• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EXT2IFS driver voor USB harddisk stopt na kopie

  • Thread starter Robertdehoop
  • Start date
Status
Not open for further replies.
R

Robertdehoop

Hallo,

Het is me vandaag gelukt een harddisk te formatteren in het EXT3 formaat. Met de EXT2IFS driver kan ik hem in Windows XP benaderen en als ik de disk aan de Humax koppel vind hij hem direct.

Nu druk ik op Media en kies ervoor een opgenomen video naar de disk te kopieren. So far so good...

Maar als ik de disk weer op mijn laptop aansluit, zie ik de drive letter wel, maar kan ik hem niet meer lezen. Als ik de disk weer aan de Humax koppel kan ik de video zonder problemen afspelen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? (Ik ben niet van plan naar linux OS over te stappen).

Groet Rob
 
Maar als ik de disk weer op mijn laptop aansluit, zie ik de drive letter wel, maar kan ik hem niet meer lezen. Als ik de disk weer aan de Humax koppel kan ik de video zonder problemen afspelen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? (Ik ben niet van plan naar linux OS over te stappen).

Misschien dat de USB Harddisk niet op de juiste wijze is afgekoppeld door de Humax (unmount) waardoor de partitie niet wordt geaccepteerd door de EXT2IFS driver?
Wat ik er zo over lees heeft de Humax hier ook geen apart commando voor.
Misschien de Humax standby/uitzetten voordat je de USB Harddisk aan/af sluit?

Mijn Siemens PVR heeft wel functies om een USB harddisk netjes te activeren/deactiveren of repareren. :cool:
 
Ik ben om precies die reden geswitched van EXT2IFS naar EXT2FSD.
Bij Ext2ifs kun je ook een utility (mountdiag?) downloaden om te onderzoeken waarom het fout gaat. Deze gaf aan (inderdaad) dat de disk niet netjes ge-unmount was, en eerst een check moest draaien.
EXT2FSD doet dat automatisch.
Ik heb ook een verzoek voor een nette unmount in de bugs/wishlist staan, maar natuurlijk geen idee of/wanneer dat komt.
 
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb EXT2FSD geinstalleerd en na opnieuw opstarten werkt alles naar behoren.

Groet Rob.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top