Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 juni 2009, 11:09   #11
GolfTouch
Senior Member

GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
"op termijn" is een zeer ruim begrip natuurlijk.
Ik moet nog zien of het ooit zover gaat komen of dat ze daarvoor al overgestapt zijn naar een geheel nieuwe model interactieve PVR.
Het zou voor mij nu een keus zijn om de Cisco nog niet aan te schaffen. 2 tuners (tegelijkertijd opnemen) is een must. Daarbij moet het hele itv etc zich eerst nog maar eens bewijzen.
Oud 13 juni 2009, 12:02   #12
pipo33
Junior Member

pipo33's schermafbeelding
Standaard

Ook ik denk dat de Humax op dit moment de beste keuze is. Bij mij was de Humax zelfs plug&play, stekker erin, antenne erin, netwerk kabel erin, aanzetten en meteen beeld (duurde nog geen 5 minuten).
Vwb de Cisco firmware, ikzelf heb slechte ervaringen met Cisco en firmwares voor (consumer) producten.
Echter je hebt je vraag in het Humax gedeelte van dit forum gesteld, wellicht ook slim om dezelfde vraag eens in het Cisco onderdeel te posten ....
pipo33 is offline  
Oud 13 juni 2009, 16:53   #13
Joop558
Senior Member

Joop558's schermafbeelding
Standaard

Zelf heb ik de Humax 5050C en daar ben ik zeer tevreden over.
Erg makkelijk in gebruik.

Ik heb de Cisco gezien en als je van interactieve televisie houdt, dan is het een mooi ding.
Je kan vele "oude" programma's en serie's zien.
Je betaald zo wie zo € 16,95 per maand om gebruik van itv (interactive televisie) gebruik te kunnen maken.
En voor film's (ook nieuwe geloof ik) betaal je minimaal € 2,50 per film.

Ik heb film1 en de Humax en dat vind ik momenteel ruim voldoende.

Beide zijn wel HD en hebben een HDMI 1.2 aansluiting.
Joop558 is offline  
Oud 13 juni 2009, 17:09   #14
Decibert
Senior Member

Decibert's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Je betaald zo wie zo € 16,95 per maand om gebruik van itv (interactive televisie) gebruik te kunnen maken.
Alleen als je gebruik maakt van de kortingsactie. Anders hoef je niks in de maand te betalen, of kun je één van de verschillende abonnementen nemen (Net Gemist €4,95, TV-theek €9,95 of Interactief Totaal €11,95).
Oud 13 juni 2009, 17:57   #15
Zig_go
Senior Member

Zig_go's schermafbeelding
Standaard

De Humax is echt doodstil. (ik vond vroeger de videorecorder al veel lawaai maken, kan je nagaan !! Wat me opviel (niet verwacht bij de aanschaf), is dat de Samsung HD series 8 beeldscherm (dat zal gelden voor alle beeldschermen) wel geluid geluidmaakt door de ventilator die hierin zit !!

Je kan met de Humax 2 zenders tegelijk opnemen, geen probleem.
Nog sterker, als het mee zit kan je naar een 3e zender tegelijk kijken!!
Ik bedoel: Als je RTL4 en BBC1 opneemt, zitten ook RTL5, RTL7 en bv SBS6 in dezelfde decoderstream en BBC2 in de andere. De Humax staat toe dat je tijdens de opname kijkt naar RTL5, RTL7 of SBS6 en BBC2.
Zig_go is offline  
Oud 14 juni 2009, 08:48   #16
Joop558
Senior Member

Joop558's schermafbeelding
Standaard

Zie http://www.digitalekabeltelevisie.nl...ltikabel.shtml voor de zenders die in dezelfde stream zitten. Ook @home en UPC kan je hier vinden.
Joop558 is offline  
Oud 14 juni 2009, 10:11   #17
Jam
Banned User

Jam's schermafbeelding
Standaard

als ik dit allemaal zo lees vwb de cisco krijg ik bijna spijt dat ik itv heb besteld...

ik hoop in ieder geval het "pakket" snel binnen te hebben, kan ik zelf testen.
nu heb ik nog de IPVR9200-C.
en daar ben ik best tevreden over.
Jam is offline  
Oud 3 juli 2009, 12:47   #18
JTP Janssen
Junior Member

JTP Janssen's schermafbeelding
Standaard Humax 5050 of Cisco 8455B

Was van plan de Humax 5050 te kopen. Bij Ziggo wordt telefonisch echter nadrukkelijk de Cisco 8455B aanbevolen, als zijnde veel beter. Komt nog bij de meerprijs van 16.95 euro per maand voor het Cisco abonnement, boven op de 16.25 euro van "t standaardpakket kabeltelevisie Z1.
Totaal met de Cisco dus 33.20 euro per maand.
Het Humaxpakket is 16.25 euro + 3.95 HDTV pakket= 20.20 euro
Welke heeft de voorkeur, Humax of Cisco ?
JTP Janssen is offline  
Oud 3 juli 2009, 12:53   #19
The_Doman
Senior Member

The_Doman's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JTP Janssen Bekijk bericht
Was van plan de Humax 5050 te kopen. Bij Ziggo wordt telefonisch echter nadrukkelijk de Cisco 8455B aanbevolen, als zijnde veel beter.
Het enige "voordeel" van de Cisco is de mogenlijkheid tot interactieve/VOD TV.
Wil je dat perse, dan is je enige keuze de Cisco.

Voor de rest zijn er alleen maar nadelen en moet je gewoon voor de Humax 5050 gaan hoewel deze ook (nog) niet perfect is.
The_Doman is offline  
Oud 3 juli 2009, 14:02   #20
xahmol
Senior Member

xahmol's schermafbeelding
Standaard

Dat 'voordeel' is met name dat Ziggo meer geld aan je kan verdienen met VOD diensten en dat Ziggo tegen de contentproviders kan vertellen dat hun content beter beschermd is omdat je met geen mogelijkheid de opnamen van de Cisco naar een ander apparaat kan krijgen.

Maar als je not op interactieve TV zit te wachten heeft de Humax het hele grote voordeel dat je opnames dus wel naar een PC kan kopiëren en je bovendien met twee tuners tegelijk kan opnemen.

Ben zelf redelijk tevreden met mijn Cisco, maar als de Humax al beschikbaar was geweest toen ik de Cisco kocht had ik absoluut the Humax gekocht.

Kortom: tenzij je per sé interactieve TV wilt heeft de Cisco alleen voor Ziggo voordelen.

Overigens: voor die 20,20 per maand heb je nog geen decoder, je betaald daar alleen voor TV Z1 en het HD pakket, die Humax zal je dan echt nog zelf moeten kopen voor geloof bijna 400 euro.
De Cisco kost ook 400 euro, maar daar kun je een kortingsaanbod voor krijgen en dat is de 16,95 per maand waar jij op doelt bovenop dezelfde 20,20, waarvoor je de Cisco met korting over twee jaar kan uitsmeren en je ook betaald hebt voor het interactieve TV abo.
xahmol is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten