Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 juni 2009, 14:16
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Nou kan ik uit het hele stuk niet opmaken wat er precies gestagneerd wordt door de programmaraden. De analoge zenders nemen uiteraard bandbreedte in maar wat zou er dan digitaal bij kunnen komen wat ze nu dan niet kunnen doen.
Aan de internet-kant gaat de snelheid steeds verder omhoog. Hoeveel bandbreedte hebben ze nu eigenlijk nog over met de huidige technieken?
Oud 29 juni 2009, 15:39
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
De analoge zenders nemen uiteraard bandbreedte in maar wat zou er dan digitaal bij kunnen komen wat ze nu dan niet kunnen doen.
Lijkt me duidelijk: HD kanalen.
Oud 29 juni 2009, 16:04
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Lijkt me duidelijk: HD kanalen.
Lijkt mij niet zo duidelijk. Ik wil ook graag meer HD content maar om daar nu analoge zenders voor te laten wijken.
Ik heb meer het gevoel dat de programmaraden de financiele ontwikkeling van Ziggo beperken.Met minder analoog kunnen ze meer paketten (en shopping kanalen) aanbieden en dus meer verdienen, wat uiteraard hun doel is als commercieel bedrijf.
Verder is het verhaal van de 60 digitale zenders ook maar een raar argument.Je hebt het zenderoverzicht, etalagekanaal,family7,Suus,alle 15 regionalen,GoedTV en Zizone. Dat zijn allemaal goedkope zenders voor Ziggo en ik kan dat nou geen verrijking van het aanbod noemen.
Oud 29 juni 2009, 16:18
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Lijkt mij niet zo duidelijk. Ik wil ook graag meer HD content maar om daar nu analoge zenders voor te laten wijken.
Naar ik begrijp (maar laat me graag corrigeren door de techneuten hier) passen in één analoog kanaal 5 HD zenders of 10 SD digitale zenders.

Dat betekend dus dat het uitzenden van zeg 5 analoge kanalen waar geen hond naar kijkt zo 25 HD kanalen, 50 SD kanalen of een mix daarvan kost.
En al die shopping kanalen ben ik ook geen fan van, maar die zullen er ongetwijfeld voor zorgen dat we de 60 zenders 'gratis' boven het basis bedrag kunnen krijgen.

Grootste probleem wat ik heb met die programmaraden heb is dat ze met die volslagen wereldvreemde adviezen komen. Kijk, dat ze waken dat iedereen in NL alle Nederlandstalige zenders voor het brede publiek kunnen ontvangen snap ik nog. Maar waarom ze vinden dat per sé iedereen analoog naar TV5 moet kunnen kijken vind ik echt volslagen kolder. Net zo kolder als het advies destijds toen Talpa RTL8 werd dat RTL8 niet nodig was om door te geven en dat TVE er wel op kan. Alsof niet elke franstalige en spaanstalige TV kijker in Nederland niet allang een schotel heeft.
Maar ja, de enige mensen die tijd hebben om oeverloze programmaraad vergaderingen bij te wonen, laat staan actief te participeren, kijken zelf natuurlijk nooit TV Precies het probleem van die raden trouwens. Leuke theorie ze zijn democratisch want iedereen kan zich kandidaat stellen, maar door het tijdbeslag en het imago krijg je natuurlijk ook alleen maar mensen met tijd teveel die zich kandidaat stellen.

En waarom dan geen programmaraad voor Digitenne? Nee, vind echt de programmaraden volledig achterhaald.

Vind overigens ook dat wanneer Ziggo overweegt om het analoge pakket terug te brengen tot minder dan 15 zenders ze inderdaad eenmalig met gratis decoder acties zullen moeten komen voor de 2e, 3e, 4e en 5e TV.
Oud 2 juli 2009, 15:12
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Naar ik begrijp (maar laat me graag corrigeren door de techneuten hier) passen in één analoog kanaal 5 HD zenders of 10 SD digitale zenders
In de stream van één analoge zender kon dacht ik één HD-zender met een paar SD-zenders, afhankelijk van de bitrate. Één analoog kanaal kan ook wijken voor 5 à 8 SD-zenders. Het gaat hierbij niet echt om exacte getallen, zolang je maar weet dat een analoog signaal altijd ten koste gaat van ruimte die gebruikt kan worden voor meerdere zenders in betere kwaliteit.

Bovendien brengt het in stand houden van de analoge aansluitingen ook kosten met zich mee wat betreft de gebruikte apparatuur. Als dat er allemaal uitgegooid kan worden levert dat ook een flinke besparing op.

EDIT: Voor Ziggo, that is.
Oud 29 juli 2009, 13:45
Tv-Kijker's schermafbeelding
Tv-Kijker Tv-Kijker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Motorola
DTV: TV-Extra
Standaard

heb net het advies van de programmaraad Limburg bekeken het bindend advies aan Ziggo is hetgeen Ziggo dus doorgeeft en het vrijblijvend advies aan Limburg daar geven ze een gedeelte van door. Zou Ziggo zelf in de Programmaraad Limburg zitten?
Oud 30 juli 2009, 13:07
marivermeer's schermafbeelding
marivermeer marivermeer is offline
Senior Member

Standaard

Hoe zit het met lokale zenders ? Vaak zijn die digitaal niet te ontvangen.
Er kan dan wel geroepen worden om analoog helemaal af te schaffen, maar dan mis je toch het lokale nieuws.
Van de lokale omroepen kan toch niet verwacht worden dat zij digitaal gaan, zij werken uit kostenoverweging heel vaak met vrijwilligers.
En voor veel kijkers is een lokale omroep toch waardevol.
Oud 30 juli 2009, 13:12
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marivermeer Bekijk bericht
Van de lokale omroepen kan toch niet verwacht worden dat zij digitaal gaan, zij werken uit kostenoverweging heel vaak met vrijwilligers.
En voor veel kijkers is een lokale omroep toch waardevol.
Kan dan wel van de kabelaars maar worden verwacht een hele analoge infrastructuur in de lucht te houden voor de (naar mijn mening niet om aan te ziende want pijnlijk amateuristische) programma's van een lokale omroep?

Die lokale omroepen moeten dan toch echt maar omschakelen naar digitaal, of als ze daar de midddelen niet voor hebben, maar gaan webcasten of zo. We leven toch echt inmiddels in de 21 eeuw.
Oud 3 augustus 2009, 22:03
mandersp's schermafbeelding
mandersp mandersp is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Start (EPC3925 WiFi-modem) met volop bellen, tv standaard
DTV: Humax iHDR-5300, Humax iHDR-5200,CI Plus -Philips 7404/H en 32pfl5507h
Standaard

Bron: www.coax.nl

´Commissariaat voor de media moet tanden laten zien´

3 Aug. '09 Het Commissariaat van de Media moet doortastender optreden tegen Ziggo. Dat meent de overkoepelende organisatie van de programmaraden, Kabelraden.nl. Ziggo ging eerder in bezwaar tegen een uitspraak van het Commissariaat van de Media. Deze laatste oordeelde dat de kabelaar het advies van de programmaraden op moet volgen. "We gaan er van uit dat wij gaan winnen", stelt de strijdvaardige Pablo Meegdes, beleidsmedewerker bij Kabelraden.nl. Ondertussen is het afwachten: "Het begint een ingewikkeld juridisch proces te worden." Ziggo heeft een voorlopige voorziening aangevraagd bij de rechtbank. Het gevolg is dat het Commissariaat de boete niet wil uitvoeren tot er een uitspraak is gedaan. En dat stuit Kabelraden.nl tegen de borst.
Bron: Kabelraden.nl

Piet Manders
Oud 4 augustus 2009, 17:54
Tv-Kijker's schermafbeelding
Tv-Kijker Tv-Kijker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Motorola
DTV: TV-Extra
Standaard

Ik kan alleen het programma pakket van de programmaraad Limburg vinden en dat is ook hetgeen Ziggo annaloog doorgeeft muv RTL SAT1 en TV5 verder geven ze alles door. Dus de raad in Limburg is de enige die niet mag klagen. Brave programmaraad in Limburg dus doet wat Ziggo wil. De drie genoemde zenders zaten ook nog in het vrijblijvend advies
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten