Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Mededelingen

Samsung DCB-H380 (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de opvolger van de DCB-H360 High Definition kabelontvanger van Samsung

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 juni 2009, 17:27
TipX's schermafbeelding
TipX TipX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Extra / Ubee
DTV: Panasonic TX-55AX630 CI+ & HUMAX 5200
Standaard

Het ligt eraan waar je het apparaat gekocht hebt, wettelijk moeten zij de reparatie regelen ook al proberen zij je iets anders misschien wijs te maken. Succes!
Oud 18 juni 2009, 18:32
Ganymedus's schermafbeelding
Ganymedus Ganymedus is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 PLUS / Webstar
DTV: Samsung DCB-H360r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TipX Bekijk bericht
Het ligt eraan waar je het apparaat gekocht hebt, wettelijk moeten zij de reparatie regelen ook al proberen zij je iets anders misschien wijs te maken. Succes!
thanx

indertijd aangeschaft bij Multikabel. Ach aanhouder wint zullen we maar denken. Of met een goede decoder, of uiteindelijk een andere provider.
Oud 4 juli 2009, 22:06
Fietsbel's schermafbeelding
Fietsbel Fietsbel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 / Ubee EVW3210
DTV: Humax iHDR-5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c0sm0s Bekijk bericht
Voorlopige Conclusie:
Ik vind het erg jammer dat Samsung het display en het smartcardklepje heeft weg gelaten bij het nieuwe model. Daar in tegen krijg je er wel wat voor terug..
De ontvanger is echt stukken kleiner geworden.. en de software die er op draait is stukken volwassener geworden.
De beeldkwaliteit en zapsnelheid zijn naar mijn inziens niet verbeterd..

Als je een H360 hebt zie ik geen reden om over te stappen naar de H380..
Ben je nog op zoek naar een ontvanger en je moet kiezen tussen de H360 en de H380 moet je voor de H380 gaan.. kleiner en softwarematig flink verbeterd alle bugs van de H360 zijn eruit.
De hele H380R vind ik belachelijk, in plaats van dat Samsung de bugs uit de H360R haalt brengen ze een nieuwe decoder uit waar de meeste bugs in zijn verholpen, vervolgens blijven alle gebruikers van de H360R fijn met die bugs zitten of ze moeten opnieuw een decoder aanschaffen.

Volgens mij is dat sowieso de mentaliteit bij Samsung, ze brengen liever iets nieuws op de markt dan dat ze de bugs uit de huidige producten halen.

Ook het weglaten van het display en het klepje voor de smartcard zal alleen gedaan zijn om kosten te besparen, zonder de wensen van de consument in acht te nemen.
Oud 17 juli 2009, 18:49
dennisregoort's schermafbeelding
dennisregoort dennisregoort is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Xtra Modem:ubee
DTV: Samsung H380R & Samsung P850R
Exclamation ervaring 380R

De 380R schijnt een upscaler aan boord te hebben om het huidige digitale sd signaal te upscalen (blijkt dat meerdere mensen dit blijken te merken, incluis mezelf).
Tevens gebruik ik een 850 PVR van samsung.
Helaas werken beide op dezelfde afstandsbediening.
Handmatig in en uitschakelen dus, anders gaan beide toestellen aan of uit.
Dat de 380R niet over een klepje en schermpje beschikt vind ik er wel erg goedkoop uit te zien.
Ook bij mij zat er alleen een scart kabel in de doos (gelukkig nog een hdmi kabel liggen van mijn laptop).

Bij het inschakelen van het toestel verscheen een melding dat er een update beschikbaar was.
Echter na 5min verscheen de melding: FOUT! firmware update mislukt.
Verder zapt de 380R een stuk sneller dan mijn PVR.
Ook is mij meteen opgevallen dat het signaal altijd 100% is, dit is bij mijn PVR vaak maar 48%
Oud 16 september 2009, 21:57
jelle2503's schermafbeelding
jelle2503 jelle2503 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra / Motorola SBV5121E
DTV: Samsung DCB-380R
Standaard

ik heb ook op iedere zender 100% , met de H360 altijd ~80... lol nepheid

bouwkwaliteit is ook ERG mager voor samsung standaarden

vind het daarnaast een veel prettiger toestel (deze had me pa besteld dus heb stiekem mijn H360 beneden neergezet =P )

SD kanalen waren zichtbaar iets beter (zichtbaar in de zin dat ik er een goed oog voor heb)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten