Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax IR-FOX C (SD-Tuner)

Mededelingen

Humax IR-FOX C (SD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition ontvanger

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 september 2009, 00:15
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Copaco kan zoveel zeggen. Het geval is buggy en ik ben wat dat betreft een ervaringsdeskundige. ...

Als je me meer informatie geeft omtrent "zo'n niet afgemaakte service definitie" dan wil ik kijken of dit opgelost kan worden. Het opstarten van een maintenance project zal veel meer inspanning vergen..
Oud 1 september 2009, 15:10
Han Rehm's schermafbeelding
Han Rehm Han Rehm is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een, Modem Arris, TM702B
DTV: Humax Fox IR SD
Talking Timer problemen

Dat timerprobleem is inderdaad veel voorkomend, zie ook de discussie met de titel Eerste ervaringen
Oud 1 september 2009, 15:20
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Je zou ook eens een enquete kunnen starten om te zien hoeveel mensen problemen hebben op van basis bv: Veel, Soms, Geen problemen. Dan krijgen we misschien een beter beeld van de omvang. Als ik het voorleg aan Copaco dan wordt er gezegd dat het verwaarloosbaar is. Er zijn immers meer dan een half miljoen ontvangers in omloop.
En hoeveel van de half miljoen zijn er daadwerkelijk in gebruik?
Ik ken veel mensen die dat ding gratis hebben gekregen en waar de doos nog niet eens van geopend is.Door gebruik Alphacrypt, reeds andere decoder/PVR en gewoon geen interesse.
Omdat de Humax veelal gratis was zijn er ook minder mensen die klagen denk ik: gegeven paard idee.
Oud 3 september 2009, 18:25
SLH's schermafbeelding
SLH SLH is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een plus / Moterola
DTV: Humax
Standaard

Uit pure nieuwsgierigheid was ik dit topic aan het doorlezen en eerlijk gezegd kan ik over ongeveer ieder probleempje meepraten.

Timer: nu besef ik pas waarom gisteravond de reservering van een programma niet oversprong. Het was nog geen tijd volgens de timer (hij loopt nu 20 minuten achter).

Daardoor zal de guide ook niet up-to-date zijn en zit ik af en toe verbaasd te kijken als ik denk een programma te gaan zien wat er niet is.

Geluid: Had niet eens bedacht dat het wel eens aan de ontvanger zou kunnen liggen, maar inderdaad met regelmaat bij het overschakelen geen geluid....

Ik las ergens dat als er geen support meer zou worden gegeven, het netjes zou zijn dat Ziggo dit zou melden (bericht van, geloof ik, juni 2009). Tja, ik neem aan dat dat niet het geval is. Mijn abo is op 7 juli jl. ingegaan en ik heb nog gewoon een Humax gekregen.

Kortom, ik heb er de ballen verstand van, maar als er dus schijnbaar meer mensen last van hetzelfde probleem hebben, dan lijkt het me dus aan de ontvanger te liggen. En aangezien ik zo blont was om deze problemen niet verband te brengen met de receiver, zouden er wel eens veel meer mensen last van kunnen hebben.....
Oud 3 september 2009, 18:32
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SLH Bekijk bericht
Uit pure nieuwsgierigheid was ik dit topic aan het doorlezen en eerlijk gezegd kan ik over ongeveer ieder probleempje meepraten.

Timer: nu besef ik pas waarom gisteravond de reservering van een programma niet oversprong. Het was nog geen tijd volgens de timer (hij loopt nu 20 minuten achter).

Daardoor zal de guide ook niet up-to-date zijn en zit ik af en toe verbaasd te kijken als ik denk een programma te gaan zien wat er niet is.

Geluid: Had niet eens bedacht dat het wel eens aan de ontvanger zou kunnen liggen, maar inderdaad met regelmaat bij het overschakelen geen geluid....

Ik las ergens dat als er geen support meer zou worden gegeven, het netjes zou zijn dat Ziggo dit zou melden (bericht van, geloof ik, juni 2009). Tja, ik neem aan dat dat niet het geval is. Mijn abo is op 7 juli jl. ingegaan en ik heb nog gewoon een Humax gekregen.

Kortom, ik heb er de ballen verstand van, maar als er dus schijnbaar meer mensen last van hetzelfde probleem hebben, dan lijkt het me dus aan de ontvanger te liggen. En aangezien ik zo blont was om deze problemen niet verband te brengen met de receiver, zouden er wel eens veel meer mensen last van kunnen hebben.....
Uiteraard zou er nog support gegeven moeten worden. Deze ontvangers worden nog steeds weggegeven aan mensen die switchen naar een alles-in een abo. Heb er zelf, een paar maanden geleden ook 1 gekregen en uiteraard gelijk weer verkocht, maar ondersteuning moet door Ziggo wel gegeven worden. Hij is tenslotte gecertificeerd en niet end-of-life verklaard. Zelfs de panasonic is dat niet, maar dat is een ander verhaal.

Gert.
Oud 8 september 2009, 14:26
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Je zou ook eens een enquete kunnen starten om te zien hoeveel mensen problemen hebben op van basis bv: Veel, Soms, Geen problemen. Dan krijgen we misschien een beter beeld van de omvang. Als ik het voorleg aan Copaco dan wordt er gezegd dat het verwaarloosbaar is. Er zijn immers meer dan een half miljoen ontvangers in omloop.
Eigenlijk is dat toch ook een enorm arrogante kthouding van Copaco.Ieder normaal bedrijf kijkt toch serieus naar de klachten van gebruikers en toch niet alleen totdat het er heel veel zijn. Als iemand van Ziggo wat aangeeft dan kijk je toch zeker of je dat zelf kunt reproduceren. Daarna probeer je toch om het probleem op te lossen omdat je als bedrijf toch ook een goed produkt wil afleveren.
Oud 11 september 2009, 15:05
Vrijevogels's schermafbeelding
Vrijevogels Vrijevogels is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Play Max, volop bellen, Ubee modem
DTV: Horizon
Standaard

Problemen hier zijn:

Tijd loopt regelmatig achter, stroom eraf en het is weer even goed
EPG vaak onvolledig
Geluid loopt net een kleine seconde achter op het beeld.

Verder geen problemen hier met de Humax
Oud 11 september 2009, 15:07
Vrijevogels's schermafbeelding
Vrijevogels Vrijevogels is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Play Max, volop bellen, Ubee modem
DTV: Horizon
Standaard

Citaat:
Das mooie struisvogel politiek, zo kan ik de problemen ook wel weg wuiven !
Oud 17 september 2009, 14:04
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Mijn Humax IR-FOX C heeft de laatste weken weer een nieuw probleem. Na het uit standby halen van de ontvanger is er bij het zappen even kortstondig een flits te zien net voordat het beeld van het gekozen kanaal wordt getoond. Na een aantal minuten is dat probleem weer verdwenen. Wat is het toch een "genot" dat we alleen die door Ziggo "goedgekeurde" goedkope rommel mogen gebruiken.
Oud 17 september 2009, 14:49
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Mijn Humax IR-FOX C heeft de laatste weken weer een nieuw probleem. Na het uit standby halen van de ontvanger is er bij het zappen even kortstondig een flits te zien net voordat het beeld van het gekozen kanaal wordt getoond. Na een aantal minuten is dat probleem weer verdwenen. Wat is het toch een "genot" dat we alleen die door Ziggo "goedgekeurde" goedkope rommel mogen gebruiken.
Even offtopic, wees blij dat je bij Ziggo zit, bij UPC wordt je gewoon een mediabox opgedrongen en kun je helemaal niet kiezen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax IR-FOX C (SD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten