Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt jij van de kwaliteit van het sd-beeld van de 5050c
Slecht 17 6,67%
Redelijk 40 15,69%
Goed 134 52,55%
Uitmuntend 64 25,10%
Aantal stemmers: 255. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 april 2009, 16:38
alma's schermafbeelding
alma alma is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C HD PVR
Standaard Zien is geloven

Dat apparatuur soms een inspeeltijd nodig heeft is onder audiofielen een bekend fenomeen. Die verklaren iemand eerder voor gek als hij er niet in gelooft.
Uitspraken als "hij komt pas los na een paar weken", of "deze heeft dag en nacht aangestaan om in te spelen voordat het echt mooi werd" moet je dan maar voor waar aannemen, en verder vertrouwen op je eigen ervaring.

Nu dacht ik, met zo'n visueel apparaat als de Humax moet het toch niet al te moeilijk zijn minimaal voor mezelf aan te tonen dat inspelen een echte of juist ingebeelde verbetering oplevert. Als je foto's maakt met wat tussenpozen van hetzelfde beeld, op een vaste afstand en met gelijke instellingen, dan krijg je toch wat meer houvast, zou ik denken.
Mensen die 'm al hebben kunnen dat niet doen. Maar ik heb hem koud een paar uur in huis, en kan dat wel doen.

Is dat geen goed idee? Die foto's zet ik dan openbaar, voor iedereen zichtbaar. Natuurlijk, je kunt foto's manipuleren bij het leven, dus het bewijs is er alleen voor mij, omdat ik weet dat ik er niets aan veranderd zal hebben, maar als je dat nu eens aanneemt, dan krijg je toch een aardig inzicht.

Ik heb nog niks gedaan, zelfs de doos niet uitgepakt. De vraag die ik hierover nog heb, is, hoe sluit ik hem dan het beste aan (hdmi/component of Scart), en zal ik het doen voor sd en hd tegelijk?
Tenslotte, wat voor beeld is geschikt? Iets wat ik opneem, en dan stilzet op een bepaalde plek?

Graag reacties.

Marc
Oud 4 april 2009, 17:13
tommd's schermafbeelding
tommd tommd is offline
Junior Member

DTV: Humax 5100-5200
Standaard Zien is geloven

Een prima idee!
Ik stel voor je zelf voor SD en HD beeld.Zet gewoon je weergave op pauze!

Registreer voor je zelf ook even de reaktie van het beeld bij beweging. Ik ervaarde dat in het begin ook als schokkerig!

Gr,Tomm
Oud 4 april 2009, 17:28
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alma Bekijk bericht
Ik heb nog niks gedaan, zelfs de doos niet uitgepakt. De vraag die ik hierover nog heb, is, hoe sluit ik hem dan het beste aan (hdmi/component of Scart), en zal ik het doen voor sd en hd tegelijk?
Tenslotte, wat voor beeld is geschikt? Iets wat ik opneem, en dan stilzet op een bepaalde plek?

Graag reacties.

Marc
Een lovenswaardig idee maar of die kool het sop nou waard is?

Zou het dan wel voor HDMI doen, dan blijft alles digitaal tot aan het display. Mooiste zou zijn als je wat kalibratie DVD's op de HD zou kunnen krijgen. Alleen schijnt tot nu toe niemand te weten hoe je het voor elkaar kunt krijgen om DVD's naar de HD van de PVR te schrijven
Oud 4 april 2009, 19:29
regenhond's schermafbeelding
regenhond regenhond is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-plus incl. Film1
DTV: iHDR5050c / iPVR-9200c / IR-FOXc aangesloten op Pioneer 500M
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
Mooiste zou zijn als je wat kalibratie DVD's op de HD zou kunnen krijgen.
Zou ik juist niet doen. Ook de tuners kunnen gevoelig zijn voor inspeeltijd, door extern beeldmateriaal op de HD te zetten en deze als vergelijkingmateriaal te gebruiken passeer je de tuners.

Lijkt mij het handigste om iets om te nemen en dit inderdaad op pauze stand te fotograferen. Echter, als de tuner verbeterd naarmate die meer speeluren krijgt zal de opname natuurlijk niet mee verbeteren. Misschien is het een idee om na aansluiten een film op te nemen op Film 1. En dan een film uitkiezen die over een week of wat weer opnieuw uitgezonden wordt op hetzelfde kanaal. Zo heb je straks twee opnames. Als er verschil zichtbaar is kun je ook achterhalen waar het verschil gemaakt wordt. In ontvangstgedeelte van de tuner of juist in de verwerking/uitgang.

Leuk idee, staat en valt natuurlijk wel met een goede camera en een rotsvast statief.
Oud 4 april 2009, 22:13
Petie81's schermafbeelding
Petie81 Petie81 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Is dat geen goed idee?
Zeker! Lijkt me wel moeilijk, maar het geeft wellicht een indicatie.

Ik lees nu dat zelfs de tuners ingespeeld moeten worden, nou schiet mij maar lek. Niet beledigend bedoeld, maar ik begrijp het gewoon niet. Dat scheelt dan hooguit in wat minder storinkjes of zo, maar dat kan bij een digitaal signaal toch niet een mooier (meer detail, scherper, warmer, dieper) beeld opleveren?

Succes met je experiment, ik ben erg benieuwd!
Oud 4 april 2009, 22:25
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petie81 Bekijk bericht
Ik lees nu dat zelfs de tuners ingespeeld moeten worden, nou schiet mij maar lek.
Het was niet mijn bedoeling om te beweren dat tuners gevoelig zijn voor inspelen. Ik wilde alleen maar aandragen dat we dit wellicht niet op voorhand moeten uitsluiten bij een test.
Oud 4 april 2009, 22:34
alma's schermafbeelding
alma alma is offline
Member

Standaard

Er zijn dus wat haken & ogen aan mijn plannetje.
Film1 heb ik niet en zal ik ook niet nemen. Maar opnemen omzeilt de tuner. Kalibratie-DVD's zijn leuk, maar niet op de HD tot leven te wekken, en die omzeilen ook de tuner.

Wat is dan het mooist: een testbeeld dat ik kan opnemen, en desnoods elke dag opnieuw kan binnenhalen. Wel iets met een flinke resolutie, waar je scherpte aan kunt afmeten (afzien). Maar het moet elke keer PRECIES hetzelfde beeld zijn, anders heb je er nog niks aan.
Dat is dus nu mijn vraag aan jullie gelukkige bezitters van de Humax met een Ziggo-abo. Zoek eens een beeld in liefst het Z1 gebied (ik bedenk me opeens dat je de eerste week gewoon alles binnenkrijgt, toch? Dan zou film1 dus ook kunnen; maar kun je een opname op exact dezelfde plek stilzetten?)
Ook de opmerking over schokkerig beeld is wel grappig. Dat zou ik kunnen filmen, en dan op Youtube zetten of zo. Nog nooit gedaan. Ook in dat geval zou een herhaalde film wel kunnen.

Suggesties?

Marc
Oud 4 april 2009, 22:47
Junior Member

Standaard

Elk videootje op YouTube is schokkerig, die kwaliteit leent zich niet voor een goed vergelijk. Ik zou het bij Hi-Res foto's houden.

Op je nieuwe Smart-card kun je inderdaad enkele weken lang de Film1-kanalen ontvangen. Als je de komende weken je hele HD vol propt met leuke films van kanaaltje 106 (Film1 HD) kun je nog maandenlang genieten

Citaat:
Maar het moet elke keer PRECIES hetzelfde beeld zijn, anders heb je er nog niks aan.
Valt wel mee als je een rustige scene neemt. Een still-shot van en landschap bijvoorbeeld. In een strak blauwe lucht kun je goed zien of er wel/geen ruis in het beeld zit.
Oud 4 april 2009, 22:55
alma's schermafbeelding
alma alma is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenhond Bekijk bericht
Elk videootje op YouTube is schokkerig, die kwaliteit leent zich niet voor een goed vergelijk. Ik zou het bij Hi-Res foto's houden.

Op je nieuwe Smart-card kun je inderdaad enkele weken lang de Film1-kanalen ontvangen. Als je de komende weken je hele HD vol propt met leuke films van kanaaltje 106 (Film1 HD) kun je nog maandenlang genieten
Haha! Dan zie je me hier niet meer! Ik vind films heel leuk, maar kom er niet aan toe. De paar die we hebben opgenomen of op DVD hebben gekocht, liggen nog altijd te wachten.

Maar goed, een herhaalde film dus. Ik houd het bij foto's maken, dat is al lastig genoeg. Wat is de vermeende inspeeltijd eigenlijk? 24 uur, of een week, of wat?
Ik ben toch het eerste uurtje bezig met instellen denk ik.

Kun je een uitzending/film stopzetten, en kijk je dan naar de tuner of naar de HD?

Marc
Oud 5 april 2009, 11:43
ton250's schermafbeelding
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All in 1 plus, Ubee EVW320B, Buffalo DD-WRT
DTV: Humax iHDR5050-C, Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenhond Bekijk bericht
Zou ik juist niet doen. Ook de tuners kunnen gevoelig zijn voor inspeeltijd, door extern beeldmateriaal op de HD te zetten en deze als vergelijkingmateriaal te gebruiken passeer je de tuners.

Lijkt mij het handigste om iets om te nemen en dit inderdaad op pauze stand te fotograferen. Echter, als de tuner verbeterd naarmate die meer speeluren krijgt zal de opname natuurlijk niet mee verbeteren. Misschien is het een idee om na aansluiten een film op te nemen op Film 1. En dan een film uitkiezen die over een week of wat weer opnieuw uitgezonden wordt op hetzelfde kanaal. Zo heb je straks twee opnames. Als er verschil zichtbaar is kun je ook achterhalen waar het verschil gemaakt wordt. In ontvangstgedeelte van de tuner of juist in de verwerking/uitgang.

Leuk idee, staat en valt natuurlijk wel met een goede camera en een rotsvast statief.
Het tweemaal opnemen van de film is overbodig. De datastream wordt gewoon opgeslagen en niet veranderd. Als er wijzigingen optreden, zal het in de weergave zitten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten