Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 juni 2009, 23:23
Spongebob's schermafbeelding
Spongebob Spongebob is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Geen
DTV: Humax iHDR5050
Standaard Humax iHDR-5050C vs. Cisco 8455DVB

Ik overweeg een digitale HD decoder/recorder aan te schaffen en twijfel tussen een Humax iHDR-5050C of een Cisco 8455DVB.

Ben geen supertechnicus en wat ik belangrijk vind (naast de gebruikelijk hardware specs/mogelijkheden) is:
  • Geluidsarm (dacht dat de Humax een ventilator heeft)
  • Snel zappen
  • Geen gezeik
Voorts heb ik begrepen dat de Humax een grotere harde schijf heeft, netwerk mogelijkheden en een USB aansluiting. De Cisco schijnt daarentegen weer geschikt te zijn voor ITV, maar ik weet niet wat ik daar precies aan heb.

Kan iemand mij een beetje wegwijs maken?
Oud 12 juni 2009, 23:38
pipo33's schermafbeelding
pipo33 pipo33 is offline
Junior Member

DTV: Humax 5050c
Standaard

OK, ik zal starten. Ik heb een Humax 5050C en geen Cisco (dus of het helemaal objectief is .....)

Mijn Humax is in ieder geval doodstil. Er zit inderdaad een fan in, echter deze heb ik nog niet zien en, belangrijker, horen draaien. Schijf is ook fluisterstil, dus over geluidsoverlast hoef je je bij de Humax geen zorgen te maken. Vergelijk met de Cisco kan ik niet maken (echter stiller dan de Humax kan hij in ieder geval niet zijn ....). Hij wordt ook niet warm en gebruikt in standby (belangrijk in deze tijd) erg weinig energie (dit in tegenstelling tot de Cisco !).

Verder ben ik er erg tevreden over (heb hem nu enkele weken), SD beeld is erg goed en HD beeld is gewoon perfect. Ik ben verder nog niks tegengekomen wat niet werkte zoals ik zou verwachten (opnemen van 2 programma's terwijl ik kijk naar een 3e programma bijv.). Hij hangt in mijn netwerk en kan de schijf van Humax via FTP vanaf mijn PC benaderen (handig voor overzetten opnames naar de PC).

Als ik het zou mogen kiezen zou ik zo weer een Humax kopen (persoonlijk vind ik de Humax vele malen mooier dan de Cisco, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak).
Oud 12 juni 2009, 23:38
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Geen enkele decoder is perfect. Op dit forum wordt de 5050-C het best besproken, vanwege alle mogelijkheden, maar ook vanwege het gedoe met ITV wat nog niet in alle gevallen zo soepel verloopt als wel zou moeten.

Tenzij je erg graag gebruik wilt maken van ITV (zie toelichting hier, let erop dat het natuurlijk een verkoopverhaaltje is), kun je beter kiezen voor de 5050-C, maar dat haal ik ook maar uit recensies en de specs van het apparaat, ervaring heb ik zelf met geen van beide.
Oud 12 juni 2009, 23:47
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spongebob Bekijk bericht
Ik overweeg een digitale HD decoder/recorder aan te schaffen en twijfel tussen een Humax iHDR-5050C of een Cisco 8455DVB.

Ben geen supertechnicus en wat ik belangrijk vind (naast de gebruikelijk hardware specs/mogelijkheden) is:
  • Geluidsarm (dacht dat de Humax een ventilator heeft)
Alle PVR's hebben een fan, maar die is als het goed is extreem geluidsarm.
Citaat:
  • Snel zappen
Maakt denk ik weinig verschil. Zapsnelheid is bij digitale televisie altijd minder dan 'vroeger' toen alles nog analoog ging. Is overigens totaal niet relevant omdat bijvoorbeeld favorietenlijstjes en een EPG het mogelijk maken om op een heel efficiënte (en vooral intelligentere) manier door het programma-aanbod te bladeren.

Citaat:
  • Geen gezeik
Verklaar je nader. Wat versta je hier precies onder gezeik?
Citaat:
Voorts heb ik begrepen dat de Humax een grotere harde schijf heeft, netwerk mogelijkheden en een USB aansluiting. De Cisco schijnt daarentegen weer geschikt te zijn voor ITV, maar ik weet niet wat ik daar precies aan heb.
Heel simpel: als je niet weet wat je aan iTV hebt, dan is het waarschijnlijk toch niks voor je. Het is de natte droom van alle kabelexploitanten omdat ze op die manier hun klanten flink wat extra geld afhandig kunnen maken, maar ik heb zo'n idee dat men daar in Nederland niet erg warm voor loopt.
Citaat:
Kan iemand mij een beetje wegwijs maken?
Je zult toch wat specifieker moeten zijn en duidelijk moeten maken wat je wensen en verwachtingen nu eigenlijk zijn.
Oud 13 juni 2009, 00:15
Spongebob's schermafbeelding
Spongebob Spongebob is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Geen
DTV: Humax iHDR5050
Standaard

Met geen gezeik bedoel ik:
Makkelijk te installeren
Eenvoudig te bedienen (geen ingewikkelde menu's, technische hocuspocus)
Gebruikersvriendelijk
Simpel updates installeren
Enfin, je snapt het wel. Soms willen die apparaten wel een uitblinken in allerlei technische zaken en gadgets, terwijl ik gewoon (mooi) tv wil kijken.

ITV: bedoelen ze daar in feite mee (blockbuster)films tegen betaling downloaden, zoals een vorige reageerder al min of meer schreef?

P.S. las her en der ook nog klachten over de felle display van de Humax. Is dit al aangepast (middels een firmware update)?
Oud 13 juni 2009, 01:16
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Makkelijk te installeren
Elke HD decoder is vrij simpel te installeren, coax erin, HDMI eruit, stekker in stopcontact, juiste netwerk ID en frequentie invoeren en hij zoekt zelf alle zenders.
De enige uitzondering is de Cisco, die is niet echt ingewikkelder maar vereist iets meer handelingen, je krijgt er een retourgeschikte versterker bij die je even moet aanschroeven.
Citaat:
Eenvoudig te bedienen (geen ingewikkelde menu's, technische hocuspocus)
Verschilt per persoon hoe je bepaalde menu's ervaart.
Veel van de zaken die je noemt zijn nogal subjectief. In termen van functionaliteit komt het erop neer: wil je ITV, kies dan voor de Cisco. En zoals ik zei, kijk eerst even via die link in mijn vorige post wat je er mee kan, het is niet alleen On Demand kijken.
Is ITV echter niet voor jou (en als je twijfelt omdat je niet precies weet wat het inhoudt, zou ik het niet doen), kan je in termen van functionaliteit beter kiezen voor de Humax.
Oud 13 juni 2009, 08:33
kappel's schermafbeelding
kappel kappel is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pipo33 Bekijk bericht
OK, ik zal starten. Ik heb een Humax 5050C en geen Cisco (dus of het helemaal objectief is .....)

Mijn Humax is in ieder geval doodstil. Er zit inderdaad een fan in, echter deze heb ik nog niet zien en, belangrijker, horen draaien. Schijf is ook fluisterstil, dus over geluidsoverlast hoef je je bij de Humax geen zorgen te maken. Vergelijk met de Cisco kan ik niet maken (echter stiller dan de Humax kan hij in ieder geval niet zijn ....). Hij wordt ook niet warm en gebruikt in standby (belangrijk in deze tijd) erg weinig energie (dit in tegenstelling tot de Cisco !).

Verder ben ik er erg tevreden over (heb hem nu enkele weken), SD beeld is erg goed en HD beeld is gewoon perfect. Ik ben verder nog niks tegengekomen wat niet werkte zoals ik zou verwachten (opnemen van 2 programma's terwijl ik kijk naar een 3e programma bijv.). Hij hangt in mijn netwerk en kan de schijf van Humax via FTP vanaf mijn PC benaderen (handig voor overzetten opnames naar de PC).

Als ik het zou mogen kiezen zou ik zo weer een Humax kopen (persoonlijk vind ik de Humax vele malen mooier dan de Cisco, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak).
Nog een aanvulling ik heb van af de PC (draadloos) diverse "mappen" met foto's naar de Humax gecopieerd en we kunnen nu op de TV dias kijken, met zelf gekozen muziek (ook over gezet) op de achtergrond. PRACHTIG.
Oud 13 juni 2009, 09:42
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Heel groot voordeel van de Humax is ook dat er twee programma's tegelijk opgenomen kunnen worden.
Dit is bij de Cisco momenteel niet (meer?) mogenlijk.

Cisco 8455DVB: 2 gelijktijdige opnames niet meer mogelijk
Oud 13 juni 2009, 11:57
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Heel groot voordeel van de Humax is ook dat er twee programma's tegelijk opgenomen kunnen worden.
Dit is bij de Cisco momenteel niet (meer?) mogenlijk.

Cisco 8455DVB: 2 gelijktijdige opnames niet meer mogelijk
Dit gaat op termijn toch weer veranderen zodat het wel weer mogelijk wordt volgens het bericht van anoniem. Zie hier.
Oud 13 juni 2009, 12:00
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Dit gaat op termijn toch weer veranderen zodat het wel weer mogelijk wordt volgens het bericht van anoniem. Zie hier.
"op termijn" is een zeer ruim begrip natuurlijk.
Ik moet nog zien of het ooit zover gaat komen of dat ze daarvoor al overgestapt zijn naar een geheel nieuwe model interactieve PVR.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten