Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 augustus 2009, 15:28
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HMK Bekijk bericht
Zit ik lekker Kees & Co te kijken op Comedy Central Family (ja, daar heb ik een abonnementje op). Wil ik de 2e aflevering opnemen, krijg ik tezien "Kanaal is vesleutelt. Opnemen is niet mogelijk." Dus ik denk 'als ik effe een kanaal omhoog en dan weer terug ga, dan komt hij vast wel weer bij' want meestal werkt dat wel. Maar helaas....nu krijg ik op alle kanalen behalve NED1, "E19-4. Previewperiode is verlopen." Ik krijg die melding ook op NED2 en NED3.
Helemaal uit en na een paar minuten weer aan zetten van de Humax heeft geen effect.
Zou hij last hebben van de warmte misschien?

Hebben meer mensen hier vandaag last van (in het oud-Casema gebied)?
Op mijn Siemens PVR en op mijn PC ontvanger heb ik momenteel hetzelfde.
E30-4 Service is currently scrambled.

Eurosport HD doet het nog wel!

Edit:
Ik hoor het al van andere kennissen met dezelfde problemen, het is gewoon een probleem bij Ziggo.

Laatst gewijzigd door The_Doman; 19 augustus 2009 om 15:36
Oud 19 augustus 2009, 15:34
bokker30's schermafbeelding
bokker30 bokker30 is offline
Member

Ziggo Internet: All 1 one Plus - Arris Touchstone
DTV: Samsung DCB-H360RS 2 x / Humax iHDR5050c / LG-47lg5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Jij zult dat probleem waarschijnlijk zelf niet op kunnen lossen.

Voor het descrambelen heeft de humax keys nodig.
Als de humax gaat opnemen wordt gecontroleerd of de keys nog geldig zijn. Als de key verlopen is of je hebt geen abonnement op de zender die je wilt opnemen, dan zegt de humax 'E19 preview periode verlopen' en stopt met opnemen. Je hebt dan een opname met een gebroken filmicoontje.
Waarom de humax denkt dat de keys van zenders waar je wel op geabonneerd bent ook verlopen zijn, daar zijn nogal wat discussies en ideeën over, dus daar ga ik even niet op in. Het gaat ook niet bij iedereen fout.

Wat bij veel mensen (en dus ook bij mij) helpt als workaround, is om 5 minuten voor je echte opname een opname- of kijkblokje te programmeren van enkelen minuten ned1 HD of SD.
Deze zender is niet gescrambled, dus de humax zal hierbij geen E19 krijgen. Daardoor heeft de humax dan enkele minuten de tijd om de keys weer bij te werken zodat de echte opname goed gaat.
En inderdaad na dat ik 4 dagen heb opgenome zo als hier staat beschreven heb ik tot nu toe geen problemen meer .
dank je wel goede raad
En ja die paar minuuten dat ik opneem op ND1 ag is zo verwijderd he dank je hoor toppie
Oud 19 augustus 2009, 16:44
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

DTV: Humax 5050, Humax 9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Op mijn Siemens PVR en op mijn PC ontvanger heb ik momenteel hetzelfde.
E30-4 Service is currently scrambled.

Eurosport HD doet het nog wel!

Edit:
Ik hoor het al van andere kennissen met dezelfde problemen, het is gewoon een probleem bij Ziggo.
Dan is het wel weer een Ziggo/Humax5050 probleem, want m'n 9200 heeft geen problemen gehad vandaag.
Inmiddels doet m'n 5050 gelukkig ook weer normaal (ik begon me al zorgen te maken dat ik Dr. Who niet op kon nemen vanavond )
Oud 22 augustus 2009, 11:11
olden002's schermafbeelding
olden002 olden002 is offline
Junior Member

DTV: Humax 5050c
Standaard Opnamen mislukt maar ook geen vermelding

Hallo,

wij zijn net terug van vakantie en alle programma´s die we hadden geprogrammeerd zijn niet op de harde schijf terecht gekomen.

Wat ik in de discussie lees is dat dit in de medialijst een icoontje met een bliksem zou moeten geven, maar ik zie dus gewoon helemaal niets.
Geen opgenomen programma´s en ook geen fout icoontjes.

Ik heb wel vaak de E melding maar tot nu toe nemen we alleen s´avonds op en kijken we regelmatig tv, dus is er nooit iets mis gegaan.

Is dit ook een bekend ding, dus geen icoontjes bij mislukte opnames, of heb ik weer ergens anders last van.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie,

Ik ga overigens de 4 kijkblokjes maar even instellen, dat zou moeten helpen, alvast bedankt voor deze tip.

Michel.
Oud 22 augustus 2009, 11:17
detank's schermafbeelding
detank detank is offline
Junior Member

Standaard humax 5050 opnemen

Hallo allemaal.Ik bezit het apparaat nu 4 maanden en ben er super tevreden over.Beeldweergave en het geluid is uitstekend.En nu het opnemen:geen enkele keer problemen mee gehad zowel opnemen en kijken naar een andere zender kijken of 2 progr.opnemen en kijken naar een 3 de of met de timer fuctie programa's opnemen nog geen enkele keer problemen mee gehad.Ik neem dus ook vaak sport of films op als ik nachtdienst heb of avonddienst.De decoder staat dan gewoon op standby(eco).Ik woon in Katwijk (Ziggo gebied voorheen Casema).Het enig klein minpuntje wat ik tot nu toe ontdekt heb is de afstand bediening.Als ik teveel links van de decoder zit dan reageert die wat minder.Maar ik heb de decoder nu wat schuiner gezet en geen probleem meer.
Oud 25 augustus 2009, 21:58
jariel's schermafbeelding
jariel jariel is offline
Junior Member

Standaard humax 5050

wie weet wat er aan de hand is ??
de laatste 2 dagen als ik opneem met de Humax 5050
dan krijg ik een bericht dat ik niet kan afspelen ivm het versleutelen
van het opgenomen programma alleen de optie wis is er en niets meer
wie weet raad ?
vr groeten jariel
Oud 26 augustus 2009, 12:32
felisenum's schermafbeelding
felisenum felisenum is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z3i 20mb modem
DTV: humax 5050
Standaard Opnamen mislukken

Ik neem iedere dag vast het nieuws op van Ned 1 18.00 uur, RTL4 19.30 uur en Ned3 20.00 uur. Bij het RTL nieuws van 19,30 krijg ik bijna altijd de mislukte opname met het bliksempje. Alle andere opnames lukken wel (ook op RTL).
Oud 26 augustus 2009, 13:11
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Het is toch eigenlijk te schandalig voor woorden dat een apparaat met zo'n essentieel gebrek op de markt wordt gezet?

Ik heb hier geen woorden voor eerlijk gezegd.
Oud 27 augustus 2009, 14:22
boxy's schermafbeelding
boxy boxy is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Humax IRHD5050-C | CAM CI+
Standaard

Het is een behoorlijk grote en zeer irrirante fout ja. Dit zou toch bij het testen naar voren moeten zijn gekomen.
Oud 27 augustus 2009, 14:50
daxy's schermafbeelding
daxy daxy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus
DTV: Humax iHDR5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boxy Bekijk bericht
Het is een behoorlijk grote en zeer irrirante fout ja. Dit zou toch bij het testen naar voren moeten zijn gekomen.
Met testen haal je veel fouten er uit, niet allemaal.
Dit probleem is niet altijd te zien. Ik heb geen idee wat het triggered, maar ik kan me voorstellen dat dit niet gebeurdt tijdens het testen.

Ja, het is vervelend maar het is geen wereld drama hoor. Ik ben wel slechtere dingen gewend, dit is gewoon even lastig. Daarnaast is er hard gewerkt aan een fix die als het goed is volgende maand komt.

Kort om, mensen zeur niet zo erg, gebruik de workaround en we gaan weer verder met klagen als het nog steeds niet werkt

Just my 2cts.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten