Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 juni 2009, 18:21
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Is het misschien dan de bedoeling van de wetgever dat dit door jurisprudentie nader wordt bepaald?
Ik denk sowieso dat dit een erg grijs gebied is.
Want zijn er b.v. referentiemodellen?
Wie bepaalt wat significant is? De wetgever, overheid, providers, etc.
Oud 15 juni 2009, 21:00
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dat lijkt me niet goed omdat je daarmee alleen maar de technologische ontwikkeling vertraagt. Er zouden juist wettelijke bepalingen moeten komen die inhouden dat:

1. Elke nieuw verkochte televisie moet zijn voorzien van een ingebouwde DVB-T en DVB-C HD tuner.

2. Elke kabelmaatschapij verplicht is een basispakket van ca. 60 kanalen onversleuteld door te geven (zoals nu al gebeurt bij CAIWAY).

2. Waarom niet de nu verplichte 15? Dan kan de programmaraad hierover besluiten en in stand worden gehouden, dus zijn ze hun baantjes niet kwijt......

pvd
Oud 15 juni 2009, 21:21
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hengelerweend Bekijk bericht
Hoe kom je aan deze feiten ?
Heb je daar onderzoek naar gedaan ?
Natuurlijk heb ik daar onderzoek naar gedaan. Ik ga elke avond de buurt door om dat te vragen .

Niet iedereen zit toch op een extra kastje met afstandbediening te wachten of heb je daar bronvermelding bij nodig?
Als je een nieuwe tv nodig hebt is het een ander verhaal natuurlijk, maar dan is de €80 voor een Cammodule toch best nog veel geld.
Oud 15 juni 2009, 21:26
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Natuurlijk heb ik daar onderzoek naar gedaan. Ik ga elke avond de buurt door om dat te vragen .

Niet iedereen zit toch op een extra kastje met afstandbediening te wachten of heb je daar bronvermelding bij nodig?
Als je een nieuwe tv nodig hebt is het een ander verhaal natuurlijk, maar dan is de €80 voor een Cammodule toch best nog veel geld.
Vreemd want op de meeste plekken waar ik kom staat wel zo'n kastje en ligt een extra afstandsbediening op de tafel.
Zeker met het huidige flatcreen tijdperk wordt dat steeds meer. Ken er maar heel weinig die een lcd of plasma hebben en analoog kijken.
Oud 15 juni 2009, 21:56
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Vreemd want op de meeste plekken waar ik kom staat wel zo'n kastje en ligt een extra afstandsbediening op de tafel.
Zeker met het huidige flatcreen tijdperk wordt dat steeds meer. Ken er maar heel weinig die een lcd of plasma hebben en analoog kijken.
Maar niet alle mensen hebben een lcd of plasma. En Gradus Vos wil juist de resterende 60% ook digitaal krijgen. Het probleem van de extra afstandbediening is natuurlijk erg makkelijk op te lossen met een Harmony oid. Het is gewoon zo dat veel mensen tevreden zijn met hun huidige beeldbuis en kwaliteit en pas als deze kapot gaat voor een lcd of plasma gaan kijken en zich dan zullen beraden om al dan niet digitaal te gaan kijken

Verder vertelt Gradus niet welke zenders ze dan toe willen voegen als er ruimte vrijkomt door het schrappen van een aantal analoge zenders. Binnen het digitale aanbod van 60 kanalen kunnen er voor mij persoonlijk zo 10 weg: ik heb niks met alle regionale en duitse zenders . En zo heeft iedereen vast wel persoonlijke voorkeuren. Het is dus goed dat er zoiets als programmaraden zijn al was het maar om een beetje tegengas aan de monopolisten op de kabel te geven. Al heb ik wel het idee dat deze raden een sterke voorkeur voor de niet comerciële zenders hebben.
Oud 15 juni 2009, 22:03
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvd Bekijk bericht
Waarom niet de nu verplichte 15? Dan kan de programmaraad in stand worden gehouden en zijn ze hun baantjes niet kwijt......

pvd
1. Omdat er nu ca. 60 digitale kanalen in het basispakket zitten bij Ziggo, waarvoor geen extra abonnementskosten in rekening worden gebracht.

2. Omdat het wenselijk en correct is dat alle Nederlandse publieke omroepen zonder meerkosten ter beschikking worden gesteld. Voor die omroepen betalen we namelijk al allemaal. Hieronder zijn tevens te verstaan de regionale publieke omroepen en feitelijk ook de themakanalen van de NPO. Uiteraard volstaan 15 kanalen dan niet.
Oud 26 juni 2009, 09:49
FRanatic's schermafbeelding
FRanatic FRanatic is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ / Cisco EPC3212 / WRT320N
DTV: IRHD-5000C
Standaard

In mijn optiek is de reden dat Ziggo niet kiest voor de klantvriendelijke oplossing (onversleuteld het basispakket doorgeven) puur gebaseerd op geld.
De echte winst wordt gemaakt op de extra zenderpakketten. Hiervoor is toch een decoder nodig (in welke variant dan ook). Als je vervolgens je nieuwe digitale klant dus een periode gratis naar de extra zenders kunt laten kijken, is er meer kans om die als abonnee te kunnen toevoegen.

De bekendheid wordt op deze wijze vergroot en drempel om extra pakketten af te nemen wordt zo lager.

Het feit dat ziggo (veel) extra geld wil genereren op extra zenders baseer ik op het feit dat extra zenders (bijv. eredivisie live) duurder zijn dan bij andere aanbieders. Zo buiten zij hun "monopoly-positie" uit in het verspreidingsgebied.

Er is niets mis met geld verdienen. Als je iets te duur vindt als klant, koop je het niet. Echter het risico bestaat dat ziggo zich uit de markt prijst. Zodra dat dat nog niet gebeurt, blijven ze op de huidige koers doorgaan denk ik.

Zodra andere aanbieders van dezelfde diensten toegang krijgen tot het kabelnet, of er zelf een aanleggen en gaan exploiteren in het dekkingsgebied van ziggo, zullen er wel veranderingen gaan komen, die in het voordeel van de klant zullen uitvallen.

Dat is de werking van de vrij markt economie. De klant heeft altijd een keuze. Ben je het er niet mee eens of vindt je iets te duur, dan laat je het links liggen.
Oud 26 juni 2009, 13:07
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
In mijn optiek is de reden dat Ziggo niet kiest voor de klantvriendelijke oplossing (onversleuteld het basispakket doorgeven) puur gebaseerd op geld.
De echte winst wordt gemaakt op de extra zenderpakketten. Hiervoor is toch een decoder nodig (in welke variant dan ook). Als je vervolgens je nieuwe digitale klant dus een periode gratis naar de extra zenders kunt laten kijken, is er meer kans om die als abonnee te kunnen toevoegen.
Ik begrijp niet waar je op doelt. Wat heeft de previewperiode te maken met het basispakket? De enige reden waarom het niet onversleuteld wordt doorgegeven is zodat zij duidelijk in beeld hebben hoeveel mensen een Smartcard hebben geregistreerd. Zo hebben ze een doelgroep in beeld. Dat je een previewperiode hebt is uiteraard zodat je tijd hebt om je kaart te activeren en zodat je kan kijken of extra pakketten wat voor je zijn, alleen dat heeft niks te maken met het onversleuteld uitzenden van het basispakket.

[off-topic]
Citaat:
Zodra andere aanbieders van dezelfde diensten toegang krijgen tot het kabelnet, of er zelf een aanleggen en gaan exploiteren in het dekkingsgebied van ziggo, zullen er wel veranderingen gaan komen, die in het voordeel van de klant zullen uitvallen.
Het kan best dat sommige zaken goedkoper worden. Maar het lijkt me sterk dat de nadelen van het openstellen van het netwerk daar tegen op wegen. De problemen zijn legio: moet het héle kabelnetwerk in Nederland op de schop zodat elke leverancier overal kan leveren? ITV van Ziggo kan echt niet in Amsterdam en UPC Fiber Power kan echt niet in Amstelveen. En al die extra bandbreedte? En krijgen we dan een KPN-scenario? Dat moeten we toch niet hebben... Om over de jaren van administratieve en technische chaos maar te zwijgen.
Als je daar graag verder over wilt discussiëren kun je daar beter een eigen topic voor starten.
[/off-topic]
Oud 28 juni 2009, 23:02
Schlauhaenchen's schermafbeelding
Schlauhaenchen Schlauhaenchen is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 - Jubee modem
DTV: Samsung DCB-9401R + Panasonic TU-DC40RD & Cisco HD PVR, Programmaraad Noord Holland
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Helemaas mee eens. De programmaraden zijn er JUIST om het aanbod gevarieerd te houden, en niet alleen te kijken naar populariteit. Dat kunnen commerciële bedrijven heel goed zelf.

En voor alle digitaal fanboys: ik vind dat Ziggo rekening moet houden met het overgrote deel van de klanten dat nog analoog kijkt. De cijfers (van Ziggo zelf) geven duidelijk aan dat het nog te vroeg is om analoog geforceerd af te knijpen.
Als lid zijnde van de Programmaraad van vm. Multikabel
hebben wij dit ook zwaarwegend laten gelden

slechts 25 procent in Noord-Holland kijkt digitaal en wij willen voor de overige 75 % een gevarieerd pakket behouden.
Reken ook maar eens uit wat de prijs per kanaal per abonnee nu is voorheen 40 kanalen nu nog 30 gedeeld door € 15,95 zijnde analoog .

Laatst gewijzigd door mod-5; 28 juni 2009 om 23:28 Reden: quotehaakje geplaatst. Nu was quote niet goed leesbaar.
Oud 28 juni 2009, 23:31
Damandan's schermafbeelding
Damandan Damandan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1 Extra + 4xTV Digitaal Basis
DTV: Twinhan Mantis Cab-CI 2033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schlauhaenchen Bekijk bericht
...Reken ook maar eens uit wat de prijs per kanaal per abonnee nu is voorheen 40 kanalen nu nog 30 gedeeld door € 15,95 zijnde analoog .
De klant kan nu zelfs voor die prijs VEEL meer kanalen krijgen. Alleen zal hij dan ook eens met de tijd mee moeten gaan en moeten investeren in een decoder of een nieuwe tv met decoder ingebouwd. Analoog is nou eenmaal een techniek die veel te inefficiënt is om nog veel langer te laten voortbestaan. Wat Ziggo wel zou moeten overwegen is om gewoon een harde deadline te zetten voor de analoge switch off en gewoon ieder huishouden 1 decoder aan te bieden. Een dure oplossing die zich echter in de loop der jaren snel terugverdiend (vermoed ik).

Laatst gewijzigd door Damandan; 28 juni 2009 om 23:33 Reden: toevoeging en aanpassingen in tekst
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten