Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2009, 19:14
sandoz's schermafbeelding
sandoz sandoz is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Locatie: gennep
Berichten: 15
Standaard migratie naar ziggo

sinds een week heb ik een nieuw modem gekregen ivm aanvraag alles in 1 extra. Daarbij nummerbehoud aangveraagd voor mijn kpn nr. Sinds vandaag is de kpn lijn dood, maar ik mijn nr bij ziggo niet bereiken. Wel kan ik normaal uit bellen. Kan dat nog enkele dagen duren, of zou het meteen moeten werken?
  #2  
Oud 7 mei 2009, 19:23
MrMax's schermafbeelding
MrMax MrMax is offline
Member
 
Geregistreerd: 19 april 2009
Locatie: capelle aan de IJssel
Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Berichten: 38
Standaard

Jij kan tenminste nog uitbellen.

Ik ben over van Telfort naar Ziggo.

Alles werkt behalve Telefonie.
Telfoonlijn Telfort is weg en bij Ziggo heb ik geen kiestoon.
Administratief moet alles in orde zijn volgens de HD.

Als ik nu mijn eigen nummer mobiel probeer te bellen krijg ik een fout bij verbinding signaal.

Of Telfort heeft mijn nummer compleet verwijdert of ik moet nog even geduld hebben?
Voorlopig heb ik dat nu al een paar dagen, maar het is wel vervelend.
__________________
Met vriendelijke groet...Max
  #3  
Oud 7 mei 2009, 19:59
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sandoz Bekijk bericht
sinds een week heb ik een nieuw modem gekregen ivm aanvraag alles in 1 extra. Daarbij nummerbehoud aangveraagd voor mijn kpn nr. Sinds vandaag is de kpn lijn dood, maar ik mijn nr bij ziggo niet bereiken. Wel kan ik normaal uit bellen. Kan dat nog enkele dagen duren, of zou het meteen moeten werken?
Zou eigenlijk naadloos moeten overgaan.
Als je met je Ziggo telefoon naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon belt, zie je dan als afzender je KNP nummer ? Of een compleet ander nummer ?

Je kunt het beste even de helpdesk bellen om te vragen hoe het met je portering en nummer zit (of je KPN nummer wel geregistreerd staat als jouw nummer)

Even om zeker te zijn dat je telefoon zelf wel goed werkt:
Als je naar je KNP nummer belt en je hoort hem overgaan en dan de telefoon oppakt, heb je dan verbinding ? (voor het geval de "bel" niet zou werken)
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #4  
Oud 7 mei 2009, 20:03
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMax Bekijk bericht
bij Ziggo heb ik geen kiestoon.
Administratief moet alles in orde zijn volgens de HD.
Toch nog maar eens bellen en vragen waarom je geen kiestoon hebt. Heb je de telefoon wel in de goede aansluiting op je modem gestoken ?
Brandt het "tel-1" lampje op je modem (als je een motorola modem hebt) ?
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #5  
Oud 7 mei 2009, 20:44
MrMax's schermafbeelding
MrMax MrMax is offline
Member
 
Geregistreerd: 19 april 2009
Locatie: capelle aan de IJssel
Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Toch nog maar eens bellen en vragen waarom je geen kiestoon hebt. Heb je de telefoon wel in de goede aansluiting op je modem gestoken ?
Brandt het "tel-1" lampje op je modem (als je een motorola modem hebt) ?


Nee het ledjes van tel 1 en 2 blijven knipperen, dus het lijkt net alsof registratie niet goed verloopt al zie ik wel wat vreemds in het log terug

2009-05-07 19:38:32 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:32:05 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:23:39 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:09:45 Unknown4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:06:38 Unknown 4000850600 Battery Present


Dit gebeurd er als ik mijn eigen nummer probeer te bellen met mijn mobiel?
__________________
Met vriendelijke groet...Max
  #6  
Oud 7 mei 2009, 21:02
sandoz's schermafbeelding
sandoz sandoz is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Locatie: gennep
Berichten: 15
Standaard

als ik bel zie ik mijn kpn nr, dus dat is goed, als ik mobiel bel naar dat kpnnr krijg ik 3x toet toet toet, en voor de rest niks
  #7  
Oud 7 mei 2009, 21:25
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMax Bekijk bericht
Nee het ledjes van tel 1 en 2 blijven knipperen, dus het lijkt net alsof registratie niet goed verloopt al zie ik wel wat vreemds in het log terug

2009-05-07 19:38:32 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:32:05 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:23:39 Unknown 4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:09:45 Unknown4000850600 Battery Present

2009-05-07 19:06:38 Unknown 4000850600 Battery Present


Dit gebeurd er als ik mijn eigen nummer probeer te bellen met mijn mobiel?
Die batterij meldingen zijn normaal, want er zit geen accu in de modems.
Zo te zien registreert het telefonie deel van het modem zich niet goed. Je zou (met een motorola modem) bij het call-status tabblad moeten zien dat je "administrative" en "operational" status op "up" staat. Dat zal vermoedelijk niet zo zijn bij jou. Je kunt beter contact opnemen met de helpdesk en vragen of ze je modem willen checken en kijken of er nog iets niet goed zit in de aanvraag of provisioning.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #8  
Oud 7 mei 2009, 21:29
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sandoz Bekijk bericht
als ik bel zie ik mijn kpn nr, dus dat is goed, als ik mobiel bel naar dat kpnnr krijg ik 3x toet toet toet, en voor de rest niks
Soms hangt het er ook nog vanaf van waar je belt. Vanaf een KPN lijn of vanaf een telfort of Ziggo lijn. Duurt soms een paar dagen voordat alle 'routeringen' goed staan. Als je je laat bellen door iemand met een ziggo telefoonlijn, gaat je telefoon dan wel over ?

Anders gewoon de helpdesk bellen en vragen of die je wel kunnen bellen of zien wat er aan de hand is.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #9  
Oud 7 mei 2009, 21:35
MrMax's schermafbeelding
MrMax MrMax is offline
Member
 
Geregistreerd: 19 april 2009
Locatie: capelle aan de IJssel
Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Berichten: 38
Standaard

Telephony DHCP Completed
Telephony TFTP Completed
Telephony Provisioning State Pass
Telephony Line 1 CMS Registration State No Security Association


Administrative Status Up
Hook Status On Hook
Ring Status Off
__________________
Met vriendelijke groet...Max
  #10  
Oud 7 mei 2009, 21:37
benny7587's schermafbeelding
benny7587 benny7587 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Locatie: De Lutte / Ziggo (v/h @home)
Ziggo Internet: Alles-in-1 plus / Motorola surfboard cable modem
DTV: Umax IR Fox-C
Berichten: 11
Standaard

Ik heb een gelijksoortig probleem. Dit speelt bij mij vanaf 5 mei j.l.
Volgens Ziggo heeft mijn probleem met een kabelbreuk tijdens de nummerportering te maken. Een kabelbreuk die nu al bijna drie dagen duurt...
Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17709
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl