Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2009, 19:40
Silvia_31's schermafbeelding
Silvia_31 Silvia_31 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Bovenkarspel | 1611DV
Ziggo Internet: Digitaal Totaal + Office Basis ZZ3 + EL + HD
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 156
Standaard Tikkende Cisco

Vandaag het ITV pakket ontvangen en alles aansluiten ging van een leien dakje.
Als test zit ik nu iets te kijken en daarnaast op te nemen en het valt mij op dat tijdens de opname de decoder of harde schijf een tikkend geluid begint te maken alsof het de secondewijzer van een klok is.
Hoort dit? Het is namelijk irritant maar als het erbij hoort zullen we er wel mee leren levn.
  #2  
Oud 11 juni 2009, 19:44
KoenH's schermafbeelding
KoenH KoenH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 juni 2009
Locatie: Hengelo (OV)
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silvia_31 Bekijk bericht
Vandaag het ITV pakket ontvangen en alles aansluiten ging van een leien dakje.
Als test zit ik nu iets te kijken en daarnaast op te nemen en het valt mij op dat tijdens de opname de decoder of harde schijf een tikkend geluid begint te maken alsof het de secondewijzer van een klok is.
Hoort dit? Het is namelijk irritant maar als het erbij hoort zullen we er wel mee leren levn.
Je zult er mee moeten leren leven ben ik bang. Voor zover ik weet (ervaar het zelf ook als irritant) is het het wegschrijven van data op de harde schijf
  #3  
Oud 11 juni 2009, 19:47
Silvia_31's schermafbeelding
Silvia_31 Silvia_31 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Bovenkarspel | 1611DV
Ziggo Internet: Digitaal Totaal + Office Basis ZZ3 + EL + HD
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 156
Standaard

Dus dat word de cisco in een kast plaatsen met deurtjes ervoor....
  #4  
Oud 11 juni 2009, 19:48
KoenH's schermafbeelding
KoenH KoenH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 juni 2009
Locatie: Hengelo (OV)
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silvia_31 Bekijk bericht
Dus dat word de cisco in een kast plaatsen met deurtjes ervoor....
Of niets meer opnemen
  #5  
Oud 11 juni 2009, 19:48
hoonteweg's schermafbeelding
hoonteweg hoonteweg is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Locatie: Loppersum (Prov. Groningen)
Ziggo Internet: Ubee wifi modem met alles in en extra
DTV: C+
Berichten: 50
Standaard

Ik heb zelf sinds kort zo'n Cisco kastje en geen last van een tikkend geluid. Nu was ik gewend aan het vreselijke lawaai van de Samsung DCB P850RS. De ventilator van dat ding maakte pas een herrie! Kwam echt boven het geluid van de TV uit.
  #6  
Oud 11 juni 2009, 19:50
Silvia_31's schermafbeelding
Silvia_31 Silvia_31 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Bovenkarspel | 1611DV
Ziggo Internet: Digitaal Totaal + Office Basis ZZ3 + EL + HD
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoonteweg Bekijk bericht
Ik heb zelf sinds kort zo'n Cisco kastje en geen last van een tikkend geluid. Nu was ik gewend aan het vreselijke lawaai van de Samsung DCB P850RS. De ventilator van dat ding maakte pas een herrie! Kwam echt boven het geluid van de TV uit.
Ik had ook de samsung en idd een lawaai van hier tot tokio
heb jij helemaal geen getik?
  #7  
Oud 11 juni 2009, 20:29
hoonteweg's schermafbeelding
hoonteweg hoonteweg is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Locatie: Loppersum (Prov. Groningen)
Ziggo Internet: Ubee wifi modem met alles in en extra
DTV: C+
Berichten: 50
Standaard

zojuist als test nog iets opgenomen. Als ik het geluid van de tv uit zet en mijn oor heel dicht bij het kastje hou, hoor ik ook getik. Maar onder "normale" omstandigheden echt niet.
  #8  
Oud 12 juni 2009, 10:50
Silvia_31's schermafbeelding
Silvia_31 Silvia_31 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Bovenkarspel | 1611DV
Ziggo Internet: Digitaal Totaal + Office Basis ZZ3 + EL + HD
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 156
Standaard

Als toevoegen op het tikprobleem:

wanneer ik de decoder "aan" heb staan om tv te kijken en iets op te nemen dan is het getik aanwezig: zet ik echter de decoder op standby/uit en neem ik op dan is het getik er wel.

Is dit een reden om ziggo te bellen en de decoder te laten nakijken?
  #9  
Oud 12 juni 2009, 11:59
KoenH's schermafbeelding
KoenH KoenH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 juni 2009
Locatie: Hengelo (OV)
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silvia_31 Bekijk bericht
Als toevoegen op het tikprobleem:

wanneer ik de decoder "aan" heb staan om tv te kijken en iets op te nemen dan is het getik aanwezig: zet ik echter de decoder op standby/uit en neem ik op dan is het getik er wel.

Is dit een reden om ziggo te bellen en de decoder te laten nakijken?
Beste Silvia, zoals al eerder aangegeven: zodra je op gaat nemen, schrijft de decoder de data naar de hardeschijf, waardoor je het getik van de harde schijf hoort (het wegschrijven). Niets om je zorgen over te maken in ieder geval.
  #10  
Oud 12 juni 2009, 14:22
Silvia_31's schermafbeelding
Silvia_31 Silvia_31 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Bovenkarspel | 1611DV
Ziggo Internet: Digitaal Totaal + Office Basis ZZ3 + EL + HD
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 156
Standaard

Toch maar even gebeld naar ziggo.
Vriendleijk behandeld en de vraag is geduldig aangehoord. De decoder staat in een holte van de tv kast en dit versterkt natuurlijk de klanken. Ik heb op aanwijzing de harde schijf opnieuw geformateerd en de fabriekinstellingen hersteld. Daarna alles opnieuw geinstalleerd en het lijkt wel minder/weg.
opgelost is het als ik tv kijk, ga opnemen en als het tikken begint even de decoder uit en weer aan. De opanme loopt door en het tikken is weg.

Afgesproeken heb ik dat ik een weekje de decoder uitprobeer en regelamtig controleer of de klacht bijft aanhouden: de decoder moet anders terug [decoder van nog geen eens 1 dag oud] en je benthem dan volgens de helpdesk minimaal 2 weken kwijt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl