Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wie is er volgens jou verantwoordelijk voor de opname fout?
Ziggo 10 20,83%
Humax 4 8,33%
Beide 26 54,17%
Welke opname fout? 8 16,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 mei 2009, 21:49
Fladder's schermafbeelding
Fladder Fladder is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 april 2009
Locatie: Wijk bij Duurstede/Casema UTR
Berichten: 25
Angry Opnamen mislukken

Mensen,

Het is zoals ik op dit forum al heb kunnen lezen een bekend probleem van dit apparaat, het mislukken van diverse opnamen.
Dan komen er in je medialijst 2 programma's te staan van 0 min met een bliksemschicht erachter.
Ik heb dit apparaat nu een paar dagen en van de programma's die ik opgenomen heb zijn er volgens mij 70 % mislukt is wel wat veel voor dit apparaat.
De tussen oplossing om de standbytimer te gebruiken is leuk maar niet erg handig.
Nu is de concrete vraag:
Is het bij iemand bekend of dit probleem al door Humax onderkent is? en zo ja is er al zicht op een software update?
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Als dit al ergens staat heb ik het helaas niet kunnen vinden op het forum.

Alvast bedankt
  #2  
Oud 24 mei 2009, 23:03
ziggy's schermafbeelding
ziggy ziggy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 6 april 2008
Locatie: Zoetermeer
Ziggo Internet: Ubee EVW3200
DTV: Humax iHDR-5050C HD PVR
Berichten: 132
Standaard

Toevallig heb ik daar de laatste tijd ook zo af en toe last van, meestal met repeterende opnames.
  #3  
Oud 24 mei 2009, 23:04
Fladder's schermafbeelding
Fladder Fladder is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 april 2009
Locatie: Wijk bij Duurstede/Casema UTR
Berichten: 25
Standaard

Ja klopt, hier gebeurd het meestal ook mee.
Ik laat de ontvanger nu gewoon vanaf 4 uur aanspringen en ik zet hem als ik naar bed ga pas weer uit.
Helaas moet het op deze manier.
  #4  
Oud 24 mei 2009, 23:17
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Locatie: Den Helder / Multikabel
DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Berichten: 2.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fladder Bekijk bericht
Ik heb dit apparaat nu een paar dagen en van de programma's die ik opgenomen heb zijn er volgens mij 70 % mislukt is wel wat veel voor dit apparaat.
Ik vind dit best wel schokkend eigenlijk.
Of er is helemaal niet goed getest door Ziggo of er is de laaste tijd iets ingrijpends gewijzigd op het Ziggo netwerk waardoor deze problemen plotseling zijn ontstaan...
  #5  
Oud 25 mei 2009, 00:06
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn | Casema
Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Berichten: 5.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Ik vind dit best wel schokkend eigenlijk.
Of er is helemaal niet goed getest door Ziggo of er is de laaste tijd iets ingrijpends gewijzigd op het Ziggo netwerk waardoor deze problemen plotseling zijn ontstaan...
Volgens mij het laatste, want ik heb hier met 3 van mijn 5 decoders/pvr's last van. 2 decoders staan altijd aan, omdat standby en aan even weinig verbruikt.
Het is de E19 melding die dit veroorzaakt; die melding verdwijnt na ca 1 minuut, maar dan heeft de pvr er al de brui aan gegeven.
__________________
RTFM, Google or Search
  #6  
Oud 25 mei 2009, 00:16
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Locatie: Den Helder / Multikabel
DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Berichten: 2.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Het is de E19 melding die dit veroorzaakt; die melding verdwijnt na ca 1 minuut, maar dan heeft de pvr er al de brui aan gegeven.
Ik zie die E19 melding ook langdurig bij mijn Siemens PVR's in beeld als deze een tijdje uit zijn geweest.
Opnamens gaan tot nu toe gelukkig wel goed maar als voorzorg heb ik dan ook extra standby/opstart tijd ingesteld.

Maar het blijft natuurlijk zwaar frustrerend om een PVR te hebben waar je niet van op aan kan.
  #7  
Oud 25 mei 2009, 06:37
Fladder's schermafbeelding
Fladder Fladder is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 april 2009
Locatie: Wijk bij Duurstede/Casema UTR
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Het is de E19 melding die dit veroorzaakt; die melding verdwijnt na ca 1 minuut, maar dan heeft de pvr er al de brui aan gegeven.
En dat is denk ik (zoals meer mensen) precies het probleem,
ik had hiervoor een Samsung 850 (ook geen wereldwonder) en had die e19 melding in het begin ook later was dat over.
Deze heeft het de 1e 10 seconden als hij aangaat en dan zal hij met de opname wel denken: waarom moet ik zwart beeld opnemen ik stop ermee.
  #8  
Oud 25 mei 2009, 10:26
Fladder's schermafbeelding
Fladder Fladder is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 april 2009
Locatie: Wijk bij Duurstede/Casema UTR
Berichten: 25
Standaard

?!?!?!?!?!

Net de helpdesk van Humax aan de lijn gehad en vreemd genoeg had deze beste man nog niet van dit probleem gehoord.
Deze man heb ik verteld dat als je een willekeurig forum bekijkt dat er een heleboel mensen last hebben van dit probleem, meneer helpdesk zei doodleuk: "maar meneer ik lees geen fora want daar haal ik geen bruikbare info vandaan"??????????????.

Heel apart want hier haal je JUIST de ervaringen van gebruikers vandaan zou je zeggen.

Ik werd uiteraard weer teruggestuurd naar de leverancier want het zou wel een defect op zich zijn. (natuurlijk)

Als ik straks thuis ben zal ik ook eens even kijken waar mijn standby instelling op staat, ik las ergens in de handleiding dat hij op 2 manieren in standby gezet kan worden, een lichte en een soort van diepe slaap.
Volgens mij heb ik hem op de diepe slaap staan want bij mij duurt het erg lang voordat hij geboot is misschien dat het uitmaakt als je hem in de andere standby stand zet.

Als dat niet werkt even bij Ziggo aankloppen misschien dat hun iets veranderd hebben in hun netwerk. (E19 melding)
  #9  
Oud 25 mei 2009, 10:51
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Locatie: -
Berichten: 3.918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fladder Bekijk bericht
Net de helpdesk van Humax aan de lijn gehad en vreemd genoeg had deze beste man nog niet van dit probleem gehoord.
Deze man heb ik verteld dat als je een willekeurig forum bekijkt dat er een heleboel mensen last hebben van dit probleem, meneer helpdesk zei doodleuk: "maar meneer ik lees geen fora want daar haal ik geen bruikbare info vandaan"??????????????.

Heel apart want hier haal je JUIST de ervaringen van gebruikers vandaan zou je zeggen.
Natuurlijk gaan ze bij Copaco, de importeur van de Humax kabel ontvangers, niet zeggen dat ze de forums in de gaten houden want dan zouden ze ook moeten erkennen dat ze weten van de problemen met hun Humax ontvangers. Zie bijvoorbeeld de problemen met de Humax IR-FOX C die ook het ten onrechte het "Ziggo gecertificeerd" logo heeft gekregen gezien het uitblijven van de firmware updates om een stel irritante en hardnekkige bugs op te lossen.
  #10  
Oud 25 mei 2009, 10:54
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 maart 2009
Locatie: Voorhout Casema
DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Berichten: 165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fladder Bekijk bericht
Als ik straks thuis ben zal ik ook eens even kijken waar mijn standby instelling op staat, ik las ergens in de handleiding dat hij op 2 manieren in standby gezet kan worden, een lichte en een soort van diepe slaap.
Volgens mij heb ik hem op de diepe slaap staan want bij mij duurt het erg lang voordat hij geboot is misschien dat het uitmaakt als je hem in de andere standby stand zet.

Als dat niet werkt even bij Ziggo aankloppen misschien dat hun iets veranderd hebben in hun netwerk. (E19 melding)
Gewoon stand by of lo-power stand by maakt niet uit heb ik al gemerkt. Voor beide doet ie er even lang over om wakker te worden, wat ie trouwens een paar minuten eerder doet dan dat ie aan het werk moet met opnemen.

E19 meldingen zie ik de laatse tijd ook erg vaak als ik hem aanzet. Dat is iets van Ziggo en niet van de Humax specifiek denk ik. Misschien kan Ziggo daar iets over zeggen?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl