Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax IR-FOX C (SD-Tuner)

Mededelingen

Humax IR-FOX C (SD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition ontvanger

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 juni 2009, 21:21
bossie's schermafbeelding
bossie bossie is offline
Senior Member

Exclamation EPG is heeeeeeel traag.

Hallo, ik heb het forum doorgezocht maar geen echte oplossing voor mijn probleem gevonden.
Als ik de EPG selecteer, dat huurt het soms heel lang, 45 to 75 seconden voordat ik wat te zien krijg.
En al die tijd zit je maar naar een heel breed beeld te kijken.
Gedurende die tijd is het ook onmogelijk om terug te schakelen, want na verloop van tijd bekruipt je het gevoel, "had ik maar op teletext gekeken"
Als je dan eindelijk de EPG hebt is het vrijwel onmogelijk om door de info te zappen.
Alles is even traag............heeft iemand van jullie dat ook wel eens gehad?
En wat is de oplossing?

grt Piet.
Oud 6 juni 2009, 21:27
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk bericht
Alles is even traag............heeft iemand van jullie dat ook wel eens gehad?
En wat is de oplossing?
Meer gebruikers herkennen het probleem helaas..

Zie:
Humax IR-FOX C: Waar blijft de firmware update?
Oud 8 juni 2009, 09:54
haas's schermafbeelding
haas haas is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C e.v.a.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bossie Bekijk bericht
Als ik de EPG selecteer, dat huurt het soms heel lang, 45 to 75 seconden voordat ik wat te zien krijg.
Na een reset van de ontvanger (netstekker eruit en erin) is de EPG weer enige tijd snel. Weet iemand hier hoe lang het dan duurt voordat hij weer traag wordt?
Oud 8 juni 2009, 10:04
bossie's schermafbeelding
bossie bossie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haas Bekijk bericht
Na een reset van de ontvanger (netstekker eruit en erin) is de EPG weer enige tijd snel. Weet iemand hier hoe lang het dan duurt voordat hij weer traag wordt?
binnen een dag!
Oud 8 juni 2009, 11:08
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Standaard

Herken dit helemaal en zeer irritant. Je kunt het bijna niet meer gebruiken. Een paar maanden terug werkte dit nog prima en ineens doet dit probleem zich voor.

Mogelijk dat er meer data in de gids staat waardoor de Humax volloopt qua geheugen ?

Hoop dat er snel een fix voor komt.
Oud 8 juni 2009, 11:47
OmeJoop's schermafbeelding
OmeJoop OmeJoop is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo AI1 Extra / MUVEE
DTV: HUMAX 5200C
Standaard

Vannacht het vosje maar eens uitgezet.... en was 3 uur lang razendsnel... helaas daarna voor de simpelste EPG-zoek optie weer retetraag met af en toe freezes van meer dan een minuut!!

Ziggo Zaggo Sucko doe er eens wat aan of sommeer Humax de nodige aanpassingen te doen!
Oud 8 juni 2009, 12:16
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Ik denk dat dit probleem wordt veroorzaakt door de manier waarop de IR-FOX C de EPG update nadat Ziggo 's nachts om twee uur de set EPG informatie een dag doorschuift. Bij de doorschuif actie worden namelijk alle versie nummers van de EPG informatie voor ieder kanaal met één verhoogt om aan de ontvanger te laten weten dat de EPG informatie ververst is. De IR-FOX C reageert daarop door in één keer voor alle kanalen de oude EPG informatie weg te gooien en te starten met het opbouwen van de nieuwe EPG informatie wat een zware belasting oplevert voor deze ontvanger. Het had handiger geweest om de update van de EPG informatie kanaal voor kanaal te verwerken. Dat duurt misschien wat langer, maar het levert een minder zware belasting op dan wanneer in één keer wordt getracht om alles bij te werken.

Vooral bij het raadplegen van de EPG informatie direct na het aanzetten van IR-FOX C merk ik dat het langer duurt om het volledige overzicht te krijgen omdat de ontvanger dan net begonnen is met de grote EPG update. Je kan dan goed zien hoe de EPG data binnendruppelt bij de IR-FOX C als er langzaam aan steeds meer informatie verschijnt in het EPG overzicht.
Oud 8 juni 2009, 12:46
Member

als dit het is misschien een idee om tijdgewijs te updaten gedurende dag... programma afgelopen programma erbij ofzoiets... Dataload is dus waarschijnlijk het probleem dan... dus stapje voor stapje updaten maar dan?
Oud 8 juni 2009, 13:13
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeJoop Bekijk bericht
als dit het is misschien een idee om tijdgewijs te updaten gedurende dag... programma afgelopen programma erbij ofzoiets... Dataload is dus waarschijnlijk het probleem dan... dus stapje voor stapje updaten maar dan?
Zo werkt het EPG systeem nu eenmaal niet. Binnen die werking zijn er allerlei handige implementaties mogelijk aan de kant van de ontvangers. De eenvoudigste is de manier die Humax nu hanteert, namelijk alles weggooien en de boel weer in één keer opbouwen na versie updates van alle kanalen. Dat gaat goed bij niet al te grote hoeveelheden data. Kanaal voor kanaal verversen is iets lastiger om te implementeren, maar nog steeds prima te doen. Duidelijk een taak voor Humax om dit op te lossen vooral omdat het geen goed idee is om dan maar de aanleverende kant aan te passen vanwege niet handig gekozen EPG implementaties in ontvangers. Het gevolg zien we nu al jaren aan het beperkte aantal dagen EPG dat we hebben omdat een paar fabrikanten er in het verleden geen rekening mee hebben gehouden dat de hoeveelheid EPG in de toekomst wel eens meer dan twee dagen zou kunnen worden en dat ook het aantal digitale kanalen met EPG gegroeid is.

Als een ontvanger geheugen of performance problemen heeft als gevolg van veel EPG dan is het zaak dat de fabrikant daar rekening mee houdt in zijn implementatie door dan maar niet alles in geheugen vast te houden. De fabrikant heeft de mogelijkheid om op basis van beschikbaar geheugen te besluiten bijvoorbeeld maar 2 dagen op te slaan en de laatste 2 dagen te negeren. Of geef de gebruiker invloed op het configureren van de kanalen waar wel en niet EPG informatie voor verzameld moet worden. Veel kanalen zitten niet in mijn pakket, dus wat moet ik met die EPG informatie? En zelfs van een aantal kanalen die wel in mijn pakket zitten ben ik niet geïnteresseerd in de EPG informatie, dus daarvoor zou ik het verzamelen graag willen uitzetten.
Oud 8 juni 2009, 18:20
Member

Heeft die Humax mogelijkheden voor extra geheugen? (fabrikantje lees je mee?)

omhulsel heb je er zo af namelijk ;-)

(en nee ik heb het nog niet geprobeerd, garantiebepalingen beletten me dit zonder risico te doen, lijkt wel makkelijk vanaf de buitekant)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax IR-FOX C (SD-Tuner)

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten