Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 juli 2009, 12:25
Lomax's schermafbeelding
Lomax Lomax is offline
Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: Humax 5050/Humax 5200/Neotion CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daxy Bekijk bericht
en vrouw is boos omdat As the world turns niet opgenomen is ).
Mijn vrouw belde net, voor het eerst een opname mislukt van ATWT.
Nu hebben we de 5050 een week of 3.
Opvallende wel is dat we gisteren wel de 2de smartcard hebben geactiveerd en sinds vorige week staat de opname van ATWT geplanned op iedere werkdag ipv via de Guide.

Ik ga vanavond dat Ned 1 truukje maar toepassen, voorafgaande aan het ATWT blok 5 minuten Ned 1 opnemen.
Oud 28 juli 2009, 21:43
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Ik gebruik de standby optie (NED1) iedere dag rond 17:30 om dit soort problemen te voorkomen. Ik weet nog niet of dit echt het probleem volledig oplost omdat de keys blijkbaar viermaal per dag worden veverst en je dus eigenlijk 4 maal daags op standby moet gaan en dat kan ie niet.

Vervelend is dat als je 5 minuten Ned 1 opneemt je dit ook iedere keer weer moet verwijderen....

Barlin
Oud 28 juli 2009, 22:12
Lomax's schermafbeelding
Lomax Lomax is offline
Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: Humax 5050/Humax 5200/Neotion CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barlin Bekijk bericht
Ik gebruik de standby optie (NED1) iedere dag rond 17:30 om dit soort problemen te voorkomen. Ik weet nog niet of dit echt het probleem volledig oplost omdat de keys blijkbaar viermaal per dag worden veverst en je dus eigenlijk 4 maal daags op standby moet gaan en dat kan ie niet.

Vervelend is dat als je 5 minuten Ned 1 opneemt je dit ook iedere keer weer moet verwijderen....

Barlin
Als ik het goed begrepen heb kun je ipv opnemen toch ook de optie kijken kiezen en dat zou ook werken
Oud 29 juli 2009, 01:48
Barlin Barlin is offline
Member

Standaard

Arrgh. Goede tip. Thanks man! Dit moet inderdaad werken zonder dat we er veel last van hebben. Nu alleen even de goede momenten kiezen zodat ik er geen reguliere opnames meehinder.

Barlin
Oud 29 juli 2009, 16:18
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Nu alleen even de goede momenten kiezen zodat ik er geen reguliere opnames meehinder.
Zojuist even getest op verschillende manieren. Maar zoals ik het nu kan beoordelen heeft een timeropname(s) prioriteit op een "kijk"timer.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat hij een opname afbreekt of een timer niet pakt omdat hij op "kijken" staat ingesteld.
Misschien dat iemand dit ook kan bevestigen.
Oud 29 juli 2009, 18:15
Fladder's schermafbeelding
Fladder Fladder is offline
Junior Member

Talking Eco Standby

Het vreemde van die eco stand vindt ik dat hij bij mij er net zo lang over doet om uit standby te komen dan uit zijn lichte slaap.
Hij staat bij mij dus in de lichte standby maar doet er gewoon een halve min over om op te starten en dan staat er in zijn schermpje "BOOT"
Het enige verschil in de standen is dat hij nu wel een klok heeft en in de diepe slaap niet dus heb ik toch een hele mooie klok die ik vanaf 6,5 m eigenlijk helemaal niet goed kan lezen .
Oud 29 juli 2009, 21:12
Barlin Barlin is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Zojuist even getest op verschillende manieren. Maar zoals ik het nu kan beoordelen heeft een timeropname(s) prioriteit op een "kijk"timer.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat hij een opname afbreekt of een timer niet pakt omdat hij op "kijken" staat ingesteld.
Misschien dat iemand dit ook kan bevestigen.
Klinkt logisch. dan ga ik dat ook gebruiken. Enige probleem dat je kunt verwachten is dat als je iets zit te kijken van zender wordt gewisseld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flabber Bekijk bericht
Het vreemde van die eco stand vindt ik dat hij bij mij er net zo lang over doet om uit standby te komen dan uit zijn lichte slaap.
Hij staat bij mij dus in de lichte standby maar doet er gewoon een halve min over om op te starten en dan staat er in zijn schermpje "BOOT"
Het enige verschil in de standen is dat hij nu wel een klok heeft en in de diepe slaap niet dus heb ik toch een hele mooie klok die ik vanaf 6,5 m eigenlijk helemaal niet goed kan lezen .
Eco stand is gelijk aan klok uit en heeft geen effect op de boot time.

Barlin
Oud 29 juli 2009, 21:16
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Klinkt logisch. dan ga ik dat ook gebruiken. Enige probleem dat je kunt verwachten is dat als je iets zit te kijken van zender wordt gewisseld.
Je krijgt sowieso altijd eerst een pop-up melding of je wilt overschakelen. Reageer je daar niet op dan springt hij automatisch over.
Je kunt die "kijk"timer dan dus gewoon ignoren.
Oud 29 juli 2009, 21:54
alma's schermafbeelding
alma alma is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C HD PVR
Standaard

Wij hebben de Humax al een paar maanden, en ook ale een hele tijd geregistreerd. In al die tijd heb ik maar één keer een opname zien mislukken, en dat was om dat de preview-periode ècht was verlopen...

In de poll hierover heb ik dus netjes geantwoord dat we nooit problemen hadden.
Laat nou net de volgende dag het opnemen van het journaal op Ned 1 mislukken, met die beruchte melding!
Het enige dat anders was dan anders: de Humax had een nachtje aangestaan en was niet uitgezet voor het slapen gaan.
Normaal zet ik hem gewoon elke avond uit, en 's ochtends weer aan. En dan heb je kennelijk geen probleem.

Even afkloppen...

Marc
Oud 29 juli 2009, 22:03
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alma Bekijk bericht
Laat nou net de volgende dag het opnemen van het journaal op Ned 1 mislukken, met die beruchte melding!
Nederland 1 is een kanaal dat bij Ziggo niet van encryptie wordt voorzien, dus daar is zelfs geen smartcard voor nodig om het kanaal te kunnen bekijken of op te nemen. Des te opmerkelijker dat juiste bij dit kanaal de opname mislukt is.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten