Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 april 2009, 09:24
ThinkPad's schermafbeelding
ThinkPad ThinkPad is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Arris
DTV: Humax IR FOX C
Standaard Film1 pakket in Dolby Surround (geen Pro Logic 5.1)

Zijn er films op het Film1 pakket die Dolby Digital zijn? (5.1 geluid)

Ik zie nu namelijk op m'n versterker dat het stereo geluid is wat hij ontvangt.

Ik heb de IR FOX C via een optische kabel aangesloten op de surround set.

Ik heb nu de versterker ingesteld op Dolby Prologic II zodat je wel een beetje het surround gevoel hebt (de versterker maakt dan zelf een surround opstelling van het stereo geluid).

Maar het zou natuurlijk mooier zijn als de Film1 zenders echte surround uitzenden.
Oud 25 april 2009, 10:04
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThinkPad Bekijk bericht
Zijn er films op het Film1 pakket die Dolby Digital zijn? (5.1 geluid)
Nee, voor Dolby Digital geluid moet er een aparte audio stream zijn waarmee dat geluid kan worden doorgegeven en die audio stream is niet aanwezig bij de Film1 kanalen (met uitzondering van het Film1 HD kanaal). De SD Film1 kanalen hebben alleen een standaard audio stream waarmee het geluid in stereo of eventueel Dolby Surround kan worden doorgegeven.
Oud 8 mei 2009, 11:58
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Zie ook dit topic. Hier hadden we het over Film1 Action. Volgens Ziggo in de beste beeld- en geluidskwaliteit.
Ik heb het in dit topic ook aangehaald.
Oud 8 mei 2009, 12:16
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

En bij Film 1 HD loopt het geluid niet synchroon.. dus of dat nu zo'n verbetering is dat dolby..
Oud 8 mei 2009, 12:22
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
En bij Film 1 HD loopt het geluid niet synchroon.. dus of dat nu zo'n verbetering is dat dolby..
Ik heb daar geen last van. Hier loopt het geluid op beide sporen wel synchroon. Lipsync staat gewoon uit (op 0).

Ik heb de iHDR5050.
Oud 8 mei 2009, 12:33
@ziggo's schermafbeelding
@ziggo @ziggo is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Extra - UBEE - 120Mb/s
DTV: Humax IRHD5000 HD
Lightbulb

Citaat:
Hier loopt het geluid ook gewoon synchroon.....
Oud 8 mei 2009, 14:39
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Voorheen waren er aardig wat films op Film1HD waarbij het dolby kanaal niet 100% synchroon loopt. Dit was helaas een bekend probleem en is ook door ons aangekaart bij het bedrijf achter Film1. Men heeft als het goed is wel e.a. aangepast naar aanleiding van dit probleem.

Heb zelf de laatste tijd geen films meer gezien die niet synschroon op Film1HD waren maar kan niet uitsluiten dat er soms toch nog een film tussen zit waarbij de dolby digtal track niet synchroon is. Zal dit eens in de gaten houden en ook een informeren bij "Film1".

M.b.t. het niet beschikbaar zijn van Dolby digital op de andere Film1 kanalen en ook de andere kanalen kan ik heel simpel antwoorden als het beschikbaar zou komen/zijn zetten wij het vanzelfsprekend direct door naar jullie.

Wij zijn net als jullie ook voorstander van de mogelijkheid te kiezen voor Dolby Digital alleen wordt het nu door maar zeer weining programma aanbieders aangeboden, helaas.

Oud 9 mei 2009, 01:26
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
M.b.t. het niet beschikbaar zijn van Dolby digital op de andere Film1 kanalen en ook de andere kanalen kan ik heel simpel antwoorden als het beschikbaar zou komen/zijn zetten wij het vanzelfsprekend direct door naar jullie.

Wij zijn net als jullie ook voorstander van de mogelijkheid te kiezen voor Dolby Digital alleen wordt het nu door maar zeer weining programma aanbieders aangeboden, helaas.
Waar ligt dat dan aan? Aan film1? De rechten? De kosten?
Toen Film1 Action kwam werd aangegeven in de beste beeld- en geluidskwaliteit. Dat is dus niet helemaal waar.

B.v. RTL+ zendt al lange tijd in Dolby 2.0 en 5.1 uit. Uiteraard is dat een grote zender in Duitsland.
Oud 20 juni 2009, 11:57
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golftouch Bekijk bericht
Waar ligt dat dan aan? Aan film1? De rechten? De kosten?
Toen Film1 Action kwam werd aangegeven in de beste beeld- en geluidskwaliteit. Dat is dus niet helemaal waar.

B.v. RTL+ zendt al lange tijd in Dolby 2.0 en 5.1 uit. Uiteraard is dat een grote zender in Duitsland.
Misschien wil en kan Tvdigitaal nog even antwoord geven op bovenstaande quote.

En op de vraag waarom Film1 HD zo weinig films uizendt in DD 5.1. Vrijwel de meeste films worden uitgezonden in DD 2.0.
Oud 20 september 2009, 13:58
michel2506's schermafbeelding
michel2506 michel2506 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra met motorola modem
Standaard Film1HD geluid niet 5.1?

Hallo,

ik heb sinds gisteren een CI+ module met smartcard aangeschaft voor in mijn Samsung HDTV en ik kan nu dus ook het hd aanbod bekijken.

Ik denk eraan om een abonnement te nemen op film1 en dan gaat het me voornamelijk om film1 hd.

Maar nu is het me opgevallen dat film1 geen 5.1 digitale audiotrack meestuurt, maar dat er alleen een stereo en 2.0 track beschikbaar zijn.

Bij andere hd zenders bv discovery hd krijgt mijn versterker wel netjes een 5.1 track aangeleverd.

Nu is mijn vraag,waarom biedt ziggo/film1 geen 5.1 audiotrack aan bij zijn hd films?

EDIT: ik zie dat de film mamma mia nu wel in 5.1 wordt uitgezonden, ik heb blijkbaar de "pech gehad" dat ik net films keek waar blijkbaar alleen 2.0 voor beschikbaar is. (waaom is dit eigenlijk, op de dvd's van deze films is meestal wel een 5.1 track aanwezig)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten