Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 juli 2009, 10:35
SayMr2Me's schermafbeelding
SayMr2Me SayMr2Me is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Plus, Ubee
DTV: Humax Humax iHDR-5050c HD decoder PVR---> 40 w4500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
Heb zelf ook nog de oude casema kaart maar ook de problemen van mislukte opnames dus vraag me af of dat het probleem zal verhelpen...
Ik zit in het oud-casema gebied, heb soms wel problemen met de opnamen. ik heb de tip gebruikt om de humax elke ochtend in te laten schakelen voor 10 minuten en vervolgens uit te laten schakelen. Hopelijk lost dit iets op of word de fout definitief geconstateerde en een oplossing gepresenteerd. ik blijf het volgen
Oud 6 juli 2009, 22:00
wvdhuw's schermafbeelding
wvdhuw wvdhuw is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitaal
DTV: Humx 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
Interessante tip, wat gebeurt er eigenlijk als de ontvanger al aan staat? (Je zit net iets te kijken om 19 uur), negeert hij dan de timer of switched hij dan ineens naar nederland 1 oid?

Ga dit zeker vanavond eens proberen en instellen, al is het 2 keer per dag zodat hij in ieder geval de tijd heeft om dingen bij te werken...
Het is het meest handig om een tijdstip te kiezen waarop je normaal niet kijkt. Maar ik heb toch even geprobeerd om te kijken wat er gebeurt als je toevallig wel aan het kijken bent. De Humax schakelt dan niet automatisch naar het ingestelde kanaal (gelukkig), en stelt bij het automatisch uitzetten aan de kijker de vraag of je wilt blijven kijken. Dan moet je binnen 1 minuut "Nee" aanklikken om te blijven kijken. (Als je "Ja" aanklikt gaat hij uit!)

Wat bedoelde je eigenlijk met "2 keer per dag"? Er is toch 1 standby timer met aan en uit functie?

Laatst gewijzigd door wvdhuw; 6 juli 2009 om 22:15
Oud 6 juli 2009, 22:13
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Er is al eerder een keer de volgende truuk geopperd:

Maak (elke dag) een timeropname van ned1 van ca 5 minuten. Bijvoorbeeld vlak voor je echte opname.
Dan heb je niet het probleem van uitschakelen en je kunt dat meerdere keren per dag instellen.
Oud 6 juli 2009, 22:44
wvdhuw's schermafbeelding
wvdhuw wvdhuw is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitaal
DTV: Humx 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Er is al eerder een keer de volgende truuk geopperd:

Maak (elke dag) een timeropname van ned1 van ca 5 minuten. Bijvoorbeeld vlak voor je echte opname.
Dan heb je niet het probleem van uitschakelen en je kunt dat meerdere keren per dag instellen.
Hm, dat werkte bij mij niet betrouwbaar. Bovendien moet je al die korte opnames weer verwijderen...
Oud 6 juli 2009, 23:25
KCB's schermafbeelding
KCB KCB is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus / Ubee EVM3200
DTV: Humax iHDR 5050C
Talking Nieuw

Hallo allemaal !

Vandaag mezelf ingeschreven bij dit forum om meerdere redenen.
De eerste is positief: ik heb sinds een week ook de 5050C.
De tweede is negatief: ook ik heb grote problemen met het opnemen.

Eerst (voor de statistieken) mijn gegevens:
Beverwijk, 1941ES
Casema gebied, grijze smartcard
Basis abo

Eerder heb ik ook de E16 en E 19 meldingen gehad, vandaag een (voor mij) nieuwe: E30-4
De gevolgen zijn hetzelfde. Geen enkele opname is tot nu toe gelukt.
Ik met er wel bij vermelden dat mijn 5050 in "gewone" stand-by staat en altijd op Discovery stond afgestemd.

Eerder genoemde tijdelijke "oplossingen" ga ik wel proberen maar het blijft een lap middel voor een probleem wat Ziggo veroorzaakt (als ik het zo lees).
Op de site van Ziggo vond ik ook een pagina met als "oplossing" dat je dan je PVR maar aan moet laten staan. Belachelijk !!
Ikzelf heb zoiets van..... misschien moet Radar of de consumentenbond zich hier maar eens op gaan werpen.
Ik heb best gelezen dat "Ziggo er mee bezig is" enzo maar heb blijft een feit dat ze een niet (goed) functionerend product leveren.

Zo, ik heb effe m'n hart gelucht....

Verder hoop ik net als jullie dat we hier met z'n allen een oplossing kunnen bedenken en dat dan hopelijk i.s.m. Ziggo zodat deze ellende voor eens en voor altijd uit de wereld wordt geholpen.

Zoals gezegd, ik ga de diverse vermelde lap middelen hier ook uitproberen. Dus jullie horen nog van me....
Oud 6 juli 2009, 23:35
Zig_go's schermafbeelding
Zig_go Zig_go is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Geen Ziggo Internet
DTV: Humax 5050
Standaard

@KCB, had je hiervoor een andere ontvanger of is dit je eerste? Is dit je eerste dan zit je nog in je pre-view periode en jou je nooit last mogen hebben. De kaart kan alles ongeblokkeerd vertonen.

Is dit je eerste ontvanger dan kan het misschien de bekabeling thuis zijn. Zit er nog iets tussen zjn alle aansluitingen OK. Is de ontvangst status tenminste 40%.

De E30-4 kom ik op dit forum niet tegen, je bent de eerste. Wanneer treed ie op. Wat doe je op dat moment?
Oud 6 juli 2009, 23:40
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zig_go Bekijk bericht
De E30-4 kom ik op dit forum niet tegen, je bent de eerste. Wanneer treed ie op. Wat doe je op dat moment?
Hier ook sinds enige tijd. Op de zenders waar ik geen abbo op heb staat ipv E19, E30(-4) Even geduld a.u.b.
Dus hij is niet de enige. Wij zitten in het oude @home gebied. Hier zoals al eerder aangegeven geen problemen met het opnemen.
Oud 6 juli 2009, 23:42
Zig_go's schermafbeelding
Zig_go Zig_go is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Geen Ziggo Internet
DTV: Humax 5050
Standaard

O ja, ik heb thuis al een kleine week geen problemen met opnemen.
Heb de 5050 in diepe standby gezet. Zal je net zien dat er morgen een opname mislukt. Staat op TMF als begin zender. We schrikken ons daardoor soms wel rot. Doordat diepe slapen en wakker worden heb ik een subsonische dreun van de subwoofer en is het alsof er in de buurt een munitiedepot ontploft.
Oud 7 juli 2009, 10:19
KCB's schermafbeelding
KCB KCB is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus / Ubee EVM3200
DTV: Humax iHDR 5050C
Standaard

@ Zig Go:

Hiervoor had ik de Humax IR FOX C. Geen opname mogelijkheden.
Met de FOX nooit foutmeldingen gehad. Zelfs niet wanneer ie ruim een week helemaal van de spanning af was geweest.

Ik ben al ruim een jaar door de preview heen. Daar ligt het dus niet aan.

Op bijv. Ned 3 heb ik 39% ontvangst, op bijv. Discovery 38%.
Kwaliteit uiteraard 100%.

De E30-4 melding kreeg ik nadat ik de 5050 opstartte uit een gewone standby na ong. 10 uur slaap..

Vandaag opgemerkt:
Gisteravond ingesteld: standby timer AAN om 01.30 uur, stanby timer UIT om 01.35 uur, zender Ned 1.
De Humax ingesteld op diepe standby
Opname 01.50 uur tot 02.15 uur - Discovery - gelukt
Opname 02.15 uur tot 02.40 uur - Discovery - gelukt
Opname 08.30 uur - Discovery - mislukt
Opname 08.55 uur - Discovery - mislukt

Tussen de tweede gelukte opname en de volgende (mislukte) opname zit minder dan 6 uur.....

Zo, weer genoeg stof tot nadenken.....
Oud 7 juli 2009, 10:34
dagrim1's schermafbeelding
dagrim1 dagrim1 is offline
Member

Standaard

Tja, zit eraan te denken om de recorder 1 keer via de timer uit standby te laten komen en dan nog 2 keer ofzo 2 minuten van nederland 1 te laten opnemen om zo de keys te updaten... Maar het is toch te triest voor woorden dat het uberhaupt op deze manier nodig is...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten