Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 juli 2009, 15:37
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo Webteam DTV Bekijk bericht
is niet nodig kan prima vanuit stand bye modus.
( althans bij mij werkt dat prima idem voor de 9200)
Dat kan kloppen want jij zit in het @home gebied.

De klachten komen (voornamelijk) uit de niet @home gebieden.
Oud 16 juli 2009, 15:44
Ziggo Support DTV's schermafbeelding
Ziggo Support DTV Ziggo Support DTV is offline
Ziggo Medewerker

DTV: All
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Ehhhh, ik zou even dit topic doorlezen. De 5050 heeft vanuit standby bij mij en anderen VAAK problemen met opnemen. Ik zou toch verwachten dat dit ondertussen wel bekend zou zijn bij Ziggo.

Klopt, heb het ook even over mijn ervaring.
Oud 16 juli 2009, 16:10
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Klopt, heb het ook even over mijn ervaring.
Je bent hier in de rol van Ziggo Webteam lid. Binnen die context hebben wij als klanten niets aan persoonlijke ervaringen, maar verwachten we dat bij Ziggo medewerkers bekend is dat er problemen zijn en dat die mogelijk afhankelijk kunnen zijn van het kabelgebied waarin de klant de ontvanger gebruikt.
Oud 16 juli 2009, 16:12
Ziggo Support DTV's schermafbeelding
Ziggo Support DTV Ziggo Support DTV is offline
Ziggo Medewerker

DTV: All
Standaard

Ik zal het wederom ook vanuit onze kant weer kenbaar maken, het heeft de aandacht.
Oud 16 juli 2009, 16:18
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Ik zal het wederom ook vanuit onze kant weer kenbaar maken, het heeft de aandacht.
Ik vind het allemaal wel lang duren. Ik begrijp dat het nu een vakantieperiode is, maar toch, dit probleem is al een paar maanden bekend.

Ik zit met de volgende vragen:

Wordt er door Ziggo actief en eventueel samen met Humax naar dit probleem gekeken?

Is er vooruitgang bij het vaststellen van de oorzaak van het probleem?

Misschien moet Humax gewoon wat meer onder druk gezet worden om meer aandacht aan dit probleem te geven?

Is de 5050 het nog wel waard om door het leven te gaan als door Ziggo gecertificeerde ontvanger?
Oud 16 juli 2009, 19:49
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Ik vind het allemaal wel lang duren. Ik begrijp dat het nu een vakantieperiode is, maar toch, dit probleem is al een paar maanden bekend.

Ik zit met de volgende vragen:

Wordt er door Ziggo actief en eventueel samen met Humax naar dit probleem gekeken?

Is er vooruitgang bij het vaststellen van de oorzaak van het probleem?

Misschien moet Humax gewoon wat meer onder druk gezet worden om meer aandacht aan dit probleem te geven?

Is de 5050 het nog wel waard om door het leven te gaan als door Ziggo gecertificeerde ontvanger?
Ik denk niet dat Humax onder druk gezet moet worden maar onze kabelboer, als eerste verantwoordelijk voor de problemen die nu ontstaan zijn vanwege een wijziging van hun (welke dan ook) binnen het kabelgebied waar de problemen optreden. Deze decoder is "gecertificeerd" (wat dat ook mag betekenen of inhouden) en ZIJ moeten deze problemen oplossen en niet Humax.

Gert.
Oud 16 juli 2009, 19:57
KCB's schermafbeelding
KCB KCB is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus / Ubee EVM3200
DTV: Humax iHDR 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Stond er in de medialijst achter deze opname(s) een bliksemflits (gescheurd filmpje)?
Neen, de opnamen stonden "gewoon" zonder extra's in de lijst en waren ook gewoon te bekijken. "Zomaar" na een minuut of 20.....einde opname.....
Precies zoals jij dat beschreef.
Oud 17 juli 2009, 10:37
dagrim1's schermafbeelding
dagrim1 dagrim1 is offline
Member

Standaard

Zo, en weer een mislukte opname erbij... Dit keer Greys Anatomy dus mijn vriendin wordt ook steeds chagrijniger over dit gebeuren, heh.

Het irritantste vind ik inderdaad dat deze ontvanger door ziggo gecertificeerd is, dan ga je er van uit dat alles prima werkt en dat dan iets belangrijks als opnames gewoon niet consequent werken is wel heel slecht.

Ik hoop dan ook dat het snel opgelost wordt. Desnoods door Humax door middel van het niet afbreken van een gecodeerde opname (dan maar een uur zwart beeld oid) of misschien het niet meteen opgeven maar pas na 5 minuten oid af te breken.

Hoewel het probleem eerder bij ziggo lijkt te liggen aangezien het probleem zich niet bij alle abonnees voordoet maar alleen bepaalde regios. Hoop echt dat dit snel opgelost wordt.

@oplossing van een blokje nederland 1 voorprogrammeren... Is een oplossing en misschien moet het maar even op die manier. Maar wij werken thuis haast nooit met timers maar gewoon via de EPG, het is gewoon een extra handeling die uitgevoerd moet worden en dat gaat een beetje ten koste van het gemak van zo'n ding.
Oud 17 juli 2009, 10:48
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

DTV: Humax 5050, Humax 9200
Standaard

Ik heb zojuist ook elke dag om de 6 uur een blokje NED1 voorgeprogrammeerd. Ik ben benieuwd of ik nu helemaal geen mislukte opnames meer krijg. Wordt vervolgd.
Oud 17 juli 2009, 11:15
daxy's schermafbeelding
daxy daxy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus
DTV: Humax iHDR5050c
Standaard

Ik heb zojuist een poll aangemaakt om te zien hoeveel mensen er daadwerkelijk last van hebben en in welk gebied ze zitten. Zou iedereen deze poll willen invullen?

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19104
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten