Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2009, 20:29
MrMax's schermafbeelding
MrMax MrMax is offline
Member
 
Geregistreerd: 19 april 2009
Locatie: capelle aan de IJssel
Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Berichten: 38
Standaard Nummer herkenning

Goedendag.

Ik heb een vraag over eigen nummer mee zenden.

Ik heb sinds een week of 3 telfonie van ziggo.
Nummer herkenning stond standaard uit en die heb ik aan gezet in mijn Ziggo en dat werkte uitstekend.
Nu is in die paar weken al een paar keer voor gekomen dat spontaan het nummer NIET meer wordt meegestuurt.
Nu heb ik vandaag deze weer opnieuw moeten instellen omdat het nummer weer niet wordt meegezonden.
Verwerkingstijd volgens de site mogenlijk twee weken.
Tot nu toe was het meestal wel binnen een dag voor elkaar.

Maar hoe kan het nu dat die instelling telkens weer verandert?
Als je kijkt in mijn ziggo kan je ook niet gelijk zien waar die opstaat omdat je altijd start met "niet wijzigen".

Ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft omdat het voor mij persoonlijk best belangrijk is dat ik gelijk mijn thuis nummer kan herkennen "i.p.v. onbekend nummer gemist" als ik wordt gebeld op mijn werk.
__________________
Met vriendelijke groet...Max
  #2  
Oud 28 mei 2009, 21:48
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Locatie: - @home
Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Berichten: 1.119
Standaard

Er is een verschil tussen nummerherkenning en eigen nummer zenden. Nummer herkenning is dat jij thuis kan zien wie er belt, tenzij hij/zij z'n nummer niet meezendt. Eigen nummer zenden betekend dat anderen jouw nummer in het telefoonscherm te zien krijgen.

Eigen nummer zenden en nummerherkenning staan standaard aan volgens mij. Dus misschien heb je het per ongeluk uit gezet. Volgens mij zit er niks anders op dan wachten. Je kunt proberen de boel te versnellen door de helpdesk te bellen.

En als je vanaf vast naar mobiel belt: Krijg je dan wel je nummer te zien?

Eigen nummer zenden kun je ook eenmalig uitzetten via *31 in te toetsen voor het gewenste telefoonnummer. Dit geld dan uiteraard alleen voor dat gesprek. (handig als je bijvoorbeeld een bedrijf belt)

pvd
  #3  
Oud 28 mei 2009, 22:42
MrMax's schermafbeelding
MrMax MrMax is offline
Member
 
Geregistreerd: 19 april 2009
Locatie: capelle aan de IJssel
Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Berichten: 38
Standaard

Bedankt voor de reactie.

Ik bedoel uiteraard dat je vanaf je huistelefoon je nummer meezend.
Bedankt voor de correctie.

Na activatie stond deze standaard uit, dus mijn huisnummer werd niet getoond op de ontvangende kant en die instelling heb ik aangezet bij mijn ziggo.
Het heeft goed gewerkt maar om de paar dagen lijkt de instelling veranderd te zijn en moet ik het weer opnieuw instellen in mijn ziggo.

Zo ook nu weer en ik zou er graag achter willen komen wat en waar het mis gaat.
__________________
Met vriendelijke groet...Max
  #4  
Oud 28 mei 2009, 23:29
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Locatie: - @home
Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Berichten: 1.119
Standaard helpdesk

Als je je eigen mobiel belt, is het nummer dan ook onzichtbaar?

Misschien toch eens bellen met de helpdesk

pvd
  #5  
Oud 29 mei 2009, 05:02
MrMax's schermafbeelding
MrMax MrMax is offline
Member
 
Geregistreerd: 19 april 2009
Locatie: capelle aan de IJssel
Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Berichten: 38
Standaard

Gisteren niet en na de instellingen weer te hebben verandert gistermiddag werkt het nu weer wel.

Maar zoals gezegt heb ik dat nu al een paar keer gehad.

Het werkt weer dus ik vind het weer even goed, alleen even afwachten voor hoelang dit keer.

Bedankt voor de aandacht.
__________________
Met vriendelijke groet...Max
  #6  
Oud 24 juli 2009, 19:26
Loessand's schermafbeelding
Loessand Loessand is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 24 juli 2009
Locatie: Middenbeemster
Berichten: 4
Unhappy nummerherkenning

Ik heb vorige week zaterdag het nieuwe modem gekregen en geinstalleerd. Sindsdien doet de nummerherkenning het niet meer. Bij het vorige modem werkte alles prima. Heeft iemand hier ervaring mee?
  #7  
Oud 25 juli 2009, 20:07
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loessand Bekijk bericht
Ik heb vorige week zaterdag het nieuwe modem gekregen en geinstalleerd. Sindsdien doet de nummerherkenning het niet meer. Bij het vorige modem werkte alles prima. Heeft iemand hier ervaring mee?
Welk merk/type modem heb je ? (er zijn er namelijk 2)
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #8  
Oud 26 juli 2009, 14:00
Loessand's schermafbeelding
Loessand Loessand is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 24 juli 2009
Locatie: Middenbeemster
Berichten: 4
Question modem

Wij hebben het modem Touchstone Arris TM7028.
Alvast bedankt voor je reactie.
  #9  
Oud 26 juli 2009, 14:31
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Locatie: - @home
Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Berichten: 1.119
Standaard

Misschien moet je opnieuw de nummerherkenning aan zetten.
Ondersteund jouw telefoon het FSK-protocol?

pvd
  #10  
Oud 26 juli 2009, 16:12
Thomas's schermafbeelding
Thomas Thomas is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Bovenknolletjesdam - Multikabel
Ziggo Internet: Alles in 1 - Extra
DTV: DCB-9401R
Berichten: 671
Standaard

Ik heb ook een Arris Touchstone..

Ik zie dat hij in ETSI FSK V.23 de nummerherkenning doorstuurt..

Thomas
__________________
I'm a healer,
I replenish your lost health.
If you are standing in a fire, you are stupid.
I can't heal stupid.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl