Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 juni 2009, 16:36   #1
jOzh
Junior Member
 
jOzh's schermafbeelding
Standaard Verbinding modem valt continu weg

Sinds anderhalve maand heb ik een alles-in-1 plus abonnement, en sinds de installatie heb ik last van een constant wegvallende verbinding. Het modem (Motorola) probeert dan opnieuw verbinding te maken maar het lampje US blijft knipperen. Na een modem reset (stekker 30 seconden uit stopcontact) lukt het soms wel, soms niet om verbinding te krijgen. Soms lukt het het modem om uit zichzelf een verbinding tot stand te brengen, maar helaas valt deze na verloop van tijd (kan soms enkele uren zijn) weer weg.

Een Ziggo monteur heeft onlangs mijn binneninstallatie bekeken en kwam tot de conclusie dat het AOP niet netjes afgemonteerd was. Dit heeft hij hersteld, maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Met zijn meetapparatuur kon hij vaststellen dat het binnenkomende signaal ruim voldoende was (69 DB staat me bij, kan dit kloppen?).

Ik heb zelf de waarden in het modem gecontroleerd op het moment dat ik weer eens verbinding had, deze leken mij niet uitzonderlijk:
Downstream power: -4
Downstream SNR: 39
Upstream power: 52

Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van. Nu kwam ik vandaag op dit forum een post tegen van iemand met een vergelijkbaar probleem (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15715) waaruit ik de conclusie trek dat mijn modem wel eens defect zou kunnen zijn. Maar hoe controleer ik dit? Moet ik weer een Ziggo monteur laten komen? Zijn er andere dingen die ik zou kunnen overwegen/controleren?

Bedankt alvast voor het meedenken...
jOzh is offline  
Oud 17 juni 2009, 08:25   #2
jOzh
Junior Member
 
jOzh's schermafbeelding
Standaard

Gisteravond kreeg ik nog (via e-mail, binnen 1 dag!) reactie van een helpdeskmedewerker op bovenstaande problemen. Hij had m'n modem uitgelezen en de waarden zagen er volgens hem 'perfect' uit.

Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.
jOzh is offline  
Oud 17 juni 2009, 08:52   #3
Ed
Banned User
 
Ed's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOzh Bekijk bericht
Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.
Als je eens wist hoeveel mensen zeggen dat de router niet het probleem is, maar als de router vervolgens losgekoppeld wordt werkt alles als een zonnetje. Vandaar dat er een standaardprotocol gevolgd wordt om zodoende alle problemen eventueel af te kunnen vinken. Dat het bij jou niet van toepassing was, wil niet zeggen dat het gelijk voor niemand een goede tip is.
Ed is offline  
Oud 17 juni 2009, 09:57   #4
jOzh
Junior Member
 
jOzh's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brammetje Bekijk bericht
Als je eens wist hoeveel mensen zeggen dat de router niet het probleem is, maar als de router vervolgens losgekoppeld wordt werkt alles als een zonnetje. Vandaar dat er een standaardprotocol gevolgd wordt om zodoende alle problemen eventueel af te kunnen vinken. Dat het bij jou niet van toepassing was, wil niet zeggen dat het gelijk voor niemand een goede tip is.
Dit zal ongetwijfeld vaak het probleem zijn maar in mijn geval helaas niet.

Ik lees op dit forum vaak dat knipperende (US of DS) lampjes op het modem duiden op een probleem met het signaal. Dit lijkt bij mij niet het geval te zijn (waarden in mijn modem zijn ok, binnenkomende signaal is voldoende sterk).

Dan blijft mijns inziens alleen het modem, de AOP of de splitter over als probleemveroorzaker. Zonder splitter (dus kabelmodem direct aangesloten op AOP) heb ik echter hetzelfde probleem, dus die lijkt ook af te vallen.

Hoe waarschijnlijk is het dat er een probleem met mijn AOP (Tratec tras, net nieuw (nieuwbouw)) is? Ik heb het ding opengschroeft, er lijkt me niet veel stuk aan te kunnen. Aansluiten kun je ook amper fout doen toch?

Kom ik toch weer uit op het modem als boosdoener...
jOzh is offline  
Oud 17 juni 2009, 13:03   #5
RCV
Member
 
RCV's schermafbeelding
Standaard

Ik heb nu 2 dagen precies hetzelfde probleem, gisteren viel me internet en telefoon om de haverklap uit, en vandaag 1x maar wel voor enkele uren.
Alles ertussen uit gehaald en gereset, zonder enig resultaat.
Alleen de eerste 2 lampjes bleven branden.

Modem waardes (van dit moment met internet)

Frequency 210000000 Hz
Signal to Noise Ratio 37 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -1 dBmV


Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 36000000 Hz
Ranging Service ID 8245
Symbol Rate 5.120 Msym/s
Power Level 54 dBmV
Upstream Modulation
[3] QPSK
[1] 32QAM
[2] 64QAM

Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords 101926002
Total Correctable Codewords 12271
Total Uncorrectable Codewords 386

Laatst gewijzigd door RCV; 17 juni 2009 om 13:27
RCV is offline  
Oud 17 juni 2009, 18:45   #6
jOzh
Junior Member
 
jOzh's schermafbeelding
Standaard

Nu net weer even verbinding; snel even een printscreen van de waarden in mijn modem gemaakt:



Onder total unerrored codewords stond op dat moment nog
0 corrected codewords
0 uncorrectable codewords

Lijkt me niets mis met deze waarden toch?
jOzh is offline  
Oud 17 juni 2009, 19:05   #7
meesdroo
Senior Member
 
meesdroo's schermafbeelding
Question

jOzh: je waarden op moment van meting zijn zondermeer goed. Je hebt echter ook andere (eerdere) waarden opgegeven (-4 dBmV; 52dB) die weliswaar ook nog door de beugel kunnen, maar door hun variatie op een niet-stabiele situatie zouden kunnen duiden.
RCV: je downstream-waarden zijn goed; je upstream-waarden zijn in combinatie met het vrij grote aantal uncorrectable codewords verdacht.

Probeer allebij eens het modemlog uit te lezen (als dat tenmimste niet vol staat met onzin-meldingen) en blijf de signaalwaarden eens over wat lange tijd volgen (steeds refreshen) om te kijken hoe stabiel ze blijven.

Mees de Roo
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.
meesdroo is offline  
Oud 17 juni 2009, 19:21   #8
MrDroopy
Senior Member
 
MrDroopy's schermafbeelding
Standaard

54 db is echt te hoog. Hoe lang is de kabel van het aop tot je modem en heb je deze al een keer vervangen?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
MrDroopy is offline  
Oud 17 juni 2009, 20:07   #9
RCV
Member
 
RCV's schermafbeelding
Standaard

In me modem log staat dit.
Me modem is met bijgeleverd snoertje verbonden met de aop. (kort dus)
RCV is offline  
Oud 17 juni 2009, 20:14   #10
Ed
Banned User
 
Ed's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RCV Bekijk bericht
Me modem is met bijgeleverd snoertje verbonden met de aop. (kort dus)
Geen splitter er tussen? Tratec of zo? Die signaal van AOP scheidt in DATA en TV? Dan van DATA pas naar je modem?
Ed is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl