Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 juli 2009, 21:39
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Zo te lezen weet JIJ in ieder geval precies waar de fout ligt (Ik had trouwens ook niet anders verwacht).
Dank je voor je vertrouwen. Waar dacht jij dan waar de fout ligt? Humax past een van hun sat-ontvangers aan voor ONS kabelnetwerk. Dit houdt in dat ze de dvb-s tuners eruit rukken en een paar dvb-c tuners in hun handel solderen. Klinkt een beetje cru maar daar komt het wel op neer... Vervolgens klopt onze kabelboer aan met achter hun de irdeto boys om de zaak geschikt te maken voor het kabelnetwerk. Aangezien ONZE kabelboer nog wat extra wensen heeft knutselen ze de firmware in elkaar dat voldoet aan de irdeto-eisen en brengen dat ding op de markt. En hij wordt massaal door de klanten gekocht en terecht want het is een goed apparaat. Dan gaan ze wat rommelen aan het netwerk en vallen de 5050's om bij het opnemen. Wie moet je dan de schuld geven? Humax? Of onze kabelboer? De certificatie is toch afgegeven door de kabelboer en niet door Humax? Ga jij maar lekker vechten tegen Humax.

Gert.
Oud 17 juli 2009, 21:50
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Wie moet je dan de schuld geven? Humax?
Ik wil helemaal niemand de schuld geven, maar ik zou graag willen dat er een probleem wordt opgelost.

Citaat:
Ga jij maar lekker vechten tegen Humax.
Ik wil helemaal niet vechten, maar ik zou graag willen dat er een probleem wordt opgelost.

Al dat zwart/wit denken en dat voortdurend naar alles en iedereen wijzen met de mededeling het is JOUW schuld gaat er natuurlijk direct voor zorgen dat iedereen vanaf morgen weer probleemloos programma's kan opnemen.
=========
Oud 17 juli 2009, 22:24
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Ik wil helemaal niemand de schuld geven, maar ik zou graag willen dat er een probleem wordt opgelost.

Ik wil helemaal niet vechten, maar ik zou graag willen dat er een probleem wordt opgelost.

Al dat zwart/wit denken en dat voortdurend naar alles en iedereen wijzen met de mededeling het is JOUW schuld gaat er natuurlijk direct voor zorgen dat iedereen vanaf morgen weer probleemloos programma's kan opnemen.
Nee, die denkwijze van je klopt wel maar het is wel handig om te weten welke club verantwoordelijk is voor de ontstane ellende, niet waar? Dat jij graag wilt dat jouw probleem wordt opgelost kan ik me voorstellen, maar dan moet je wel bij je kabelboer zijn. Niet dat het veel uitmaakt, want van die kabelboer horen we toch al tijden NIETS. Maar goed, ondanks het feit dat ik probeer mee te denken met bezitters van een 5050, en hun mislukte opnames, en dat niet echt gewaardeerd wordt (Al dat zwart/wit denken en dat voortdurend naar alles en iedereen wijzen met de mededeling het is JOUW schuld gaat er natuurlijk direct voor zorgen dat iedereen vanaf morgen weer probleemloos programma's kan opnemen.) wens ik je veel sterkte en hopenlijk wordt dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost voor jullie door onze kabelboer.

Gert.
Oud 18 juli 2009, 12:06
Fladder's schermafbeelding
Fladder Fladder is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KCB Bekijk bericht
Neen, de opnamen stonden "gewoon" zonder extra's in de lijst en waren ook gewoon te bekijken. "Zomaar" na een minuut of 20.....einde opname.....
Precies zoals jij dat beschreef.
Ik denk dat ik hier wel de oorzaak van weet.
Ik heb in deze post al een aantal keer (waaronder ikzelf) gezien dat mensen last hebben van ineens op zwart beeld springen als ze gewoon tv aan het kijken zijn en dan even op en neer zappen het beeld weer terug komt.
De Humax heeft natuurlijk geen zin om zwart beeld op te nemen want anders zou deze hele post ook overbodig zijn .
Nu denk ik dus dat dit ook het probleem is van die afgekapte opnamen, je bent aan het opnemen en het beeld op die zender springt op zwart (zal wel een keyprobleem zijn) en de Humax denk "HEEJ, zwart beeld laat ik eens zelf zo intelligent zijn en mijn eigenaar schijfruimte besparen."
Zoals de meeste ook al aangeven is dit toch een probleem wat bij Ziggo ontstaat en waarschijnlijk ook daar opgelost moet gaan worden (niet dat ik daarop vertrouw aan de ervaringen die ik met deze toko heb)
Oud 18 juli 2009, 13:55
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Standaard

Het blijft raar dat de een er meer last van heeft dan de ander.

Zouden er meerdere Ziggo's bestaan?

En als ik mijn PVR instel om een bepaald kanaal van dan tot dan op te nemen dan wil ik dat ie dat doet, ongeacht signaal fouten bij de provider. Dat zie ik zelf dan wel. Je TV gaat toch ook niet voor de rest op zwart bij een signaal storing?

Het ligt gewoon bij de Humax dat ie niet in staat is een signaal verder goed op te pikken na een verstoring en de stream daarna weer in orde is.
Oud 18 juli 2009, 15:44
Fietsbel's schermafbeelding
Fietsbel Fietsbel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 / Ubee EVW3210
DTV: Humax iHDR-5200c
Standaard

Citaat:
Dacht je dan dat Humax dit probleem gaat oplossen?
Die zeggen gewoon: Wij hebben ons werk gedaan en een fatsoenlijke decoder afgeleverd maar wat de kabelboer doet met de firmware en/of aanpassingen aan het netwerk, daar zijn wij niet voor verantwoordelijk. En gelijk hebben ze.

Gert.
Right.. je hebt blijkbaar weinig verstand van zaken, net of de kabelboer mensen in dienst heeft die firmware updates voor de verscheidene decoders kunnen ontwikkelen, dit gaat altijd nog in samenwerking met de fabrikant van desbetreffende decoders.
Oud 18 juli 2009, 15:53
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Maar goed, ondanks het feit dat ik probeer mee te denken met bezitters van een 5050, en hun mislukte opnames, en dat niet echt gewaardeerd wordt wens ik je veel sterkte en hopenlijk wordt dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost voor jullie door onze kabelboer.
Even voor de goede orde, je hoeft mij geen sterkte te wensen, want ik heb geen problemen.
=========
Oud 18 juli 2009, 17:20
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fietsbel Bekijk bericht
Right.. je hebt blijkbaar weinig verstand van zaken, net of de kabelboer mensen in dienst heeft die firmware updates voor de verscheidene decoders kunnen ontwikkelen, dit gaat altijd nog in samenwerking met de fabrikant van desbetreffende decoders.
En ik heb het gevoel dat jij het probleem niet snapt. Als een decoder (ik noem geen namen maar laten we hem voor het gemak even 5050 noemen) een hele tijd (maanden) probleemloos functioneert bij de gebruikers die hem gekocht hebben en plotseling, in bepaalde gebieden binnen het netwerk van onze kabelboer, treden er problemen op, wie is er dan verantwoordelijk voor deze problemen? Tuurlijk zal Humax willen meewerken aan het oplossen van deze problemen maar het initiatief zal vanuit de kabelboer moeten komen die gaat/moet onderzoeken waarom deze problemen uberhaupt ontstaan zijn. Dat kan je niet op het bordje van Humax leggen (denk ik en is uiteraard speculatie omdat onze kabelboer ook geen tekst en uitleg hierover geeft).

Gert.
Oud 18 juli 2009, 17:36
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Lightbulb Utopie

Dan zou je je ook kunnen afvragen waarom Ziggo dan tijdelijk niet alle abonnementen "gratis" doorgeeft. Dus zodat de E19 niet optreedt.
Dan zouden ze voor een oplossing kunnen gaan kijken waarom deze problemen zich nu ineens voordoen.

Ik denk en vind dat dit geen probleem voor ons als gebruikers mag zijn.

Uiteraard weet ik ook dat Ziggo dit niet zal doen maar ik denk wel dat er weer een heleboel tevreden klanten zijn. Vooral in het oude Casema en Multikabel gebied.
Oud 18 juli 2009, 18:15
Barlin's schermafbeelding
Barlin Barlin is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Volgens mij zijn het drie problemen die elkaar raken:

1. Ziggo ververst de keys elke 6 uur en dat is wat mij betreft heel vaak
2. De Humax 5050C pakt de verse keys alleen als hij aan staat
3. De Humax stop met de opname als het beeld zwart is of de E19 foutmelding wordt gegeven.

Zoals altijd zijn er meer kleuren dan wit en zwart en ligt de oplossing zowel bij Ziggo als bij Humax:

1. Ziggo zou de keys eens in de 24 uur kunnen verversen op een vast tijdstip waarop iedereen de Humax even in Standby kan zetten en weer terug.
2. Humax zou even iets langer kunnen blijven opnemen waardoor de keys netjes worden binnengehaald.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten