Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 juni 2009, 11:23
fredrix16's schermafbeelding
fredrix16 fredrix16 is offline
Junior Member

Standaard Philips 32PFL8404H/12 DVB-C

Hallo,

In een nederlandse winkel heb ik de Philips 32PFL8404H/12 gekocht. Mede omdat deze een CI+ slot heeft, en een ingebouwde DVB-C tuner.

Ik heb er echter nog geen decoder inzitten, dus geen alphacrypt, of toekomstige ziggo CI+ module. Maar aangezien Nederland 1 niet gecodeerd is zou ik deze (en de overige zenders) wel gewoon moeten vinden.

Bij het installeren van de kanalen vindt mijn TV wel alle analogen kanalen, maar geen digitale. Bij het opnieuw zoeken kan ik wel een frequentie ingeven. De frequentie die ik hiervoor gebruik 356.00 Mhz komt overeeen met de tabel die in de handleiding staat voor digitale TV van Ziggo.

Op dat moment zoekt mijn Philips TV voor een minuutje naar 'iets', en vind dan wel degelijk een signaal, met modulatie QAM64 en automatisch de frequentiesnelheid van 6.875. Echter zie ik geen mogelijkheid voor het instellen van de netwerkcode. Uiteindelijk vind mijn TV dan ook 0 digitale zenders.

Zelf ben ik altijd Sony gebruiker geweest. Een Sony W4500 met AlphaCrypt heb ik dan ook probleemloos draaien, aangezien de waardes gewoon ingesteld kunnen worden in het menu.

Weten de Philips gebruikers mij misschien te melden wat ik fout doe?

Indien er nog informatie mist hoor ik het graag, dan zal ik deze aanvullen. Alvast bedankt allemaal.
Oud 22 juni 2009, 11:37
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik heb er echter nog geen decoder inzitten, dus geen alphacrypt, of toekomstige ziggo CI+ module. Maar aangezien Nederland 1 niet gecodeerd is zou ik deze (en de overige zenders) wel gewoon moeten vinden.
Zonder CAM zul je alleen Ned1 kunnen ontvangen, de rest is gecodeerd. Je zou echter inderdaad wel de zenders moeten kunnen vinden. De netwerk ID en frequentie moeten wel allebei goed staan, helaas zijn er handleidingen in de wereld met foute gegevens, ook op de website schijnen ze niet goed te staan. Wellicht dat iemand hier een kloppende lijst heeft.
Oud 22 juni 2009, 11:40
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Decibert Bekijk bericht
Zonder CAM zul je alleen Ned1 kunnen ontvangen, de rest is gecodeerd. Je zou echter inderdaad wel de zenders moeten kunnen vinden. De netwerk ID en frequentie moeten wel allebei goed staan, helaas zijn er handleidingen in de wereld met foute gegevens, ook op de website schijnen ze niet goed te staan. Wellicht dat iemand hier een kloppende lijst heeft.
Hallo Decibert,

De lijst waar ik naar refereerde was de gebruikershandleiding digitale TV van Ziggo: http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOM..._v1.0b_web.pdf

Het probleem is echter dat ik binnen mijn Philips TV geen mogelijk zie voor het instellen van de netwerkcode / networkid.
Oud 22 juni 2009, 11:50
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredrix16 Bekijk bericht
Het probleem is echter dat ik binnen mijn Philips TV geen mogelijk zie voor het instellen van de netwerkcode / networkid.
probeer eens om als landkeuze Noorwegen,Zweden of Denemarken in te stellen, de taal kan dan gewoon op nederlands blijven staan.
Misschien dat er dan meer DVB-C opties/instellingen zichtbaar worden?
Oud 23 juni 2009, 11:29
Junior Member

Standaard Probleem opgelost

Probleem opgelost..

Ik heb de TV inderdaad op Zweden ingesteld, of dit uiteindelijk nodig was weet ik niet. Maar aangezien het toch niets uitmaakt.. Staat hij nu op Zweden

Tijdens het automatisch zoeken naar zenders heb ik vervolgens op STOPPEN geklikt, hierna kreeg ik een pagina waar ik alle instellingen handmatig kon invoeren. Ondanks dat ik dit in het menu ook al had gedaan stonden deze op deze pagina toch op fabrieksstandaard. (dus verkeerde waarde). Toen ik hier de juiste MHz, en Signaalsnelheid invoerde kreeg ik inderdaad naar een paar tellen een soort Pop-Up scherm voor het invoeren van de netwerkcode. Hierna vond de TV inderdaad alle digitale zenders.
Alphacrypt (van een andere TV) even erin, en alle zenders deden het perfect.

Bedankt voor bovenstaande geboden hulp
Oud 23 juni 2009, 19:17
MauriceW's schermafbeelding
MauriceW MauriceW is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR5050-C
Standaard

Las net op een ander forum dat er ook een software update is die dit probleem oplost:

Citaat:
Q5481_0. 26.33.9
  • TV cannot store the channels from cable service provider, Kabel Baden-Wurttemberg.(Only applicable to country, Germany)
  • TV does not display the correct resolution for some PC formats and is forced to the 640x480 resolution.
  • While playing a media file in the root directory of the USB memory device, the Program +/- button does not allowed you to select another media file.
  • Unable to enter the network frequency for DVB-C installation.(Only applicable to country, Netherlands)
  • To preset/position analog channels from preset number 2001 onwards after channel installation.(Only applicable to country, Netherlands)
  • Channel disappeared from the original preset position and shifted to a preset number 16384 after installation update.(Only applicable to country, Lithuania, Czech Rep or Italy)
Oud 24 juni 2009, 14:22
Junior Member

Standaard

Hallo MauriceW,

Bedankt voor deze toelichting. Ik had al een software update gedaan via de TV, deze melde me dat de nieuwste software geinstalleerd stond.
Toen ik echter even googelde op het vermelde firmware nummer zag ik dat ik wel degelijk nog een oude versie van de firmware had. Ik heb gisterenavond meteen de firmware via een USB stick, en de Philips website geupdate.

Vanavond ga ik even proberen of het probleem nu ook met landkeuze Nederland is opgelost. Ik zal dit even hier laten weten..

Bedankt voor de tip
Oud 24 juni 2009, 19:34
Junior Member

Standaard

Met de nieuwe firmware is inderdaad het probleem ook opgelost als de TV staat ingesteld op NL.

Echter, heb ik mijn TV weer snel terug gezet op Zweden. Indien de TV staat ingesteld op Nederland, dan zie ik niet de EPG (Programmagids) die vanuit Ziggo wordt meegezonden, maar een programmagids die via internet wordt gedownload van tvtv.nl. Een site die ik overigens tot vandaag niet kon. Het ophalen van de logo's van de zenders, en de bijbehorende programma's gaat zeer traag. Daarnaast worden een aantal zenders standaard niet herkend, en moeten deze met de hand geverifieerd worden. Voorbeelden van zenders die standaard niet gekoppeld zijn aan de EPG zijn Discovery Channel, NGC, TMF, enz. Deze zenders dienen met de hand gezocht te worden in een enorme lijst, die ook vanaf de internetpagina geladen moet worden. Met andere woorden, per kanaal dat standaard niet gekoppeld wordt, moet je dit handmatig doen, wat soms wel tot 5 minuten per kanaal kost .

Indien de TV staat ingesteld op Zweden speelt bovenstaande niet. Alle zenders worden probleemloos gevonden in de meegezonden EPG informatie van Ziggo. Dus geen waardeloze koppeling met tvtv.nl, maar de eigen informatie meegezonden. Daarnaast is het mogelijk om op deze manier een herinnering te koppelen aan een uitzending. Een minuutje van te voren komt er dan mooi een popup scherm op TV met de meldinging dat op het andere kanaal een programma begint en de vraag of er overgeschakeld moet worden. Met de TV ingesteld op Nederland krijg ik deze optie niet voor elkaar. De programmagids gekoppeld van tvtv.nl, reageert zo traag, en irritant dat ik de hoop ook snel opgegeven heb.

De TV staat nu weer netjes op Zweden. De EPG is dan zeer fijner. Echter mis ik dan wel een paar icoontjes van NetTV. Bijvoorbeeld de koppeling naar Nu.nl. Aangezien ik dit toch geen meerwaarde vind hebben is dit voor mij geen probleem.
Oud 24 juni 2009, 20:11
Junior Member

Standaard

Na wat langer proberen, en nogmaals een installatie op NL uit te voeren vond ik in het menu op optie "Programmagids" deze stond op automatisch, en na het zetten op "van de zender". Hierna had ik ook met de NL instelling, de programmagids die meegezonden wordt door Ziggo, en die veel fijner reageert dan de hierboven beschreven EPG van tvtv
Oud 5 augustus 2009, 07:56
shaper's schermafbeelding
shaper shaper is offline
Junior Member

Standaard

Ik zit er over na te om deze tv aan te schaffen. Begrijp ik nu goed dat het met deze tv mogelijk is digitale tv van ziggo te kijken zonder een extra decoder? En er later nog extra mogelijkheden bij komen als Ziggo hun eigen module uitbrengen?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten