Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 juli 2009, 12:33
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Ik denk niet dat Humax onder druk gezet moet worden maar onze kabelboer, als eerste verantwoordelijk voor de problemen die nu ontstaan zijn vanwege een wijziging van hun (welke dan ook) binnen het kabelgebied waar de problemen optreden. Deze decoder is "gecertificeerd" (wat dat ook mag betekenen of inhouden) en ZIJ moeten deze problemen oplossen en niet Humax.

Gert.
Maar de werkelijke reden van het probleem is nog niet (bij mij iig) bekend. Het kan best een combinatie van een bug in de Humax en een instelling bij Ziggo zijn.

Maar in principe heb je wel gelijk, Ziggo is het eerste aanspreekpunt. Misschien moeten we Humax vragen om druk op Ziggo uit te oefenen ;-)

En inzicht in wat certificering door Ziggo nou echt betekent zou ook fijn zijn.
Ik ben bang dat ze meer testen of de decoder geen kanalen die buiten je abo vallen laat zien dan andersom. In dat geval letten ze meer op de belangen van de content providers dan de belangen van de klanten. Dit is speculatie natuurlijk, mar het zou me wat waard zijn als ik zou kunnen nagaan wat certificering nou precies inhoud. Zonder openbare criteria en testmethode is het voor mij niet veel waard.
Oud 17 juli 2009, 14:18
Johnb053's schermafbeelding
Johnb053 Johnb053 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in een plus
DTV: Humax en Samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Stond er in de medialijst achter deze opname(s) een bliksemflits (gescheurd filmpje)?

Ondanks dat de problemen zich voordoen in overwegend de niet oud @home gebieden heb ik vorige week ook 1 zo'n opname gehad. Na ongeveer 20 minuten was de opname ineens gestopt. Dacht eerst dat mijn vrouw per ongeluk 2x op de stop knop gedrukt had maar gezien bovenstaande 2 posts zou het dus toch iets anders geweest kunnen zijn.
Ja, klopt bij mij staat er dan inderdaad een bliksemflits achter de opname(n)

Uitermate vreemd probleem, inderdaad iets voor de bug & Wish list.
Oud 17 juli 2009, 14:57
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Standaard

Het blijft vreemd en ondoorgrondelijk. In de afgelopen maanden is het een enkele keer bij ons voorgekomen. 1x betrof het BBC3 met een start om 20:00 uur en 5 minuten eerder opnemen ingesteld (is reeds besproken hoe dat zit) en 1 x aansluitende opnamen op hetzelfde kanaal. Verder eigenlijk geen klachten. In het begin hadden we ook nog wel eens E19 meldingen bij aan zetten maar die zien we eigenlijk ook al een hele tijd niet meer.

'Tis hier ex-Casema.
Oud 17 juli 2009, 17:29
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

DTV: Humax 5050, Humax 9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HMK Bekijk bericht
Ik heb zojuist ook elke dag om de 6 uur een blokje NED1 voorgeprogrammeerd. Ik ben benieuwd of ik nu helemaal geen mislukte opnames meer krijg. Wordt vervolgd.
Ik heb mezelf even gequote, want dit topic is zo hot, dat een opmerking al snel een paar pagina's verdwijnt

Resultaat: Ik heb vanmorgen nog het nieuws zitten kijken (rond een uur of half 9), en hem daarna op standby gezet.
Maar.....de 4 opnames (Kees & Co, Sliders, Who's the boss en Sam Sam) die er tussen 12:30 en nu geplanned stonden, zijn alle 5 mislukt.
Tussen half 9 en half 1 zitten toch maar 4 uurtjes....zou die sleutel dan NOG sneller verouderen?!
Oud 17 juli 2009, 17:49
eric_b's schermafbeelding
eric_b eric_b is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een
DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Ik heb mezelf even gequote, want dit topic is zo hot, dat een opmerking al snel een paar pagina's verdwijnt

Resultaat: Ik heb vanmorgen nog het nieuws zitten kijken (rond een uur of half 9), en hem daarna op standby gezet.
Maar.....de 4 opnames (Kees & Co, Sliders, Who's the boss en Sam Sam) die er tussen 12:30 en nu geplanned stonden, zijn alle 5 mislukt.
Tussen half 9 en half 1 zitten toch maar 4 uurtjes....zou die sleutel dan NOG sneller verouderen?!
Ik heb in een ander topic deze vraag gesteld maar nog geen antwoord.
Hoe stel je dat in, een opname die bijv. vanavond om 20.00 uur begint.
Ik kan het nergens vinden.
Oud 17 juli 2009, 18:36
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

Standaard

Normaal plan ik opnames in via de EPG (op een programma gaan staan en op OK klikken). Maar soms wil ik handmatig iets inplannen omdat het b.v. pas over een week uitgezonden wordt, en m'n EPG niet zo ver vooruit loopt.
Dan plan ik een willekeurige opname in via de EPG, ga dan naar de "Timer" (gele knop als je in de EPG staat), klik op de zojuist ingeplande willekeurige opname, en verander de tijd en datum naar de tijd en datum die ik wil hebben....volgende week dus b.v.
Misschien is er een minder omslachtige manier, maar zo doe ik het dus.
Of was dat niet wat je bedoelde?
Oud 17 juli 2009, 18:57
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Het probleem hierbij is natuurlijk dat je niet precies het tijdstip weet wanneer de sleutels veranderen?
Als je pech hebt zit je nog net in een periode (van 6 uur?) waarin er een zgn. keywissel plaatsvindt.
Oud 17 juli 2009, 19:29
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Het probleem hierbij is natuurlijk dat je niet precies het tijdstip weet wanneer de sleutels veranderen?
Als je pech hebt zit je nog net in een periode (van 6 uur?) waarin er een zgn. keywissel plaatsvindt.
Maar goed, dit alles is natuurlijk van de p*t gerukt. Deze decoder is kabelboer "gecertificeerd" en het blijft oorverdovend stil vanuit onze kabelboer. Nu zat ik een stukje te lezen op http://www.sluitallesaan.nl/shop en daar staat over het gecertificeerd zijn:

Ziggo gecertificeerd en Ziggo aanbevolen zijn keurmerken die u alles vertellen over de ondersteuning die u mag verwachten van Ziggo. Ziggo gecertificeerd houdt in dat het product is getest in de testkamer van Ziggo. Ziggo staat garant dat het product optimaal werkt met het Ziggo netwerk en de Ziggo diensten. U kunt altijd direct contact zoeken met de Ziggo helpdesk in het onverhoopte geval van problemen.
[Stukje over Ziggo aanbevolen maar weggelaten, als 'gecertificeerd' zijn al niets inhoud dan zal 'Ziggo aanbevolen' al helemaal niets inhouden]

Maar iedereen zit hier maar workarounds te verzinnen terwijl het probleem bij onze kabelboer ligt. Zij moeten dit gaan oplossen, dit kan toch niet?
Ondanks dat ik geen 'gecertificeerde' decoder gebruik van onze kabelboer wordt ik hier toch wel een beetje boos over deze lakse houding van onze kabelboer.

Gert.
Oud 17 juli 2009, 19:36
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric_b Bekijk bericht
Ik heb in een ander topic deze vraag gesteld maar nog geen antwoord.
Hoe stel je dat in, een opname die bijv. vanavond om 20.00 uur begint.
Ik kan het nergens vinden.
Beetje ongeduldig? Je hebt na 1 uur nog geen antwoord (hoewel ik je precies op dit tijdstip antwoorde op je vraag in de andere draad) en dan ga je je vraag al herhalen.
Oud 17 juli 2009, 19:38
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

Standaard

Gert, ik ben het helemaal met je eens.
Maareh....we hebben het hier wel over Ziggo. Uit ervaring weet ik dat hun ereen "Het ligt nooit aan ons, het ligt altijd aan de klant" zienswijze erop na houden.. Dus als je op hun moet wachten voor een oplossing, dan ben je zo 10 jaar verder. Dat is mede te danken aan het monopolie dat ze op de kabel hebben denk ik. Aangezien er weinig alternatieven zijn, zijn we van hun afhankelijk, dus waar zouden ze zich druk om maken?!
Vandaar de workarounds.

Het zou natuurlijk van goed kabelboerschap getuigen als Ziggo er als de DONDER iets aan doet, waardoor ze er ineens heel veel blije klanten bij hebben (en houden!).
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten