Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt jij van de kwaliteit van het sd-beeld van de 5050c
Slecht 17 6,67%
Redelijk 40 15,69%
Goed 134 52,55%
Uitmuntend 64 25,10%
Aantal stemmers: 255. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 april 2009, 21:37
spotterplane's schermafbeelding
spotterplane spotterplane is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo Z1/Scientific Atlanta
DTV: Humax 5050 HD pvr 2x//Pioneer Kuro 37 inch LCD
Standaard upscaling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aleg Bekijk bericht
Ik heb ook een Kuro LCD en ik vind persoonlijk de "original"-stand op de HUMAX het best, zodat de Kuro alle upscaling doet en de HUMAX helemaal geen.

Maar het blijft een persoonlijke inschatting op jouw scherm.
Het nadeel van de original stand is dat je een kort moment een zwart
scherm hebt als je de Humax van bijv. Ned1 naar Eurosport HD en vice versa zet.
Dit natuurlijk omdat de TV naar de hogere resolutie moet schakelen.

Een klein nadeel, het blijft dus persoonlijk.
Oud 10 april 2009, 09:26
Prof's schermafbeelding
Prof Prof is offline
Member

Standaard

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17266

Deze update heeft de 5050 ook kennelijk nodig voor de orignal mode mbt SD kanalen over HDMI? Meerdere reacties daar die zeggen dat de SD kwaliteit omhoog is gegaan.
Oud 10 april 2009, 09:50
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prof Bekijk bericht
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17266

Deze update heeft de 5050 ook kennelijk nodig voor de orignal mode mbt SD kanalen over HDMI? Meerdere reacties daar die zeggen dat de SD kwaliteit omhoog is gegaan.
Nee, de 5050 heeft die original mode juist al.

Er is al eerder geschreven door Anoniem dat die verbetering/wijziging die al standaard in de 5050 zit, ook toegevoegd zou worden aan de 5000 waar dat nog niet goed werkte.
Oud 10 april 2009, 09:53
Prof's schermafbeelding
Prof Prof is offline
Member

Standaard

MAW: de SD weergave van de 5000 was tot vandaag nog slechter dan die van de 5050?
Oud 10 april 2009, 09:57
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prof Bekijk bericht
MAW: de SD weergave van de 5000 was tot vandaag nog slechter dan die van de 5050?
Nee, gelijk
Maar je kon de 'original' mode niet kiezen.
Oud 10 april 2009, 10:46
Ifeman's schermafbeelding
Ifeman Ifeman is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Waarom noemt men dat nu Original? De Humax deinterlaced het signaal want ik krijg op mijn Kuro 50" plasma 576p binnen ipv 576i. Je zou toch mogen verwachten dat er niets met het signaal gebeurd? . Enfin ik stuur alles op 1080i uit. Dit geeft bij mij het beste beeld. Hoewel ik het wel enigszins vreemd vind omdat ik verwacht dat de scaler van de Pio superieur zou moeten zijn aan die van de Humax.
Oud 10 april 2009, 15:03
spotterplane's schermafbeelding
spotterplane spotterplane is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo Z1/Scientific Atlanta
DTV: Humax 5050 HD pvr 2x//Pioneer Kuro 37 inch LCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ifeman Bekijk bericht
Waarom noemt men dat nu Original? De Humax deinterlaced het signaal want ik krijg op mijn Kuro 50" plasma 576p binnen ipv 576i. Je zou toch mogen verwachten dat er niets met het signaal gebeurd? . Enfin ik stuur alles op 1080i uit. Dit geeft bij mij het beste beeld. Hoewel ik het wel enigszins vreemd vind omdat ik verwacht dat de scaler van de Pio superieur zou moeten zijn aan die van de Humax.
Inderdaad zou je verwachten dat de scaler van de Pioneer (ik heb de 37 inch Kuro lcd) superieur is aan de Humax. Maar na ettelijke uurtjes proberen en heen en weer schakelen vind ik dat als de Humax op 1080i staat er het mooiste beeld is.
Oud 10 april 2009, 21:33
Jodokus's schermafbeelding
Jodokus Jodokus is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spotterplane Bekijk bericht
Inderdaad zou je verwachten dat de scaler van de Pioneer (ik heb de 37 inch Kuro lcd) superieur is aan de Humax. Maar na ettelijke uurtjes proberen en heen en weer schakelen vind ik dat als de Humax op 1080i staat er het mooiste beeld is.
Tsja, en hier met een Kuro 42" plasma HD-ready is het op 576p/Original veruit het beste beeld, de Pioneer scaler laat duidelijk een beter beeld zien dan de Humax scaler. Het blijft toch van geval tot geval kijken en uitproberen. Misschien is het aan te bevelen om het na een flink aantal uurtjes snorren nog eens te beoordelen.
Oud 11 april 2009, 12:19
Ifeman's schermafbeelding
Ifeman Ifeman is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jodokus Bekijk bericht
Tsja, en hier met een Kuro 42" plasma HD-ready is het op 576p/Original veruit het beste beeld, de Pioneer scaler laat duidelijk een beter beeld zien dan de Humax scaler. Het blijft toch van geval tot geval kijken en uitproberen. Misschien is het aan te bevelen om het na een flink aantal uurtjes snorren nog eens te beoordelen.
Daarom blijf ik het ook jammer vinden dat de original mode 576p is en niet interlaced. Ook op dat gebied zou de Pio beter moeten zijn dan de Humax. Nu kun je hem wel handmatig op 576i zetten maar indien je dan naar een HD zender schakelt moet je hem ook weer op 1080i zetten. Maar misschien wordt dit nog meegenomen met de volgende software update.
Oud 11 april 2009, 19:24
ton250's schermafbeelding
ton250 ton250 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All in 1 plus, Ubee EVW320B, Buffalo DD-WRT
DTV: Humax iHDR5050-C, Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ifeman Bekijk bericht
Zou het niet zo zijn dat de digitale uitzending progressief is. Moderne camera's zijn tenslotte progressief en niet interlaced. Interlaced is nodig om de oudere televisietoestellen te kunnen gebruiken en bij HD om de bandbreedte beperkt te houden.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten