Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 augustus 2009, 03:18
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Ziggo en UPC zijn geen concurrenten. Ook als straks de kabel opengesteld wordt, mogen zij niet op elkaars netwerk.
Oud 6 augustus 2009, 11:35
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
Ziggo en UPC zijn geen concurrenten. Ook als straks de kabel opengesteld wordt, mogen zij niet op elkaars netwerk.
Reden te meer om dezelfde prijzen te hanteren of in ieder geval de Ziggo-klant tegemoet te komen. UPC is het meest vergelijkbaar met Ziggo (ook kabelleverancier). mensen in Amsterdam kunnen doordat ze gebonden zijn aan UPC goedkoper EL aanschaffen dan de Ziggo mensen in bijvoorbeeld Utrecht of Limburg. De lijkt me vreemd.
Oud 6 augustus 2009, 12:51
Rouschop's schermafbeelding
Rouschop Rouschop is offline
Member

Standaard

Ook nieuw bod televisierechten Bundesliga afgewezen

Een gezamenlijk bod van Sport1 en Eredivisie Live op de live uitzendrechten van de Bundesliga is wederom afgewezen. Volgens het marketingbureau Sportfive dat de rechten voor de Bundesliga verkoopt was het bod wederom te laag.
Beide partijen hebben aan voetbalmagazine Voetbal International toegegeven een gezamenlijk bod te hebben uitgebracht. Het pakket Bundesliga wedstrijden is volgens Kees Jansma van Sport1 zo groot dat het voor één sportzender niet mogelijk is om alles uit te zenden. Omdat eerder een apart bod van beide partijen afzonderlijk al door Sportfive werd afgewezen besloten beide partijen gezamenlijk een hoger bod uit te brengen. Ook dit werd te laag gevonden door het marketingbureau. Het is nu zo goed als zeker dat dit voetbalseizoen gaan live wedstrijden uit de Bundesliga via een Nederlandse televisiezender te zien zijn. Sport1 heeft in ieder geval aangegeven in deze tijd op het geld te letten en niet met een hoger bod te komen.
Frank Rutten van Eredivisie Live laat zich in soortgelijke bewoordingen uit. Volgens de voetbalzender wil men te veel geld hebben voor de uitzendrechten van de Bundesliga. Het is overigens opmerkelijk dat beide betaalsportzenders gezamenlijk een bod hebben uitgebracht op de Duitse voetbalrechten. Het is een publiek geheim dat Eredivisie Live onder de verwachtingen presteert en dat in de opinie van analisten een fusie tussen de beide zenders de best mogelijke oplossing is. In Voetbal International geeft Jansma toe dat men niet alleen voor de oprichting maar ook tijdens het afgelopen voetbalseizoen hierover gesprekken heeft gevoerd. “Dit is louter een opportunistisch initiatief geweest van mij en de Eredivisie CV directie” wil Jansma als enige hierover kwijt.

Bron: Totaaltv
Oud 6 augustus 2009, 12:54
Rouschop's schermafbeelding
Rouschop Rouschop is offline
Member

Standaard

Eurosport2: Live Duits voetbal in HD

De Europese sportzender Eurosport gaat via haar tweede kanaal in grote delen van Europa live Duits voetbal uitzenden. In de landen waar het tweede kanaal ook in HD beschikbaar is kan men de Duitse Bundesliga dan ook in HD kwaliteit bekijken.
Jammer genoeg voor de Nederlandse kijker behoort Nederland niet tot de landen waar men via Eurosport2 de live wedstrijden uit de Bundesliga laat zien. Ook komt er in Nederland op korte termijn geen tweede HD kanaal van Eurosport. “Ik kon ook geen indicatie geven wanneer Eurosport2 HD in Nederland beschikbaar komt” laat Jochem Havermans namens Eurosport weten. De Duitse Bundesliga wordt via Eurosport2 uitgezonden in 22 landen, meestal afkomstig uit centraal- en oost Europa. In twintig van deze landen komt ook Eurosport2 HD beschikbaar. Voorlopig is alleen met de Poolse televisieaanbieder “N” een definitieve distributie-overeenkomst gesloten. Bij Eurosport2 zijn vanaf heden wel drie nieuwe talen toegevoegd: Deens, Hongaars en Tsjechisch. Hiermee komt het aantal beschikbare talen bij het kanaal Eurosport2 op veertien.
Ook satellietkijkers kunnen niet via Eurosport2 naar de Duitse Bundesliga kijken. CanalDigitaal gebruikt voor Eurosport de Hongaarse satellietverspreiding van UPC Direkt. Maar ook voor de Hongaarse markt heeft Eurosport de rechten van de Bundesliga niet weten te bemachtigen. In totaal gaat Eurosport vijf wedstrijden per Bundesliga speelronde uitzenden. In Nederland waren Sport1 en Eredivisie Live in de race voor de uitzendrechten. Beide televisiezenders hebben echter afgehaakt omdat men te veel moet betalen voor de uitzendrechten. Alleen als het marketingbureau Sportfive water bij de wijn wil doen is er nog de kans dat voetballiefhebbers via een Nederlandse zender naar live Bundesliga kan kijken.
Eurosport2 HD gaat dezelfde programmering uitzenden als het SD kanaal Eurosport2. En daardoor komt in de landen waar dit beschikbaar de Duitse Bundesliga ook in HD beschikbaar.

Bron: Totaaltv.nl

mijn mening is doe een nieuw bod voor vrijdag Eredivisie Live & Sport 1 en heb het als nog??? ik weet ook tot het niet makkelijk is maar veel mensen willen het zien en het verstrekt de zender uiteraard.
Oud 6 augustus 2009, 16:58
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rouschop Bekijk bericht
Eurosport2 HD gaat dezelfde programmering uitzenden als het SD kanaal Eurosport2. En daardoor komt in de landen waar dit beschikbaar de Duitse Bundesliga ook in HD beschikbaar.
Als je het sportpakket of digitaal totaal pakket hebt zit daar Eurosport2 bij, zenden ze dan daar ook de bundesliga op uit of wordt het beeld in Nederland dan zwart?

Toevoeging: laat maar zitten, staat al in de tekst: "Jammer genoeg voor de Nederlandse kijker behoort Nederland niet tot de landen waar men via Eurosport2 de live wedstrijden uit de Bundesliga laat zien."

Laatst gewijzigd door Renatus; 6 augustus 2009 om 18:41 Reden: toevoeging
Oud 9 september 2009, 22:03
JohanHDrent's schermafbeelding
JohanHDrent JohanHDrent is offline
Member

Ziggo Internet: totaal abb/panasonic decoder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rouschop Bekijk bericht
Over die seizoenskaart kan ik me iets voorstellen maar over het stoppen van de studio programma's ben ik het helemaal niet met je eens je wilt toch ook voor een topper van de week lekker opgewarmd worden door de kenners van het voetbal ? Eredivisie live heeft afgelopen seizoen bij mij een goede indruk gemaakt

Daar heb ik dan ook nog sport 1 bij de zender zend wel meer live voetbal uit ? Maar de Studio programma's zijn gewoon bagger tot slecht en over het live commetaar bij sport 1 hoeven we helemaal niet over te beginnen gewoon slecht eredivisie live heeft wel goed commetaar.

Sport 1 & Eredivisie LIVE kunnen samen sterker worden en dat blijf ik zeggen ze moeten gewoon samen gaan.
Ik wil inderdaad wel lekker opgewarmd worden voor een topper van de week. Maar toch niet door dat volk wat daar zit.
Het is de gehele commerciele kliek die je weer tegenkomt.
Dat was voorheen al bagger en is nog steeds gewoon bagger.
Oud 8 oktober 2009, 11:10
julius's schermafbeelding
julius julius is offline
Senior Member

DTV: Cisco I-TV ontvanger
Standaard

Mediatycoon John de Mol verwacht dat het een kwestie van tijd is voordat de betaalzenders Eredivisie Live en Sport1 tot elkaar gaan komen. Dit zegt hij in een interview in het weekblad Voetbal International. "Het gaat erom of economisch mogelijk is om twee sportbetaalzenders in zo'n klein land naast elkaar te hebben. En dan ook nog een land waar de gewoonte nog niet echt bestaat om geld te betalen voor live-sport. Dus een kleine markt en een grote drempel. Als je de optelsom maakt is het vanuit een economische achtergrond een kwestie van tijd voor die twee bij elkaar komen", aldus De Mol tegen over VI.

Bron: mediamagazine.nl
Oud 8 oktober 2009, 12:49
Angelo's schermafbeelding
Angelo Angelo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Extra / Arris modem
DTV: Samsung HDTV en Cisco
Standaard

Ik juich dat alleen maar toe. Voor mij mogen ze vandaag nog fuseren.
Oud 8 oktober 2009, 13:46
whats85's schermafbeelding
whats85 whats85 is offline
Member

Standaard

Als het samen 15 euro per maand gaat kosten juich ik het zeker toe. Neem aan dat het niet 30 euro per maand wordt anders schiet je er nog niks mee op.
Oud 11 oktober 2009, 15:09
McGyverned's schermafbeelding
McGyverned McGyverned is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één plus
DTV: Humax iHDR-5050C en Samsung SMT-C7140 en Vantage HD 8000s + SAB Titan 2 HD Combo
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whats85 Bekijk bericht
Als het samen 15 euro per maand gaat kosten juich ik het zeker toe. Neem aan dat het niet 30 euro per maand wordt anders schiet je er nog niks mee op.
Als zo'n fusie inhoud dat het eredivisie voetbal bij sport 1 wordt uitgezonden, dan zullen de huidige 4 kanalen van Eredivisie Live verdwijnen en daarmee een abonnement. Zal Sport 1 abo ongetwijfeld duurder worden maar toch niet het volle pond lijkt me.

Maar het kan ook zijn dat alleen het logo van eredivisie live veranderd in dat van sport 1 en dan kunnen ze alle kanten op. B.v. een abo op alleen sport 1, zoals dat er nu is, of alleen op sport 1, dat nu nog eredivisie Live heet, maar ook een gecombineerd abo op beide delen.

Persoonlijk hoop ik op het eerste model. Dan wordt het wel goedkoper.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten