwerken. Televisiekijkers in Nederland kunnen deze drie HD-kanalen vanaf 4 juli zonder meerkosten bekijken. En daar wringt de schoen.
Het uitmelken van de consument, wat een geweldig idee , wortel voor de neus houden en dan maar hopen dat iedereen hapt.

Citaat:
Daarnaast krijgt de belastingbetaler de rekening van de meerkosten die HDTV-uitzendingen met zich meebrengen gepresenteerd. Eric Eljon, directeur van SBS productions, is niet blij met de huidige gang van zaken. Hij is bang dat bij de televisiekijker nu de indruk gewekt is dat HD-zenders ook door commerciŽle omroepen, die geen aanspraak kunnen maken op belastinggeld, gratis kan worden aangeboden. Hij had meer gezien in samenwerking tussen de NPO, RTL en SBS op het gebied van HDTV. In dit plan waren de HD zenders van de publieke en commerciŽle omroepen in een apart betaalpakket gekomen waardoor men extra inkomsten had kunnen genereren om de meerkosten die HDTV met zich meebrengt te financieren.
Kennelijk kan de commercie zich zelf niet bedruipen , arme arme commerciele mensen toch. In plaats van dat er gewoon gezorgd wordt dat SBS alles in HD kan uitzenden zullen de mensen vanzelf wel komen, maar zoals het wel vaker gaat zullen ze wel moeilijkheden hebben met het verkopen van een HD kanaal naar hun adverteerders.

Citaat:
De meerkosten van HDTV boven de huidige SD kanalen is op dit moment ongeveer 20 procent.
Wat een leuk nummer , klinkt echt als of dat nummer uit de lucht gegrepen is, probleem zal meer zijn dat ze het kanaal niet kunnen exploiteren zoals de normale uitzendingen vanwege het aantal HDTV/HD tuners

Citaat:
Eric Eljon denkt dat de lancering van de publieke HD kanalen zelfs slecht kan zijn voor de uitrol van HD-zenders van de Nederlandse commerciŽle omroepen. “SBS Broadcasting is een gezond bedrijf en dat komt omdat we voor alles wat we doen een goede financiŽle onderbouwing hebben gemaakt. Bij HDTV is dat niet anders. We starten pas met HDTV als er een goede financiŽle onderbouwing is voor de meerkosten die HDTV met zich meebrengt.”
Uiteindelijk zullen de "hoge" startkosten verdwijnen. Omdat deze nu als opstart kosten van een uniek product worden gezien, maar straks wordt er enkelt HD content aangeboden.

Citaat:
SBS onderhandelt hierover met distributeurs waarvan UPC en Ziggo de belangrijkste zijn omdat deze 80 procent van het marktaandeel in handen hebben. Het komt er dus op neer dat HD-aanbieders SBS moeten betalen voor de doorgifte van HD zenders. “Het is de keus van de distributeur of deze de distributiekosten doorberekent aan de abonnee”.
En dat is niet waar, Als de dekking 100% zou zijn van het huidige markt aandeel hoeft deze zender de consument niets extra's te kosten.

Citaat:
Op zich is SBS klaar voor HDTV. Wanneer men besluit om te beginnen met HDTV kan men binnen enkele maanden hiermee starten. Het snelst gaat dit met de zenders NET 5 en Veronica. Een groot aantal series en films wordt extern door SBS aangekocht. De aanlevering dient dan alleen in HD in plaats van SD te geschieden. Wat langer kan het duren voor SBS 6 omdat op deze zender meer eigen producties te zien zijn die in HD geproduceerd moeten worden. Eljon wil zich niet wagen aan een prognose wanneer SBS zou kunnen starten met HDTV. “Ik kan niet in een glazen bol kijken. Het zou mooi zijn als we dit najaar kunnen starten. Maar dat hangt helemaal af van de onderhandelingen die wij met distributeurs voeren.”

Bron: TotaalTV

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2151

En als de commerciŽle omroepen in HD gaan hoe zit het dan met de ruimte op de kabel?
Er is zat ruimte
Oud 25 juni 2009, 12:07
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop558 Bekijk bericht
10 HD zenders passen in 2 streams oftewel 2 analoge zenders.
Ouch, dat wil je niet. 1 stream is 38 Mbit. 5 HD zenders per stream is minder dan 8 Mbit per zender. Dan krijg je toch ongeveer SD kwaliteit.

Ziggo heeft aangegeven Ned 1,2 en 3 in het begin met 15 Mbit te gaan doorgeven, en te kijken of mensen het verschil zien als ze naar 14 gaan. Ik denk dat een ondergrens wel op 12 Mbit ligt (dat hebben uit mijn hoofd huidige zenders als Eurosport HD en Nat Geo HD ook), dus 3 per stream zou dan maximum zijn. (Maar je kan natuurlijk ook combineren met SD zenders om de restruimte op te vullen)
Oud 25 juni 2009, 16:13
Joop558's schermafbeelding
Joop558 Joop558 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Glasvezel 100/100 KPN all in one standaard
DTV: KPN IPTV HMB2260 glasvezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie Bekijk bericht
Ouch, dat wil je niet. 1 stream is 38 Mbit. 5 HD zenders per stream is minder dan 8 Mbit per zender. Dan krijg je toch ongeveer SD kwaliteit.

Ziggo heeft aangegeven Ned 1,2 en 3 in het begin met 15 Mbit te gaan doorgeven, en te kijken of mensen het verschil zien als ze naar 14 gaan. Ik denk dat een ondergrens wel op 12 Mbit ligt (dat hebben uit mijn hoofd huidige zenders als Eurosport HD en Nat Geo HD ook), dus 3 per stream zou dan maximum zijn. (Maar je kan natuurlijk ook combineren met SD zenders om de restruimte op te vullen)
Sorry, ik haalde ze even door elkaar.
Meestal zie je 4 SD en 1 HD kanaal in 1 stream.

Techniek http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/

Zender indeling 2008. http://www.digitalekabeltelevisie.nl...ltikabel.shtml
Oud 27 juni 2009, 17:24
EnzoF1's schermafbeelding
EnzoF1 EnzoF1 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-In-Eťn Plus (Arris)
DTV: TwinhanDTV Cab-CI 2033 (Mantis)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie Bekijk bericht

Het is dan wel te hopen dat ze de H264 codec gebruiken als ze naar 12mbit/s gaan. Met de MPEG-2 codec is 15mbit/s toch echt het minimum voor een degelijk verschil tussen SD en HD.
Oud 4 juli 2009, 23:07
Ardana's schermafbeelding
Ardana Ardana is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ via Ubee EVW3200
DTV: Humax iHDR5200c
Standaard

Ik ben nieuwsgierig of men wil betalen voor RTL en SBS in HD en heb daarom een enquÍte gestart.
BOFH excuse #92:

Stale file handle (next time use Tupperware(tm)!)

Oud 5 juli 2009, 12:15
Aristoles's schermafbeelding
Aristoles Aristoles is offline
Banned User

Standaard

Commerciele zenders blijven commercieel. Hoe ze hun excuus ook blijven uitleggen.
De zenders zijn hoofdzakelijk reclamezenders met tussendoor een film/serie/show. De uitzendingen zijn vooral bedoeld om de kijker te lokken zodat je tussendoor de commercials mag bekijken. Hoe hoger de kijkersscore dankzij een film/serie/show, hoe meer opbrengst per minuut.

Je kunt nu heel goed zien dat de nieuwste series al in HD zijn maar worden gedownscaled. De kwaliteit is zo goed in SD dat het menig, zo niet alle, DVD kwaliteit overtreft. En dit geldt ook voor vele shows en de wat nieuwere films. Blijkbaar hebben ze alles al wel klaar maar zoeken ze een excuus om er wat meer geld uit te persen. Ze weten dondersgoed dat menig Nederlander het niet erg vind om een euro of 3 per jaar extra te betalen. Opgeteld op alle huishoudens is dat een flinke pot geld extra... voor een service die ze al klaar in de kast hebben liggen.
En de beste tactiek is nu het zodanig in te voeren dat het een blijvende abbo verhouding is zodat het later, als het standaard wordt, iedereen aan die kosten vast zit. Je kunt op je klompen aanvoelen dat Ziggo e.a. binnen een paar jaar de decoders met HD functie als standaard gaan uitleveren zoals nu de SD decoders worden uitgeleverd. Die commerciŽle jongens zijn niet van gisteren.
Tevens weten ze ook hoe de gemiddelde mens denkt en werkt. Die extra kosten van een paar euro voelt toch wat als oplichting maar het is zodanig laag dat men er niet om zal zeuren. Dat zet deuren open voor die zenders.

Persoonlijk frons ik mijn wenkbrauwen als die commerciŽle zenders met een dergelijk excuus aan komen zetten. Ik weet van een goede vriend van me, die werkzaam is in de eindregie van de wereldwijde Big Brother concept, dat alles in principe in HD wordt opgenomen. En niet in HD zoals wij die kennen (1080p) maar zelfs nog groter. Dat geldt ook voor de films. De zenders kopen de kopieŽn van de originele filmrollen (wel digitaal), en geen DVD of Blu-Ray schijfje. Helaas wordt dit beeld wel zo gebracht alsof de zenders alle materiaal in SD aangekocht hebben en nu met de nieuwe HD hype, alles weer opnieuw moeten inkopen in HD. Das een groot lulverhaal.

Laat je niks wijsmaken. Camera's van studio's zijn allemaal HD quality. En ze zeuren om de "nieuwe aanschaf" hiervan, terwijl men gebruik maakt van gedeelde studio's. Ze "huren" dus de camera's van het mediapark, naast enkele eigen camera's, om hun uitzendingen te maken. En daar hebben ze geen SD kwaliteit camera's. Zelfs de goedkoopste camera's die de studio's hebben zijn HD certified. Ja, zelfs de piepkleine camera's die men bij Big Brother in de muur gebouwd heeft. En bij de eindregie werken ze alleen met HD materiaal. Pas bij de uitzending wordt het omgezet naar SD, al dan niet digitaal of analoog.

CommerciŽle zenders denken alleen in geld, niet in het plezier van TV kijken. Ze proberen dit nieuwe fenomeen uit te melken. Het zijn juist de aanbieders zoals Ziggo etc. die meer werk en investeringen moeten verrichtten om hun netwerk geschikt te maken.
Oud 5 juli 2009, 12:24
Hengelerweend's schermafbeelding
Hengelerweend Hengelerweend is offline
Inactieve account

Standaard

Daar geef je een zeer duidelijk en overtuigend beeld weer van de ÄÄ CommerciŽlen $$
Oud 15 juli 2009, 09:05
Eric - HWI's schermafbeelding
Eric - HWI Eric - HWI is offline
Senior Member

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aristoles Bekijk bericht
Je kunt nu heel goed zien dat de nieuwste series al in HD zijn maar worden gedownscaled. De kwaliteit is zo goed in SD dat het menig, zo niet alle, DVD kwaliteit overtreft. En dit geldt ook voor vele shows en de wat nieuwere films.
Laat ik voorop stellen dat ik het met de strekking van je post eens ben, maar helaas post je een aantal zaken als waarheid die echt niet kloppen:

DVD's (speelfilms) worden ook in HD gemasterd dus dat jij kan zien dat TV series scherper zijn dan DVD's omdat ze in HD worden opgenomen is klinkklare onzin. De reden dat de Nederlandse zenders (publiek en commercieel) er tegenwoordig zo goed uitzien via de kabel komt omdat de kabelaars het signaal sinds een paar jaar direct van Technicolor krijgen aangeleverd in 8 mbit, en dus niet langer de 3-4 mbit stream van Canal Digitaal overnemen.

Citaat:
Persoonlijk frons ik mijn wenkbrauwen als die commerciŽle zenders met een dergelijk excuus aan komen zetten. Ik weet van een goede vriend van me, die werkzaam is in de eindregie van de wereldwijde Big Brother concept, dat alles in principe in HD wordt opgenomen. En niet in HD zoals wij die kennen (1080p) maar zelfs nog groter.
Broodje aap. Als er al in HD geproduceerd wordt dan gebeurt dat of in 720p of in 1080i. Dat sommige camera's wellicht hogere resoluties ondersteunen doet er niet toe, het gaat erom in welk formaat het signaal uit de camera komt en naar de montage gaat. Overigens weet ik als feit dat er in hilversum ook op plaatsen waar met HD camera's gewerkt wordt vaak toch in SD geproduceerd wordt omdat nog lang niet overal de regie / montage ook geschikt is voor HD.

Citaat:
Dat geldt ook voor de films. De zenders kopen de kopieŽn van de originele filmrollen (wel digitaal), en geen DVD of Blu-Ray schijfje. Helaas wordt dit beeld wel zo gebracht alsof de zenders alle materiaal in SD aangekocht hebben en nu met de nieuwe HD hype, alles weer opnieuw moeten inkopen in HD. Das een groot lulverhaal.
Het gaat er niet alleen om dat je het bronmateriaal in HD hebt, maar ook dat je de rechten hebt om het in HD uit te zenden. En hoewel ik daar het fijne niet van weet, kan ik me voorstellen dat daar een prijsverschil tussen kan zitten.

Citaat:
Laat je niks wijsmaken. Camera's van studio's zijn allemaal HD quality. En ze zeuren om de "nieuwe aanschaf" hiervan, terwijl men gebruik maakt van gedeelde studio's. Ze "huren" dus de camera's van het mediapark, naast enkele eigen camera's, om hun uitzendingen te maken. En daar hebben ze geen SD kwaliteit camera's. Zelfs de goedkoopste camera's die de studio's hebben zijn HD certified. Ja, zelfs de piepkleine camera's die men bij Big Brother in de muur gebouwd heeft. En bij de eindregie werken ze alleen met HD materiaal. Pas bij de uitzending wordt het omgezet naar SD, al dan niet digitaal of analoog.
Helaas verkondig je hier wederom met grote stelligheid onzin. Ten eerste worden camera's niet gehuurd van 'het mediapark' maar van productiebedrijven zoals Dutchview. En die hebben inderdaad al veel HD camera's, maar er wordt ook nog zat gedraaid met SD, zeker op lokatie. En bovendien geldt ook hier hetzelfde verhaal: dat een camera HD kan opnemen wil helemaal niet zeggen dat ook de regie of montage in HD gebeurt, het gros gebeurt gewoon nog in SD.

Citaat:
CommerciŽle zenders denken alleen in geld, niet in het plezier van TV kijken. Ze proberen dit nieuwe fenomeen uit te melken. Het zijn juist de aanbieders zoals Ziggo etc. die meer werk en investeringen moeten verrichtten om hun netwerk geschikt te maken.
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens! Het is om te huilen hoe Dhr Eljon van SBS denkt over HDTV. Maar goed, de reguliere media wordt aan alle kanten ingehaald door het internet en als ik bij SBS of Veronica moet betalen om series in HD te kijken dan download ik ze wel gratis via internet, zonder commercials ook nog.
De broadcasters zien HD nu nog als een luxe, maar ik ben bang dat ze het in de toekomst gewoon nodig zullen hebben om de concurrentie met internet aan te kunnen. Geld vragen voor dezelfde content met betere beeldkwaliteit is een kortzichtig businessmodel.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten