Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 april 2009, 20:13
renetta's schermafbeelding
renetta renetta is offline
Member
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Locatie: Hoorn Multikabel
Ziggo Internet: Family
DTV: Samsung DCB-9401R
Berichten: 60
Standaard Kan geen mail versturen

Sinds gisteravond kan ik geen mail meer verzenden. Mijn maillog geeft de volgende melding:
Citaat:
Mar 31 21:40:12 smtp sendmail[xxx]: n2VJdXMg024353: to=<xxx>, ctladdr=<xxx> (505/505), delay=00:00:38, xdelay=00:00:04, mailer=relay, pri=129344, relay=smtp.quicknet.nl, dsn=4.0.0, stat=Deferred: Name server: smtp.quicknet.nl: host name lookup failure.
Ik heb niets in mijn sendmail- of dns configuratie gewijzigd.
Als ik een nslookup van smtp.quicknet.nl doe, krijg ik netjes antwoord en pingen gaat ook goed.
Ik heb net in mijn sendmail configuratie de smart_host gewijzigd naar smtp.ziggo.nl en dat biedt ook geen soelaas.
Iemand een idee?
  #2  
Oud 2 april 2009, 09:56
opzichtersnootdorp's schermafbeelding
opzichtersnootdorp opzichtersnootdorp is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Nieuw-Vennep/Multikabel
Ziggo Internet: Z3
DTV: Samsung en Siemens
Berichten: 9
Standaard geen mail versturen

Gisteren heb ik ook geen mail kunnenversturen (XP) en dacht dat het wel over zou gaan. Vanmorgen kon op een andere computer (VISTA) ook geen mail versturen.

De klantenservice was duidelijk onthand want ze konden me alleen maar adviseren om de account opnieuw te instaleren.

Inmiddels gedaan maar zonder resultaat.

Ik heb me aangemeld bij dit forum om te kijken of er meer klachten zijn:

Het ligt niet aan jouw pc en ook niet aan de instellingen.
Het zou volgens KS kunnen liggen aan de virusscanner maar die heb ik op Vista niet geinstaleerd (op de XP wel) maar daar ligt het dus niet aan.

In Webmail kan ik wel post verzenden dus denkt de KS dat het probleem niet bij hun ligt.
  #3  
Oud 2 april 2009, 10:39
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Locatie: Support N.W.
Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Berichten: 1.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichtersnootdorp Bekijk bericht
De klantenservice was duidelijk onthand want ze konden me alleen maar adviseren om de account opnieuw te instaleren.
Dat klopt. account verwijderen en opnieuw instellen is makkelijker dan foute instellingen opsporen
Citaat:

In Webmail kan ik wel post verzenden dus denkt de KS dat het probleem niet bij hun ligt.
Als het via webmail wel lukt, dan ligt de fout toch echt in de pc. (account instellingen, Virusscanner/firewall)
  #4  
Oud 2 april 2009, 11:18
renetta's schermafbeelding
renetta renetta is offline
Member
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Locatie: Hoorn Multikabel
Ziggo Internet: Family
DTV: Samsung DCB-9401R
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingpin Bekijk bericht
Dat klopt. account verwijderen en opnieuw instellen is makkelijker dan foute instellingen opsporen Als het via webmail wel lukt, dan ligt de fout toch echt in de pc. (account instellingen, Virusscanner/firewall)
Voor de duidelijkheid: Ik heb het hier over linux, dus herstart, account verwijderen, virusscanners en andere windows-gerelateerde workarounds zijn niet van toepassing.
Aangezien er geen wijzigingen zijn geweest in mijn sendmail, MailScanner, dns (en uberhaupt iedere) configuratie, kan ik me niet voorstellen dat het probleem bij mijn configuratie is ontstaan.

Iemand een idee?
  #5  
Oud 2 april 2009, 11:56
opzichtersnootdorp's schermafbeelding
opzichtersnootdorp opzichtersnootdorp is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Nieuw-Vennep/Multikabel
Ziggo Internet: Z3
DTV: Samsung en Siemens
Berichten: 9
Standaard geen mail te versturen

Ik heb de account verwijders in Windows mail en opnieuw ingesteld. Het probleem blijft.
PC aan/uit: geen verbetering
Ik heb de router gereset: zonder resultaat
Het modem gereset: niets.

Ja ik heb internet, de webmail werkt op beide pc's alleen kan ik geen mail verzenden met outlook express en windows mail.

Na een tweede telefoontje met KS kom ik niet verder.

Spydoctor vindt op de XP geen vreemde zaken.
Norton: geen problemen.

Ik heb een derde laptop aangesloten en deze geeft ook Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

Drie pc's met allemaal verschillende configuraties met hetzelfde probleem?

Ik denk toch dat hier een probleem met Ziggo is.....
  #6  
Oud 2 april 2009, 12:07
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Locatie: Support N.W.
Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Berichten: 1.054
Standaard

Als u meteen had aangegeven wat de foutcode is:
http://support.microsoft.com/kb/191687/nl

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichtersnootdorp Bekijk bericht
Ik heb de account verwijders in Windows mail en opnieuw ingesteld. Het probleem blijft.
PC aan/uit: geen verbetering
Ik heb de router gereset: zonder resultaat
Het modem gereset: niets.

Ja ik heb internet, de webmail werkt op beide pc's alleen kan ik geen mail verzenden met outlook express en windows mail.

Na een tweede telefoontje met KS kom ik niet verder.

Spydoctor vindt op de XP geen vreemde zaken.
Norton: geen problemen.

Ik heb een derde laptop aangesloten en deze geeft ook Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

Drie pc's met allemaal verschillende configuraties met hetzelfde probleem?

Ik denk toch dat hier een probleem met Ziggo is.....
  #7  
Oud 2 april 2009, 12:49
opzichtersnootdorp's schermafbeelding
opzichtersnootdorp opzichtersnootdorp is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Nieuw-Vennep/Multikabel
Ziggo Internet: Z3
DTV: Samsung en Siemens
Berichten: 9
Standaard kan geen mail versturen

Het probleem ligt niet in de pc.
Ik heb met een dongel geprobeerd mail te versturen.
Hier krijg ik de melding:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems or a long period of inactivity.

na opsomming van het onderwerp enzo, krijg ik Socket error 10053, error Number 0x800CCC0F.

Kan je daar iets mee?

Groet

Otto
  #8  
Oud 2 april 2009, 12:53
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Locatie: Support N.W.
Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Berichten: 1.054
Standaard

en zonder dongle?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichtersnootdorp Bekijk bericht
Het probleem ligt niet in de pc.
Ik heb met een dongel geprobeerd mail te versturen.
Hier krijg ik de melding:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems or a long period of inactivity.

na opsomming van het onderwerp enzo, krijg ik Socket error 10053, error Number 0x800CCC0F.

Kan je daar iets mee?

Groet

Otto
  #9  
Oud 2 april 2009, 13:56
opzichtersnootdorp's schermafbeelding
opzichtersnootdorp opzichtersnootdorp is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Locatie: Nieuw-Vennep/Multikabel
Ziggo Internet: Z3
DTV: Samsung en Siemens
Berichten: 9
Standaard kan geen mail versturen

Zonder dongel, dan zit ik weer gewoon op de kabel, kan ik nog steeds geen mail verzenden. Ontvangen gaat wel

Ik heb mijn laptop zelfs rechstreeks op het modem aangesloten. Als ik dan wil verzenden krijg ik: "the host could not be found....socket error 11001 error number 0x800CCCOD"

Otto
  #10  
Oud 2 april 2009, 14:36
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Locatie: Support N.W.
Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Berichten: 1.054
Standaard

Gaarne concreet.
Rechstreeks op de kabel - via webmail: wel/niet zenden/ontvangen?
Rechstreeks via dongle - via webmail: wel/niet zenden/ontvangen?

Er zijn geen storingen op een E-mail server

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichtersnootdorp Bekijk bericht
Zonder dongel, dan zit ik weer gewoon op de kabel, kan ik nog steeds geen mail verzenden. Ontvangen gaat wel

Ik heb mijn laptop zelfs rechstreeks op het modem aangesloten. Als ik dan wil verzenden krijg ik: "the host could not be found....socket error 11001 error number 0x800CCCOD"

Otto
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl