Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 augustus 2009, 09:33
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaper Bekijk bericht
Ik zit er over na te om deze tv aan te schaffen. Begrijp ik nu goed dat het met deze tv mogelijk is digitale tv van ziggo te kijken zonder een extra decoder? En er later nog extra mogelijkheden bij komen als Ziggo hun eigen module uitbrengen?
De TV kan digitale kanalen weergeven, alleen zijn er bij Ziggo niet veel die je ook kan bekijken zonder smartcard en Conditional Access Module (CAM). Zonder CAM en smartcard heb je dus niet veel aan die functionaliteit van de TV. Een CAM zorgt er in samenwerking met de smartcard voor dat je de kanalen kan bekijken waarop je een abonnement hebt. Meer functionaliteit biedt zo'n CAM niet aan de gebruiker. Ziggo eist wel van de fabrikanten dat ze de firmware van de TV aanpassen wil die fabrikant "goedkeuring" van Ziggo krijgen voor die TV en dat gaat eerder gepaard met het verdwijnen van functionaliteit dan dat er functionaliteit bijkomt. Zie de rest van het forum over de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM.
Oud 5 augustus 2009, 09:48
shaper's schermafbeelding
shaper shaper is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb nu al digitale tv van Ziggo met zo'n decoder en smartcard, wat ik me dus eigenlijk afvroeg kan ik straks met deze Philips direct de smartcard in mn tv stoppen en de decoder wegdoen of moet ik ook echt wachten op de CI+ module van Ziggo?
Oud 5 augustus 2009, 09:55
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik heb nu al digitale tv van Ziggo met zo'n decoder en smartcard, wat ik me dus eigenlijk afvroeg kan ik straks met deze Philips direct de smartcard in mn tv stoppen en de decoder wegdoen of moet ik ook echt wachten op de CI+ module van Ziggo?
Je smartcard gaat niet rechtstreeks in de TV. De smartcard gaat in een CI+ CAM en die CI+ CAM gaat vervolgens in het CI+ slot van de TV. Zorg wel dat je 100% zeker weet dat de TV beschikt over een CI+ slot. Als er een CI slot in de TV zit, dus zonder de '+', dan heb je niets aan die CI+ CAM van Ziggo. De enige andere optie is dan de AlphaCrypt Classic CAM, maar die wil Ziggo graag gaan blokkeren.
Oud 5 augustus 2009, 10:24
fredrix16's schermafbeelding
fredrix16 fredrix16 is offline
Junior Member

Standaard

De TV beschikt inderdaad over een CI+ slot waar theoritsch de CI+ CAM van Ziggo inpast. Aangezien de CAM/decoder van Ziggo nog niet uit is, kan niemand hier precies duidelijk over geven. Ik verwacht hier echter ook geen problemen mee, en wel om de volgende reden.

De TV wordt momenteel al gezien als een "Samsung" decoder, en programmeert automatisch zijn zenders in op de kanaalnummers die Ziggo meegeeft. Hij werkt de kanalen in de nacht ook automatisch bij. Een Sony W4500 die ik ook in bezit heb doet dit niet.

Voorbeeld. Nederland 1,2 en 3 kwamen in HD kwaliteit. De Sony moet ik helemaal opnieuw scannen, en alle zender weer een plekje geven. Standaard staan alle kanalen door elkaar.
Deze Philips TV heeft in de nacht echter automatisch zijn kanalen bijgewerkt. Met het gevolg dat ik automatisch Nederland 1,2 en 3 HD tussen mijn zenderlijst heb zitten. Ziggo heeft deze op de Samsung Decoder op kanaal 71, 72 en 73 zitten. Deze Philips TV heeft de genoemde zenders ook op deze kanalen zitten. Heel simpel gezegd. Het aansturen van de Samsung decoders wat Ziggo doet, werkt dus ook op deze TV. Je hoeft dus na de eerste installatie niet meer op zoek te gaan naar zenderwijzigingen. Het zelfde gemak als je losse decoder nu.

Wat ook positief is, is dat Philips geregeld met nieuwe firmware uitkomt. De TV wordt dan geschikt gemaakt voor nieuwe diensten (veelal in andere landen) of het lost problemen op. Zoals mijn probleem in het begin van dit forum. Sony heeft in het verleden dit nooit gedaan, en bestaande problemen (v4000 serie) gewoon genegeerd.Philips geeft deze echter toe, (waarom ook niet, zo erg is het niet) en maakt er een oplossing voor. De kans dat de CI+ Cam van Ziggo gaat werken is dus (mijn inziens) zeer groot. En als deze niet zou werken, vermoed ik dat Philips hier snel op reageert met een nieuwe firmware.
Oud 5 augustus 2009, 10:34
shaper shaper is offline
Junior Member

Standaard

Maar ik neem aan dat jij (nu nog) gebruik maakt van een AlphaCrypt module?
Oud 5 augustus 2009, 11:01
Junior Member

Standaard

Citaat:
Maar ik neem aan dat jij (nu nog) gebruik maakt van een AlphaCrypt module?
Dit klopt inderdaad. Deze wissel ik uit met de Sony TV. Ik heb dus maar 1 Alphacrypt, en maar 1 smartcard van Ziggo. Als ik perse digitale TV (i.p.v. analoge) wil kijken wissel ik de Alphacrypt om tussen de TV's.

Voor de duidelijkheid. Voor het instellen van de TV (welk merk dan ook) heb je geen CAM kaart nodig. Alle zender worden gevonden, alleen zijn deze gecodeerd. Alleen voor het daadwerkelijk bekijken van deze zenders is de CAM kaart met Smatcard nodig. Nederland 1 HD, en sommige andere kanalen zijn standaard niet gecodeerd. Ook zonder bovenstaande zijn die gewoon te bekijken.

Maar ik zit inderdaad op het puntje van mijn stoel te wachten op de CI+ CAM van Ziggo. Het is uiteindelijk de bedoeling dat de Alphacrypt in mijn Sony W4500 blijft aangezien die geen CI+ ondersteuning heeft. En dat de nieuwe Ziggo CI+ CAM in deze Philips TV geplaatst wordt. Maar wanneer die precies komt.. Tot dan blijf ik als noodoplossing even switchen met de Alphacrypt. Jij zou je bestaande decoder zolang kunnen blijven gebruiken.

Als je TV wil gaan kopen loont zich trouwens enig speurwerk naar de prijs. Ikzelf heb de TV voor 300 euro minder weten uit te halen dan dat hij bij MediaMarkt in de winkel stond. Een fors bedrag vind ik zelf. Ik weet niet of ik het mag zeggen maar mijn TV is afkomstig van Plasma Discounter in Naarden. Eerst vond ik het maar een rare en fraudeachtige naam, ik ben er naar toe gereden (vriendin woont er in de buurt), en heb op zondag langer dan een uur in een rij moeten staan met mensen die allemaal een TV kwamen kopen. Perfect verzorgd allemaal, en voorzien van showroom en alles. Ook zeer vakkundig personeel. Extra winst proberen ze mijn inziens echter te maken door je aan de balie (overigens zeer vriendelijk) te vragen of je e.e.a. nog nodig hebt. Bijvoorbeeld een HDMI kabel. Hiervoor vragen ze best forse bedragen, evenals een Mediamarkt bijvoorbeeld. De HDMI kabels heb ik dan weer van Conrad, €4.99 per stuk (1,8 meter) voorzien van degelijke gegoten stekkers, en voorzien van de HDMI 1.3 standaard.
Misschien geen merk, zoals die van bij PlasmaDiscounter en MediaMarkt maar wel 30 tot 90 euro goedkoper (voor een kabeltje ).

Een beetje onderzoek bespaart je dus met gemak veel geld.

Laatst gewijzigd door fredrix16; 5 augustus 2009 om 11:02 Reden: Spelfoutje
Oud 5 augustus 2009, 11:07
shaper shaper is offline
Junior Member

Standaard

Dank je wel voor deze informatie en nuttige tips!

Ik zie dat ze bij Plasma Discounter ongeveer dezelfde prijs hebben als bij Bol.com dus ik denk er nog even over na
Oud 5 augustus 2009, 11:23
Junior Member

Standaard

Citaat:
Dank je wel voor deze informatie en nuttige tips!

Ik zie dat ze bij Plasma Discounter ongeveer dezelfde prijs hebben als bij Bol.com dus ik denk er nog even over na
Volgens mij is hij op dit moment bij Bol.com zelfs goedkoper.. Dan zou ik er niet te lang over nadenken.
Toen ik de TV kocht was hij vrij moeilijk leverbaar en ben o.a. zo uitgekomen bij PlasmaDiscounter. Ik zoek bij dit soort dingen gewoon de goedkoopste met waarborgkeurmerk (via kieskeurig.nl). Bol.com is met deze TV heel netjes geprijsd moet ik zeggen.
Bol.com incl. verzenden = 679.90
PlasmaDiscounter incl. verzenden = 704.00
Bron: kieskeurig.nl

Toch alweer een leuk verschi van 24 euro. Ik zou dan ook gewoon gaan voor de goedkoopste. Bol.com
Oud 5 augustus 2009, 19:56
SheikYerbouti's schermafbeelding
SheikYerbouti SheikYerbouti is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredrix16 Bekijk bericht
Volgens mij is hij op dit moment bij Bol.com zelfs goedkoper.. Dan zou ik er niet te lang over nadenken.
Toen ik de TV kocht was hij vrij moeilijk leverbaar en ben o.a. zo uitgekomen bij PlasmaDiscounter. Ik zoek bij dit soort dingen gewoon de goedkoopste met waarborgkeurmerk (via kieskeurig.nl).
Die tactiek pas ik ook toe en ik kwam eind juni ook bij PlasmaDiscounter uit. Niks mis mee, volgens mij. Wat vind je eigenlijk van de opstarttijd van de 8404H? Ik begin er steeds meer van te balen dat ik 16 seconden moet wachten voor ik beeld heb en vervolgens nog 14 seconden moet wachten tot mijn afstandsbediening werkt. Dat is samen 30 seconden voordat de TV volledig werkt en dat vind ik eigenlijk onacceptabel voor een TV uit 2009.
Oud 5 augustus 2009, 20:40
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheikYerbouti Bekijk bericht
Die tactiek pas ik ook toe en ik kwam eind juni ook bij PlasmaDiscounter uit. Niks mis mee, volgens mij. Wat vind je eigenlijk van de opstarttijd van de 8404H? Ik begin er steeds meer van te balen dat ik 16 seconden moet wachten voor ik beeld heb en vervolgens nog 14 seconden moet wachten tot mijn afstandsbediening werkt. Dat is samen 30 seconden voordat de TV volledig werkt en dat vind ik eigenlijk onacceptabel voor een TV uit 2009.

Daar heb je inderdaad een punt. Ik laat de TV meestal op standby staan, dan duurt het naar mijn idee minder lang voordat mijn TV gebruiksklaar is.
Dan duurt het inderdaad nog een paar seconden voordat de afstandsbediening reageert. Dat vind ik wel irritant, vooral als de TV wat harder staat, en je hem stiller wilt zetten. De Sony W4500 heeft overigens ook een opstarttijd. Alleen is deze wel een stuk korter dan bij de Philips, en gelijk gebruiksklaar.

Daarnaast vind ik het ook vrij irritant dat je bij het oproepen van de EPG (electronische programma gids) steeds bij kanaal 1 begint. De Sony begint op het kanaal dat ik aan het bekijken ben. Heb jij dit probleem ook?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten