Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt jij van de kwaliteit van het sd-beeld van de 5050c
Slecht 17 6,67%
Redelijk 40 15,69%
Goed 134 52,55%
Uitmuntend 64 25,10%
Aantal stemmers: 255. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 april 2009, 11:47
Rhodanos's schermafbeelding
Rhodanos Rhodanos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Ubee EVM3200, Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR 5050-C
Standaard

Er was een soort verklaring. In de pvr zouden goedkopere componenten kunnen zitten die bij langdurig gebruik 'ingewerkt' raken. Je kunt het vergelijken met luidsprekers die ook na een aantal inspeeluren beter klinken. In elk geval is mijn ervaring ook dat de beeldkwaliteit na een x-aantal speelduren duidelijk verbeterd.
Oud 2 april 2009, 12:10
Petie81's schermafbeelding
Petie81 Petie81 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhodanos Bekijk bericht
Er was een soort verklaring. In de pvr zouden goedkopere componenten kunnen zitten die bij langdurig gebruik 'ingewerkt' raken. Je kunt het vergelijken met luidsprekers die ook na een aantal inspeeluren beter klinken. In elk geval is mijn ervaring ook dat de beeldkwaliteit na een x-aantal speelduren duidelijk verbeterd.
Ik begrijp wat je bedoelt en bij luidsprekers en versterkers kan ik me er van alles bij voorstellen, maar bij een computer die digitale informatie via software "optimaliseert" en digitaal doorstuurt naar een TV kan dat m.i. niet spelen.
Tenslotte, tegenover een x-aantal speeluren staat ook een y aantal kijkuren en dan is het maar de vraag aan welke kant de verbetering zit...
(het coorigerend vermogen van onze hersenen moet je niet onderschatten).

Ik ben wel benieuwd of er iemand op het forum is die met zekerheid kan zeggen hoe het precies zit. Overigens gewoon omdat ik het interessant vind, het is geen major issue.
Oud 2 april 2009, 12:34
regenhond's schermafbeelding
regenhond regenhond is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-plus incl. Film1
DTV: iHDR5050c / iPVR-9200c / IR-FOXc aangesloten op Pioneer 500M
Standaard

Ik kan geen sluitende technische verklaring geven waarom zo'n decoder kennelijk tijd nodig heeft om maximaal te presteren.

Mogelijk zit het 'm in de voeding van het apparaat. Een goede voeding is van groot belang voor een correcte en storingsvrije werking van alle onderdelen in een audio/video apparaat. Het zorgt voor een stabilisatie in spanning. Een minder stabiele spanning kan beeld en geluid danig aantasten. Het zou me niets verbazen als transformatoren en elcro's uit voedingsgedeeltes verbeteren naarmate ze een aantal keren warm zijn geweest. Een langzaam verbeterende (lees: stabielere) spanning zou kunnen verklaren waarom de beelden van een decoder na een aantal speeluren schoner en rustiger ogen.
Oud 2 april 2009, 12:40
Joop558's schermafbeelding
Joop558 Joop558 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Glasvezel 100/100 KPN all in one standaard
DTV: KPN IPTV HMB2260 glasvezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenhond Bekijk bericht
Ik kan geen sluitende technische verklaring geven waarom zo'n decoder kennelijk tijd nodig heeft om maximaal te presteren.

Mogelijk zit het 'm in de voeding van het apparaat. Een goede voeding is van groot belang voor een correcte en storingsvrije werking van alle onderdelen in een audio/video apparaat. Het zorgt voor een stabilisatie in spanning. Een minder stabiele spanning kan beeld en geluid danig aantasten. Het zou me niets verbazen als transformatoren en elcro's uit voedingsgedeeltes verbeteren naarmate ze een aantal keren warm zijn geweest. Een langzaam verbeterende (lees: stabielere) spanning zou kunnen verklaren waarom de beelden van een decoder na een aantal speeluren schoner en rustiger ogen.
Dit is mogelijk, is ook het geval bij duurdere apparatuur en ook bij computers.
Oud 2 april 2009, 12:52
Petie81's schermafbeelding
Petie81 Petie81 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop558 Bekijk bericht
Dit is mogelijk, is ook het geval bij duurdere apparatuur en ook bij computers.
Dat kan toch alleen maar als er ergens onderweg (in de Humax) toch nog een AD en/of DA conversie plaatsvindt?
Oud 2 april 2009, 20:38
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petie81 Bekijk bericht
Dat kan toch alleen maar als er ergens onderweg (in de Humax) toch nog een AD en/of DA conversie plaatsvindt?
Tja, zou je zeggen idd. Enig analoge zijn de ontvangers en de DA-converters naar de scart/cvbs uitgang.

Luidsprekers zitten er niet in (bij mijn weten ) maar elco's wel. En die dingen hebben doorgaans wel de eigenschap beter te gaan functioneren als ze een tijdje in gebruik zijn.
Oud 2 april 2009, 21:03
Junior Member

Standaard

Ik begrijp niet zo goed waarom D/A-converters hier nu genoemd worden
Alle elektronische onderdelen in een decoder, zowel analoog als digitaal, hebben baat bij een schone, stabiele voeding.

Dat bereik je overigens niet alleen met een goed voedingsgedeelte in het apparaat maar ook door een 'schone' aansluiting op het elektriciteitsnetwerk in je woning. Bij voorkeur dus niet zomaar in een wandcontactdoos prikken die op dezelfde elektriciteitsgroep staat als de verlichtingsdimmers en afwasmachine.
Oud 2 april 2009, 21:16
Pier's schermafbeelding
Pier Pier is offline
Senior Member

DTV: Humax iHDR-5050C, Samsung DCB-9401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenhond Bekijk bericht
Dat bereik je overigens niet alleen met een goed voedingsgedeelte in het apparaat maar ook door een 'schone' aansluiting op het elektriciteitsnetwerk in je woning. Bij voorkeur dus niet zomaar in een wandcontactdoos prikken die op dezelfde elektriciteitsgroep staat als de verlichtingsdimmers en afwasmachine.
En dat zit dan niet aan elkaar geknoopt in de meterkast?

Volgens mij ging het daar niet over maar over het fenomeen dat ogenschijnlijk de beeldkwaliteit beter wordt naarmate het ding langer in gebruik is.
Oud 2 april 2009, 21:35
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
En dat zit dan niet aan elkaar geknoopt in de meterkast?
Ja en nee. Uiteindelijk wel maar het negatieve effect van storende apparaten is veel kleiner wanneer ze gescheiden zijn doordat ze op een andere groep zijn geplaatst. Je kunt nog verder gaan door ook speciale bekabeling te gebruiken, en door een speciale zekeringautomaat in je meterkast te monteren. Er bestaan zelfs speciale stopcontacten. Vooral audiofielen experimenteren met dit soort tweaks. Maar ook op video heeft het positieve effecten.

Stroomnetwerken in onze woningen worden niet alleen vervuild door dimmers en koelkasten. Ook de rondvliegende signalen hebben zo hun uitwerking. Wifi, GSM's, Dect-telefoon, noem maar op. Om die reden hebben veel elektronische apparaten tegenwoordig een eenvoudig netfiltertje ingebouwd.

Dat zo bedenkende ben ik eigenlijk wel eens benieuwd of Humax en/of Samsung decoders ook zoiets ingebouwd hebben. Dit zou namelijk kunnen verklaren waarom een Samsung bij de een beter beeld geeft dan een Humax terwijl een ander nauwelijks verschil ervaart. Als de Samsung een (beter) netfilter heeft ingebouwd zal het verschil in kwaliteit met name daar zichtbaar worden waar de electriciteit het meest vervuild is. Maar goed, ik dwaal wat af richting off-topic ben ik bang.

Laatst gewijzigd door regenhond; 2 april 2009 om 21:45
Oud 2 april 2009, 23:33
tommd's schermafbeelding
tommd tommd is offline
Junior Member

DTV: Humax 5100-5200
Standaard Beeld

De meeste mensen en ook audiofielen denken veels te moeilijk over hun stroom voorziening. Laat door je installateur(of doe het zelf) een schone aarde slaan. (Kost incl groep en aardpen ongeveer 100,= - 125,=Je stroom/aarde is dan losgekoppeld van het normale net.
En het verschil is al enorm!!

Overigens heb ik ook zelf een groot verschil ervaren in het begin en na ongeveer 50 kijk-uren.. Dit had ik ook nog niet eerder bij Video apparaten meegemaakt. Wel bij Audio overigens..
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten