Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 juni 2009, 12:35   #81
iNSaNe-oNe
Junior Member

iNSaNe-oNe's schermafbeelding
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierbeer Bekijk bericht
Ik quote even mijn draadje ik heb hetzelfde probleem:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18310

Wat mij opvalt is dat het met het abonnement temaken heeft aangezien ik voor de freeview periode totaal geen last had hiervan.
Hee, ik heb precies hetzelfde!

Eergisteren zat ik nog in de previewperiode van mijn nieuwste smartcard en had ik geen enkel probleem met opnemen van programma's. Gisterenmiddag merkte ik dat de periode was verlopen, want ik kon niet alle zenders meer kijken.

Gisterenavond wilde ik op RTL4 een drietal programma's na elkaar opnemen (Nieuws, weer, GTST, afzonderlijk geselecteerd), en vanochtend merkte ik dat die opnamen mislukt waren. Dat was de eerste keer dat ik met een mislukte opname werd geconfronteerd. En inderdaad, bij aanzetten kreeg ik ook allereerst de E19-4 preview periode melding een aantal seconden voordat ik beeld kreeg op RTL4.

Ik denk dus dat het ook daarmee te maken heeft. Het vermoeden is gerelateerd aan de vraag die ik eerder stelde in het forum over wat voor smartcards Ziggo intern gebruikt voor hun testopstellingen: interne supercards of 'gewone' consumentenkaarten. Anoniem reageerde daarop met het antwoord dat het gewone consumentensmartcards zijn met alle abonnementsvormen geactiveerd.

Is het misschien een idee om de Ziggo-testen uit te voeren met een gewone 'consumentensmartcard' waarop alleen het basis digitale TV-pakket actief is (die al uit de previewperiode is gelopen)? Dan lijkt het me echt representatief.
iNSaNe-oNe is offline  
Oud 19 juni 2009, 13:39   #82
pboes
Senior Member

pboes's schermafbeelding
Standaard

Dus als ik het goed begrijp wordt de harde schijf waardeloos als de preview periode verlopen is?
pboes is offline  
Oud 19 juni 2009, 13:43   #83
Bierbeer
Member

Bierbeer's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp wordt de harde schijf waardeloos als de preview periode verlopen is?
alleen bij "de meeste" vooraf geprogrammeerde opnames die uit standby starten ja

Laatst gewijzigd door Bierbeer; 19 juni 2009 om 15:29
Bierbeer is offline  
Oud 19 juni 2009, 13:45   #84
Decibert
Senior Member

Decibert's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
alleen bij vooraf geprogrammeerde opnames die uit standby starten ja
Wat dus ontzettend vaak het geval is.
Oud 19 juni 2009, 13:47   #85
om1
Senior Member

om1's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierbeer Bekijk bericht
alleen bij vooraf geprogrammeerde opnames die uit standby starten ja
Je kan beter toevoegen "sommige". Bij mij gaan iig het grootste deel van de opnames goed. Wat niet weg neemt dat het best irritant is als er opnames mislukken.
om1 is offline  
Oud 19 juni 2009, 14:03   #86
geerten
Senior Member

geerten's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pboes Bekijk bericht
Je stelt het wel heel extreem.
Ik heb daarna al zeker 200 opnamen gemaakt, verreweg de meeste uit deep standby, waarvan er 2 of 3 mislukt zijn. Voor mij valt het dus mee.
Maar iedere keer is er één te veel.
geerten is offline  
Oud 19 juni 2009, 15:45   #87
pboes
Senior Member

pboes's schermafbeelding
Standaard

O gelukkig, ik dacht al....
pboes is offline  
Oud 19 juni 2009, 16:12   #88
Bierbeer
Member

Standaard

verschikt per persoon bij mij is het ongeveer 80-90% van de geplande opnames uit standby mislukken. Voornamelijk omdat ik op RTL4 opneem (100% mislukt daarvan) wat de meeste problemen geeft heb ik zo het idee.
Bierbeer is offline  
Oud 19 juni 2009, 16:16   #89
GolfTouch
Senior Member

GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Misschien kunnen we gaan bijhouden wie deze problemen hebben, welk postcode gebied + plaatsen (incl. bv oud @home, multikabel, casema, etc).
Volgens mij zie ik veel leden uit hetzelfde gebied die deze problemen hebben.

Ik zal de aftrap doen:

Geen problemen. Postcode 5161 (gemeente Waalwijk), oud @home.
Oud 19 juni 2009, 16:18   #90
Bierbeer
Member

Standaard

problemen:

2133
Multikabel
Basis abonnement
Bierbeer is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten