Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 mei 2009, 07:05   #1
SAICRJMPM
Member
 
SAICRJMPM's schermafbeelding
Standaard Voor tweede smartcard ook kaart invullen en opsturen?

Dit is vast al eens eerder gesteld maar heb geen tijd om alle oude postings te doorlopen. Excuses.

Ik heb een smartcard gekocht in de winkel. Ik heb namelijk begrepen dat je op één abo best twee cards mag activeren. Echter de formulieren in het doosje laten je alleen een bestaand tv abo uitbreiden of een nieuw digital abonnement aanvragen. Er is geen kaartje dat puur om activatie van de smartcard vraagt. Moet je dit telefonisch doen? Ik ben bang dat als ik de aanmeldkaart in het doosje opstuur ik een tweede abonnement ga krijgen.
SAICRJMPM is offline  
Oud 21 mei 2009, 08:14   #2
Reind
Member
 
Reind's schermafbeelding
Standaard registreren van 2e smartcard

Hoi,
Ik heb vandaag via de site van Ziggo mijn 2e smartcard laten registreren,je moet kaart nummer invullen,al je gegevens zoals naam rekeningnummer enz.,als het goed gaat,wordt nu de 2e smartcard geactiveerd en krijg je het zelfde pakket als op je 1e smartcard.
Er wordt je per post ook nog een bevestiging gestuurd.
Reind
Reind is offline  
Oud 21 mei 2009, 08:15   #3
Decibert
Senior Member
 
Decibert's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
een nieuw digital abonnement aanvragen. Er is geen kaartje dat puur om activatie van de smartcard vraagt.
Jawel, door gewoon te kiezen voor "digitale televisie van Ziggo" zonder keuzepakketten aan te vinken. Je krijgt uiteraard geen dubbel abonnement: voor digitale televisie heb je namelijk geen extra abonnement nodig als je al kabel hebt.
En anders 0900-1884, optie 3 en daarna 4 bellen, of hier online activeren als je er niet uitkomt.
__________________
Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
De feiten scheiden van de emoties
Decibert is offline  
Oud 21 mei 2009, 08:36   #4
SAICRJMPM
Member
 
SAICRJMPM's schermafbeelding
Standaard

Ik heb het net via de website gedaan maar ik blijf het vaag vinden.
Na afloop komt de melding "hartelijk dank voor je nieuwe bestelling". Ik heb niks besteld; ik registreer gewoon een tweede smart card op mijn bestaande abonnement.

Ik ben benieuwd of ik nu geen 2 tv abonnementen heb. Waarschijnlijk niet, maar de site is niet heel duidelijk.
SAICRJMPM is offline  
Oud 22 mei 2009, 21:04   #5
Decibert
Senior Member
 
Decibert's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Na afloop komt de melding "hartelijk dank voor je nieuwe bestelling". Ik heb niks besteld; ik registreer gewoon een tweede smart card op mijn bestaande abonnement.
Zoals al heel vaak vermeld wordt het standaard bestelscherm gebruikt hiervoor. Je doet ook gewoon een bestelling, maar dan één waar je niet voor hoeft te betalen. Je gegevens zijn ook weer nodig, voor hetzelfde geld registreer je op je eigen naam een Smartcard terwijl RTV op een andere naam staat, bijvoorbeeld.
Citaat:
Ik ben benieuwd of ik nu geen 2 tv abonnementen heb. Waarschijnlijk niet, maar de site is niet heel duidelijk.
Wat denk je zelf?
De laatste pagina is een overzicht van wat je hebt "besteld". Zag je daar staan:
Radio en Televisie Z1 €16,26
Aansluitkosten €29,95
dan heb je inderdaad nogmaals RTV besteld. Stond er echter
Smartcard 411XXXXXXXX
dan is er niks aan de hand. En anders heb je altijd nog de schriftelijke bevestiging die je hiervan binnen enkele dagen krijgt als alles goed is ingevoerd.
__________________
Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
De feiten scheiden van de emoties
Decibert is offline  
Oud 23 mei 2009, 07:08   #6
SAICRJMPM
Member
 
SAICRJMPM's schermafbeelding
Standaard

Het was alleen zoveel duidelijker geweest als Ziggo het als volgt had opgezet, dan zou geen klant ook maar een seconde zich vragen gesteld hebben of hij het wel allemaal goed deed:

Vink aan wat u wilt bestellen:
1) Niks, ik wil een extra smart card toevoegen aan mijn bestaande tv abo
2) Ik wil een Z1 tv abo afsluiten (dus alleen analoge tv)
3) Ik wil een digitaal tv abonnement afsluiten en heb nog geen tv van Ziggo
4) Ik wil mijn bestaande Z1 abonnement uitbreiden met digitale tv
5) Ik wil mijn bestaande digitale tv abo uitbreiden met een of meer extra pakketten


Dat is toch een stuk duidelijker voor elke klant? Ook die doosjes met smart cards die je in de winkel kunt kopen bevatten werkelijk geen enkele informatie over het toevoegen van een extra smart card aan een bestaand abo. Ze gaan er vanuit dat je, OF een abo wilt afsluiten, OF een bestaand abo wilt uitbreiden met een extra pakket.

Ik vind de huidige opzet buitengewoon verwarrend en onduidelijk. Het kan zo veel beter.

Laatst gewijzigd door SAICRJMPM; 23 mei 2009 om 07:27
SAICRJMPM is offline  
Oud 23 mei 2009, 07:33   #7
Reind
Member
 
Reind's schermafbeelding
Smile 2e Smartcard Registreren

Ik zou het ook wat makkelijker vinden als er gewoon een pagina was waar je met je inlog code en klantnummer een 2e of 3e smartcard kon registreren,zoals het nu gaat ben ik het eigenlijk wel eens met SAICRJMPM,alhoewel ik moet zeggen dat ik met deze naam ook wel wat moeite had om op te schrijven ,maar dit ter zijde.Ook ik wacht de bevestigingsbrief maar even af.
Wordt vervolgd
Reind
Reind is offline  
Oud 23 mei 2009, 12:44   #8
fuchs
Member
 
fuchs's schermafbeelding
Standaard Preview smartcard plots voorbij?

Hallo, ik heb op 16 maart jl mijn losse abonnementen veranderd in All in one.
Ik had al het digitaal totaal pakket [9.95] met eredivisie-live
Daarbij heb ik in april een Samsung met startpakket gekregen.
Eind april heb ik telefonisch eredivisie live opgezegd, de ziggomedewerkster heeft toen gelijk de tweede smartcard geactiveerd.
Na enkele dagen kreeg ik alle zenders met deze smartcard.
Sinds een week heb ik niets meer op deze smartcard[wel ned.1 + ziggo]
Ik heb gelijk een mail naar klantenservice gestuurd met de vraag waarom.
Kreeg een mail terug maar men had verzuimd het antwoord te vermelden.
Ik heb toen de klantenservice gebeld en de medewerkster zou hem gelijk opnieuw activeren en koppelen aan de eerste smartcard.
Moest binnen 48u weer werken zij de medewerkster.
Dat is nu een week geleden en er is nog niets. De eerste smartcard heeft alleen de zenders die ik al had [dig.totaal + eredivisie]
Na het lezen van berichten op het forum heb ik gisteren via mijn ziggo de tweede smartcard opnieuw laten registreren.
Ben benieuwd of het nu wel werkt en of de previewperiode opnieuw ingaat dan wel voortgezet wordt.

Laatst gewijzigd door fuchs; 23 mei 2009 om 13:55
fuchs is offline  
Oud 24 mei 2009, 19:31   #9
fuchs
Member
 
fuchs's schermafbeelding
Standaard tweede smartcard

Zag vandaag op de bevestigingsbrief van mijn bestelling [opzeggen eredivisie-live en activeren tweede smartcard] dat de tweede smartcard pas op 31mei ingaat. Hoezo is dat?
fuchs is offline  
Oud 24 mei 2009, 20:31   #10
Decibert
Senior Member
 
Decibert's schermafbeelding
Standaard

Omdat beide wijzigingen als één order zijn doorgegeven en dus ook zo zijn ingevoerd. En de ingangsdatum van die order (waarop dus de wijzigingen toegepast zijn) is dan altijd eerst mogelijke opzeggingsdatum.

Slimmer was geweest éérst de Smartcard te activeren en een taak aan te maken voor de betreffende afdeling om EL op te zeggen. Maar ik weet niet of de opzeggingsafdeling dat kan.

Je kan wel bellen naar de administratie (0900-1884, optie 3 en daarna 4) als je verwacht dat je preview periode eerder is verlopen dan 31 mei. Dan zouden zij dat om moeten kunnen draaien, dan annuleren ze wat er nu staat en doen wat ik eerder beschreef. Risico is wél dat áls die order wat langer duurt dan normaal, dat EL later wordt opgezegd dan bedoeld.
__________________
Geen loonstrookje van Ziggo B.V.
De feiten scheiden van de emoties
Decibert is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl