Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Telefonie - Mobiel

Mededelingen

Telefonie - Mobiel Ervaringen en vragen over Ziggo Mobiele Telefonie ? Plaats je vragen dan hier...

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 juni 2009, 21:29   #1
bufischer
Junior Member
 
bufischer's schermafbeelding
Red face MMS lukt mij nog steeds niet / Nokia 6103 / Samsung E250

Wie is het inmiddels gelukt om MMS aan de praat te krijgen bij Ziggo/Multikabel-Mobiel (Aspider),

Het lukt mij nog steeds niet om MMS te versturen met mijn Nokia 6103...

In mijn display staat wel - NL KPN / Multikabel

Maar een SMS met "JA" naar 1300 voor KPN instellingen brengt geen oplossing.


Ik heb het volgende bij mijn Nokia 6103 ingesteld na een e-mail van Multikabel-mobiel helpdesk:

Instellingen -> configuratie ->Persoonl.config.instellingen -> nw tvgn -> Multimediaber. ->

Account naam: Aspider gprs
Server adres: http://mms
Voorkeurtoegangspunt: nee

Instellingen toegangspunt:

Proxy: Ingeschakelt
Proxyadres: 212.41.157.225
Proxyport: 8080
Gegevensdrager: Packet-gegevens

Instellingen drager:

Packet-gegevens-toegangsapunt: internet.access.nl
Verificatietype: Normaal

Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)


Daarna het Pers.account ASPICER GPRS (geactiveerd)

Toestel uitgeschaketl -> ingeschakelt
1. MMS verstuurd om MMS te aktiveren....

Bericht wordt verplaatst voor verzending en er komt een G boven links in het beeldscheermpje...

Alles lijkt goed te gaan, maar na een paar minuten komt de melding "Verzenden multimedia bericht mislukt" (pas na een paar minuten)

En het werkt ook niet op mijn Samsung SGH E250 ... !!



Multikabel-Mobiel is ASPIDER-mobiel....

Laatst gewijzigd door bufischer; 15 juni 2009 om 23:58
bufischer is offline  
Oud 26 juni 2009, 17:17   #2
mykosi60
Junior Member
 
mykosi60's schermafbeelding
Standaard MMS verzenden en internetten lukt nog steeds niet!

Heb hetzelfde probleem met de Nokia 6555, alle instellingen volgens opgave van Ziggo mobiel ingesteld. Helpdesk Ziggo verwijst naar Nokia, omdat zij geen produktondersteuning doen, en bij servicedealer van Nokia kregen ze het ook niet voor elkaar en verwijzen weer naar Ziggo. Weer met Ziggo gebeld, maar alle instellingen staan goed en de simkaart is geactiveerd. Ook KPN (primafoonwinkel) geprobeerd omdat Ziggo gebruik maakt van dat netwerk, maar die weten het ook niet. Bericht naar 1300 met Ja; werkt ook niet.
Zijn wij nu de enigen hiermee problemen hebben, of komt het meer voor en, waat nog veel belangrijker is: wie weet de oplossing??

Laatst gewijzigd door mykosi60; 27 juni 2009 om 11:26 Reden: taalfouten
mykosi60 is offline  
Oud 26 juni 2009, 22:30   #3
bufischer
Junior Member
 
bufischer's schermafbeelding
Standaard MMS lukt niet

Heb elders gelezen, dat Ziggo in feite geen mobiel-telefonie meer ondersteunt en heb, gezien de problemen met MMS, besloten om voor mijn twee mobiel-abo's naar een andere provider te gaan.

Daar worden de instellingen rechtstreeks naar je telefoon ge-SMS-d en het werkt meteen.

Waar werkt Ziggo-Multikabel-mobiel mee?

Met KPN (staat op mijn telefoon), met telfort (werd mij door de helpdesk verteld) of met Aspider (staat in de instellingen)...

En nakijken bij KPN of Telfort of Aspider geeft wel een hoop goede instellingen voor mijn Nokia 6103 (voor deze diensten dan wel maar niet voor Ziggo)... Heb geprobeer mij m.b.v. deze instellingen een passende instelling voor Ziggo te breien maar zonder succes.

Mijn conclusie: Gewoon geen MMS op Ziggo mogelijk!!!

Daaaag mobiele Ziggo
bufischer is offline  
Oud 8 september 2009, 19:47   #4
doggiebag
Member
 
doggiebag's schermafbeelding
Standaard

wat bij mij werkt (nokia 6230i en 6300 en inmiddels ook E90)

instellingen - configuratie - persoonlijke configuratie instellingen - opties: voeg nieuwe toe (of "select" om te bewerken), in dit geval dus WEB en MMS toevoegen:

accountnaam: zelf verzinnen
homepage: zelf verzinnen
gebruikersnaam: leeglaten
wachtwoord: leeglaten
voorkeurstoegangspunt gebruiken: nee

instellingen toegangspunt
proxy: ingeschakeld
proxy-adres: 212.41.157.225
proxy-poort: 8080

gegevensdrager: GPRS/IP4
instellingen drager
GPRS toegangspunt: multimedia
verificatieype: normaal
gebruikersnaam: multimedia
wachtwoord: leeg laten

MMS gebruikt dezelfde instellingen en het serveradres is: http://mms

vergeet niet deze instellingen te activeren! (bij instellingen - configuratie - persoonlijke configuratie instellingen - opties: activeer)
doggiebag is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Telefonie - Mobiel


Labels
mms, multikabel mobiel, nokia 6103, ziggo mobiel



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl