Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 augustus 2009, 19:52
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Eigenlijk zou de Humax gewoon niet moeten stoppen en minstens 1 of 2 minuten door moeten gaan. Dat gebeurt namelijk ook als je niet opneemt en gaat kijken en een E19 foutmelding krijgt: na een aantal seconden tot 1 minuut of zo is er dan beeld en blijft dat ook. Ofwel de timeout in de humax staat veel te kort en da's een bug. (plus het feit dat die E19's eigenlijk niet zouden behoren te komen, maar da's een ander verhaal)
Nooit stoppen met (proberen) opnemen is natuurlijk het beste.
Hiermee ondervang je dan ook korte of langdurige signaalstoringen op het DTV netwerk.
Beter een gedeeltelijk mislukte opname dan dat de opnames helemaal worden afgebroken.

Ik weet niet hoe het met de Humax 5050c gaat maar gaat deze ook door met opnemen als je smartcard en/of antennekabel een tijdje hebt verwijderd tijdens een opname?
Oud 30 augustus 2009, 21:27
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Blijft over dat de situatie, op het moment van certificering, wezenlijk anders was. Het expireren van de sleutel na 6 uur was toen niet van toepassing. De kabelboer zou ook kunnen zeggen dat er slecht getest is (niet dat ze dat zouden doen) i.p.v. Humax een firmware bug in de maag te splitsen. Maar goed, ik ben blij dat het voor de 5050 eigenaren wordt opgelost.

Gert.
Je vergeet alleen dat Humax de applicatie hier zelf getest heeft met haar eigen Quality Control team. Ziggo test niet alles. De producten worden door eigen QC/QA teams van de fabrikanten op ons netwerk getest.
Oud 30 augustus 2009, 21:43
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Je vergeet alleen dat Humax de applicatie hier zelf getest heeft met haar eigen Quality Control team. Ziggo test niet alles. De producten worden door eigen QC/QA teams van de fabrikanten op ons netwerk getest.
Dat zal best en ik geloof je onmiddelijk. Maar als er op een gegeven moment iets gaat wijzigen aan het signaal (hoe dan ook, als voorbeeld de expiratietijd van sleutels) waar niet op getest is valt de zaak om. En dat is wat (ik denk) er gebeurd is. Maar ja, ik heb er geen verstand van maar voor wat mij betreft is dat ook geen probleem alleen denk ik dat de 5050 eigenaren daar wellicht een andere mening over hebben.

Gert.
Oud 30 augustus 2009, 22:36
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Het is in ieder geval een regelrechte ramp en de HUMAX altijd aan laten staan vind ik geen optie. Dat vreet stroom en daar heb ik geen zin in.
Ik neem aan dat Ziggo mijn stroomrekening niet betaalt voor het bovenmatig deel?
Oud 30 augustus 2009, 22:50
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het met de Humax 5050c gaat maar gaat deze ook door met opnemen als je smartcard en/of antennekabel een tijdje hebt verwijderd tijdens een opname?
Als je de smartcard tijdens de opname verwijderd wordt direct de opname gestopt. Achter de opname komt een bliksemflits (gescheurd filmje).

Als je tijdens de opnamen de antennekabel verwijderd blijft de 5050 wel gewoon opnemen. Echter bij het afspelen slaat hij dat stuk over. Lijkt erop alsof de opname in pauze is gegaan. Je mist dus in principe wel een deel van de uitzending maar je krijgt geen zwart beeld.
Ook achter deze opname komt een bliksemflits (gescheurd filmpje).
Oud 30 augustus 2009, 23:09
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Als je de smartcard tijdens de opname verwijderd wordt direct de opname gestopt. Achter de opname komt een bliksemflits (gescheurd filmje).
Interessant.
Misschien verklaard dat dan ook wel de meldingen van willekeurig afgebroken opnames bij de Humax 5050.

Mijn Siemens blijft wel gewoon stug door opnemen, alleen dus geen beeld tijdens de afwezigheid van de smartcard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Als je tijdens de opnamen de antennekabel verwijderd blijft de 5050 wel gewoon opnemen. Echter bij het afspelen slaat hij dat stuk over. Lijkt erop alsof de opname in pauze is gegaan. Je mist dus in principe wel een deel van de uitzending maar je krijgt geen zwart beeld.
Ook achter deze opname komt een bliksemflits (gescheurd filmpje).
Zo gaat het bij Siemens ook, logisch ook wel want er komt dan geen signaal/stream meer binnen.
Oud 2 september 2009, 20:07
50cc's schermafbeelding
50cc 50cc is offline
Junior Member

Standaard Oplossing al bekend?

Beetje lui misschien, maar ik heb geen zin om alle 45 pagina's door te lezen. Is er al een conclusie voor dit probleem?

Als er een oplossing is of een update, of wat dan ook, zou het dan mogelijk zijn om dit in de eerste post als een update te plaatsen? Scheelt veel lezen (ja ik ben lui).

Ervaar het zelf ook DAGELIJKS, enorm irritant! Mijn oude Humax 9200 had dit nooit...
Oud 2 september 2009, 20:10
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 50cc Bekijk bericht
Beetje lui misschien, maar ik heb geen zin om alle 45 pagina's door te lezen. Is er al een conclusie voor dit probleem?

Als er een oplossing is of een update, of wat dan ook, zou het dan mogelijk zijn om dit in de eerste post als een update te plaatsen? Scheelt veel lezen (ja ik ben lui).

Ervaar het zelf ook DAGELIJKS, enorm irritant! Mijn oude Humax 9200 had dit nooit...
Lees bericht 1 van de bug&wishlist maar door.
Oud 2 september 2009, 20:14
50cc's schermafbeelding
50cc 50cc is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Lees bericht 1 van de bug&wishlist maar door.
Ja, ik zie dat de bug daar inderdaad ook al word genoemd.... Sorry!

Maaaaaaar, toch misschien handig om in de eerste post van deze thread even een hele korte samenvatting te zetten? Of verwijzing?
Oud 2 september 2009, 20:24
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Thumbs down

Dus omdat jij lui bent moet de topicstarter alle berichten in de gaten houden en die samenvatten in het 1e bericht.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten