Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 mei 2009, 01:08
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
"Extra" (Tools), "Map Opties" (folder options), "Beeld" (View)
Bijna precies! Extra -> Mapopties... -> Weergave -> Extensies voor bekende bestandstypen verbergen.
Oud 12 mei 2009, 08:40
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

DTV: Humax 5050, Humax 9200
Standaard

Ik heb TSSniper gedownload, maar toen las ik "Teletext und subtitle tracks are not yet supported." op de website. Helaas heb ik dus ook weinig aan deze tool.
Toch bedankt voor de link. Anderen kunnen er wel iets aan hebben natuurlijk, en wie weet komt hij mij ooit nog eens van pas.
Oud 12 mei 2009, 09:50
aleg's schermafbeelding
aleg aleg is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

De nieuwe versie van TSDoctor heeft de mogelijkheid om streams te selecteren die je wilt behouden, bijv. teletekst en ondertiteling.

Daarnaast is het vooral geschikt om automatisch allerlei correcties op de ts-stream toe te passen zodat deze voldoet aan standaards. Ik had met TSSniper het probleem dat deze geen enkele HUMAX-opname wilde openen vanwege niet-standaard ts-packet structuur.

Het biedt tegenwoordig ook de mogelijkheid om te knippen (ik weet nog niet of het alleen aan begin en eind is, zo lijkt het in eerste instantie wel).

Je kunt de laatste versies van TS-Doctor hier vinden: http://www.cypheros.de/dvb_e.html

Edit: nadat de HUMAX-stream door TSDoctor is geweest, kan hij wel met TSSniper worden bewerkt.

Laatst gewijzigd door aleg; 12 mei 2009 om 10:05 Reden: toevoeging ervaring
Oud 12 mei 2009, 15:41
Henk56's schermafbeelding
Henk56 Henk56 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Pan.TU-DC40RD,Humax IR Fox C, 2x Humax iHDR5050-C, Ph.LCD-32PFL9613/H
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aleg Bekijk bericht
De nieuwe versie van TSDoctor heeft de mogelijkheid om streams te selecteren die je wilt behouden, bijv. teletekst en ondertiteling.

Daarnaast is het vooral geschikt om automatisch allerlei correcties op de ts-stream toe te passen zodat deze voldoet aan standaards. Ik had met TSSniper het probleem dat deze geen enkele HUMAX-opname wilde openen vanwege niet-standaard ts-packet structuur.

Het biedt tegenwoordig ook de mogelijkheid om te knippen (ik weet nog niet of het alleen aan begin en eind is, zo lijkt het in eerste instantie wel).

Je kunt de laatste versies van TS-Doctor hier vinden: http://www.cypheros.de/dvb_e.html

Edit: nadat de HUMAX-stream door TSDoctor is geweest, kan hij wel met TSSniper worden bewerkt.
Bij mij werken ze beide niet!
TSDoctor geeft na het opstarten een Interne Fout melding en
TSSniper geeft op de settings-tab ook een fout melding.

Voor het eind van de maand komt de Beta van VideoRedo met H.264 support uit,
dus ik wacht daar maar even op!
Oud 13 mei 2009, 13:00
rebel777's schermafbeelding
rebel777 rebel777 is offline
Member

Ziggo Internet: Filmnet, Misdaadnet
DTV: Huamx 5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HMK Bekijk bericht
In de gevallen waar het wel lukt, loopt naderhand de ondertitel niet gelijk, omdat ik éérst de ondertitel eruit gehaalt heb, en daarna pas de reclameblokken verwijderd heb met VideoRedo. Helaas gaat het niet andersom, want VideoRedo haalt tijdens het bewerken de ondertitels weg.
Daar ben ik ook tegenaan gelopen, de truuk is om na het knippen te saven als *.ts en NIET als *mpg (de default setting). Dan ProjectX draaien die een *.srt c.q. *.sub genereert en alles loopt synchroon. Zelfs als je daarna de *.ts naar H264 comprimeert.

Succes,

Ed
Oud 13 mei 2009, 18:08
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

Standaard

Tja, saven als .TS had ik ook al geprobeert, maar dan is de ondertitel óf verdwenen, óf dusdanig verminkt dat hij zelfs in de .TS file zelf verkeerd wordt weergegeven. Nederlands lijkt dan meer tjechisch, en er is maar weinig zinnigs uit te halen.
Ik ga het nog eens proberen...kijken of het met een ander bestandje wel lukt....wordt vervolgd

Edit:
Krijg nou niks! Je hebt gelijk! Dan lag het zeker aan dat eerste bestand dat niet deugde. Nu gaat het helemaal prima zo.
Hartelijk dank dat je me er nog eens op gewezen hebt.

Laatst gewijzigd door HMK; 13 mei 2009 om 19:27
Oud 25 mei 2009, 16:16
felisenum's schermafbeelding
felisenum felisenum is offline
Junior Member

Ziggo Internet: z3i 20mb modem
DTV: humax 5050
Talking via een ext-HDD direct af te spelen op de Humax

Is het je al gelukt om de bewerkingen via VideoRedo af te spelen op de Humax? Het lukt mij alleen om onbewerkte bestanden via de externe hd op de usb van de humax te spelen. Bij de bewerking door VideoRedo neemt hij de 2 stuurfiles niet mee, en dan loopt het fout op de Humax.
Het zou heel mooi zijn als iemand hier iets op kan vinden!!!!

""Mijn streven is echter om deze laatste stap over te slaan en het resultaat via een ext-HDD direct af te spelen op de Humax. Ik ben er nog mee bezig"".

-Peter-[/quote]
Oud 25 mei 2009, 19:02
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door felisenum Bekijk bericht
Is het je al gelukt om de bewerkingen via VideoRedo af te spelen op de Humax? Het lukt mij alleen om onbewerkte bestanden via de externe hd op de usb van de humax te spelen. Bij de bewerking door VideoRedo neemt hij de 2 stuurfiles niet mee, en dan loopt het fout op de Humax.
Het zou heel mooi zijn als iemand hier iets op kan vinden!!!!

""Mijn streven is echter om deze laatste stap over te slaan en het resultaat via een ext-HDD direct af te spelen op de Humax. Ik ben er nog mee bezig"".

-Peter-
Lees even dit draadje en dan vooral de posts van Hillpet (Peter).
Hij heeft een tooltje gemaakt om de benodigde files aan te maken zodat je de .ts weer af kunt spelen op de Humax.
Oud 26 mei 2009, 09:03
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

Standaard

Is mijn nog niet gelukt, maar ik heb het eerlijk gezegd ook niet geprobeert.
Ik ben voornamelijk bezig geweest met bestanden downloaden, ondertitels eruit rippen en dan omzetten naar DivX met .srt of DVD met selecteerbare ondertitels.
Een DVD maken met selecteerbare ondertitels had ik nooit eerder gedaan, maar met deze handleiding is het me prima gelukt:
http://www.duken.nl/content/view/32/24/
Oud 5 juni 2009, 09:31
HMK's schermafbeelding
HMK HMK is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rebel777 Bekijk bericht
Daar ben ik ook tegenaan gelopen, de truuk is om na het knippen te saven als *.ts en NIET als *mpg (de default setting). Dan ProjectX draaien die een *.srt c.q. *.sub genereert en alles loopt synchroon. Zelfs als je daarna de *.ts naar H264 comprimeert.

Succes,

Ed
Om hier nog even op terug te komen...ik zit nogsteeds te hannessen met die ondertitels. 9 van de 10 keer staan de tijdcodes in de de .srt of .sub file allemaal op nul. Je krijgt dan dit effect:

1
00:00:00,000 --> 00:00:00,000
Toe, laten we het makkelijk maken
voor ons allebei.

2
Dit gebeurt altijd
als ze een avond vrij hebben.

3
Hij is amper gaar,
laat staan doorbakken.

4
Franse tenten.

5
Weet je dat tentje in Parijs nog
met die houten lambrisering?

Dit allemaal handmatig subsyncen is natuurlijk een hels karwei, dus daar begin ik niet aan.

Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?
Ligt het misschien aan de zenders waar ik van opneem?
Bij SciFi Channel en Discovery Channel, b.v. heb ik altijd grote problemen met de ondertitels. Bij MGM en TCM gaat het vaak goed, en soms niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Labels
.mpg, bewerkingssoftware, geluid synchroon, knip, videoredo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten