Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 1 juli 2009, 20:06   #11
jdn
Junior Member

jdn's schermafbeelding
Standaard cisco lawaai

Ook ik heb dat tikken in de decoder heb een monteur laten komen van ziggo, hij zegt dat het niet normaal is, nu is het apparaat terug gestuurd naar ziggo ben benieuwd.
jdn is offline  
Oud 5 juli 2009, 12:09   #12
hvoers
Junior Member

hvoers's schermafbeelding
Standaard Oplossing voor het tikken

Beste mensen,

Het tikken van de Cisco wordt veroorzaakt doordat de harddisk een programma aan het opnemen is en tegelijk bezig is het opnemen van het programma wat je aan het kijken bent.

Dit probleem is op te lossen door in het systeemmenu de optie timeshift uit te zetten.
hvoers is offline  
Oud 5 juli 2009, 19:25   #13
jdn
Junior Member

jdn's schermafbeelding
Standaard

Heb een nieuwe opgestuurd gekregen van ziggo die heeft het niet dus niks van timeshift uit zetten, dan hadden ze het er maar niet in moeten maken. Dat is het zelfde als je zegt als ik met mijn auto stuur maakt tie een raar geluid, dan moet je er maar niet mee sturen.
jdn is offline  
Oud 5 juli 2009, 21:00   #14
hvoers
Junior Member

hvoers's schermafbeelding
Standaard

Dan zet je je timeshift niet uit, jdn, maakt mij niet uit. Je zult alleen merken dat als je een programma opneemt en tegelijk een ander programma gaat kijken dat je het tikken gewoon weer terugkrijgt.

Dat tikken is namelijk het verschuiven van de lees/schrijfkop van de harde schijf van het ene gedeelte (waar programma 1 wordt opgenomen) naar een ander gedeelte van de schijf (waar het bekeken programma wordt opgenomen).

Vergelijk het maar met je computer. Als je dit opstart hoor je de kop ook alle kanten opgaan.

Eigenlijk jammer dat mensen als jdn het voor elkaar krijgen dat perfect werkende apparatuur wordt omgeruild. Zonde van de tijd van de Ziggo medewerkers en erg zonde van het geld dat Ziggo hiermee verliest. Klanten als jdn (en anderen die niet-defecte apparatuur laten omruilen) zorgen er dus indirect voor dat alle prijzen van Ziggo omhoog gaan of niet naar beneden gaan.

Helaas wordt hierdoor ook weer pijnlijk duidelijk dat de deskundigheid van de medewerkers van Ziggo ook erg te wensen overlaat. Ze hebben duidelijk geen ervaring met hun produkten zodat ze verkeerde beslissingen maken (zoals correct werkende apparatuur omruilen).
hvoers is offline  
Oud 6 juli 2009, 08:06   #15
jdn
Junior Member

jdn's schermafbeelding
Standaard

Toch knap van hvoers dat hij van achter zijn pc kan bepalen dat mijn apparaat in orde is. Je hebt het niet eens gehoord. Ik begrijp wel dat je het schrijven naar de schijf hoort, maar het kan toch niet zo zijn dat ik de tv harder moet zetten om boven het tikken uit te komen. Deze nieuwe cisco heeft het in ieder geval niet.
jdn is offline  
Oud 17 september 2009, 09:03   #16
pexxx
Member

pexxx's schermafbeelding
Standaard Tikkende HDD

Ik heb sinds 16-9-2009 ook de Cisco in huis. Het tikken doet zich ook bij mij voor (bij gelijktijdig opname en timeshift). Geluid is hoorbaar boven het tv geluid op een afstand van 4 meter.

Ik lees http://www.hifi.nl/recensies_pagina3...ktijk____.html (onderin artikel) dat omruilen kan helpen.

Ik sta nu in dubio, apparaat werkt immers. Wel of niet omruilen?
Zijn er dan ook decoders waar dit getik zich niet voor doet?

Perry
pexxx is offline  
Oud 17 september 2009, 09:57   #17
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pexxx Bekijk bericht
Zijn er dan ook decoders waar dit getik zich niet voor doet?
Uit het bericht direkt boven die van jou:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdn Bekijk bericht
Deze nieuwe cisco heeft het in ieder geval niet.
Oud 17 september 2009, 15:33   #18
veerlj
Senior Member

veerlj's schermafbeelding
Standaard getik

Je zou er getikt van worden..... van die cisco. Normaal als er getik uit een kastje komt is het een klok .....of anders moet je hem snel het raam uitgooien .
veerlj is offline  
Oud 17 september 2009, 15:39   #19
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veerlj Bekijk bericht
Je zou er getikt van worden..... van die cisco. Normaal als er getik uit een kastje komt is het een klok .....of anders moet je hem snel het raam uitgooien .
Nee he, niet weer zo een flauwe opmerking
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...76&postcount=4
Oud 17 september 2009, 15:39   #20
pexxx
Member

pexxx's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veerlj Bekijk bericht
Blaas ik het probleem misschien een beetje op?
pexxx is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten