Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt jij van de kwaliteit van het sd-beeld van de 5050c
Slecht 17 6,67%
Redelijk 40 15,69%
Goed 134 52,55%
Uitmuntend 64 25,10%
Aantal stemmers: 255. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 april 2009, 22:05
gees's schermafbeelding
gees gees is offline
Member

Ziggo Internet: Kabel:Z1 ADSL: Orange/Online 10+Mb/s
DTV: HUMAX iHDR-5050C | HDMI | PHILIPS 42PES0001/D
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snowmaster Bekijk bericht
De plannen voor het beoordelen van inspeelgedrag van deze decoder zijn leuk, maar niet werkbaar op bovenstaande manier.
Als je het fenomeen niet kent of nu nog niet hebt herkent bij de eerste speeluren van je decoder, stop er dan mee, want je zult dan niets herkennen of gaan zien. Het maken van foto's is ook bijna zinloos.

Als je de nieuwe decoder aansluit is het beeld in het begin bijna "grotten" slecht voor degenen die daar gevoelig voor zijn. Tijdens het eerste half uur/uur blijft het beeld duidelijk waarneembaar verbeteren. Na het eerste speeluur neemt de progressie af, maar de beeldkarakteristiek blijft veranderen gedurende de eerste 100 uur.
Deze ervaring heb ik opgedaan met o.a. twee Humax 5000 decoders.

Nog aanvullend op de ervaring van een aantal Humax gebruikers in deze topic :
De kleuren van de Humax zijn in het begin te "dynamisch" en uitgesmeerd zonder nuances. Na een tiental speeluren verbetert dit langzaam en worden meer details en nuances zichtbaar. De randscherpte neemt toe en er komt meer diepte, maar de diepte haalt nooit het niveau van de Samsung. Het Humaxbeeld heeft gewoon een andere karakteristiek dan de Samsung en de iets warmere kleuren en "dynamische" beeldweergave zal zeker veel kijkers aanspreken. Bij HD maakt de Humax meer indruk dan de Samsung op sommige zenders, maar het beeld is niet beter, maar anders in zijn weergave. Persoonlijke voorkeur dus.

Daarnaast over de voedingen :
De Samsung lijkt juist de gevoeligere decoder te zijn op dit vlak. Achter een speciale audiogroep beloont deze decoder je ietsje meer dan de Humax. Onder slechtere omstandigheden lijkt hij ook iets minder te presteren. De voeding bij de Humax is geintegreerd in de printplaat en niet uitwisselbaar, bij de Samsung kun je bv. de zekering vervangen door een audiofiel exemplaar of de voedingsprint vervangen.
Voor juiste polariteit zijn beide decoders in hele lichte mate gevoelig. Dit komt het meest naar voren bij audiogebruik via een HT set.

Niet elke keten is in staat het bovenstaande weer te geven en gebruikers die geen verschil in beeldkwaliteit zien tussen b.v. warme en koude decoder, moeten er ook niet naar zoeken. Mijn reactie heb ik geplaatst omdat er in deze topic gebruikers op zoek zijn naar veranderingen, verbeteringen met hun decoders. Misschien hebben sommigen er iets aan. De verschillen zijn minimaal en vaak alleen belangrijk voor fanatieke gebruikers, dus als je niets ziet......

In dat geval gewoon lekker TV kijken en genieten van het mooie beeld dat Ziggo ons biedt !
EEN zin begreep ik niet:
De verschillen zijn minimaal en vaak alleen belangrijk voor fanatieke gebruikers, dus als je niets ziet......

http://www.encyclo.nl/begrip/fanatiek

... nu snap ik het: als je geen verschil ziet of hoort is het in ieder geval geen lichamelijk gebrek.
Oud 8 april 2009, 21:32
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gees Bekijk bericht
De verschillen zijn minimaal en vaak alleen belangrijk voor fanatieke gebruikers, dus als je niets ziet......
We zijn hier getuige van een zeer bijzondere vorm van massa hysterie (het z.g. Oude Pekela effect).
=========
Oud 8 april 2009, 23:08
Hengelerweend's schermafbeelding
Hengelerweend Hengelerweend is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
We zijn hier getuige van een zeer bijzondere vorm van massa hysterie (het z.g. Oude Pekela effect).

Pseudologia phantastica
Oud 9 april 2009, 10:42
alma's schermafbeelding
alma alma is offline
Member

DTV: Humax iHDR-5050C HD PVR
Standaard

Gisteren voor het eerst digitaal gekeken. Ben kennelijk geen fanatiekeling, want ik zag een fraai beeld (SD via hdmi). Mijn vriend zag geen verschil met analoog, maar ik wel. Het is niet alleen scherper en rustiger, maar ik miste vooral de artefacten die op de voorgrond bewegende objecten in de achtergrond rond hun contour veroorzaken, een soort dwarreling langs de randen.
Wij hebben helemaal geen HD tv, maar een HD-ready TV zonder HD-ready logo, maar de Humax haalt hier meer uit dan de analoge eigen tv-tuner.
En het zal nog mooier worden is de verwachting.

Ik heb geen foto's gemaakt, kijken is een kunst.

Marc
Oud 9 april 2009, 11:53
spotterplane's schermafbeelding
spotterplane spotterplane is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo Z1/Scientific Atlanta
DTV: Humax 5050 HD pvr 2x//Pioneer Kuro 37 inch LCD
Standaard Humax 5050-C

Gisteren mijn Humax PVR opgehaald. De winkel had er
wel 10 op voorraad. Het installeren was een makkie.
Het doorgronden van hoe op te nemen en te programmeren
vond ik wat lastiger maar waarschijnlijk moet ik er nog even aan
wennen. Het beeld is prachtig, zeker Eurosport HD.

Ik ben aan het stoeien met het instellen van de resolutie.
Mijn TV is de Pioneer Kuro 37 inch full hd. Wat is nu de mooiste instelling.
Heeft iemand daar ervaring mee. Je zou zeggen 1080i. Maar op 720p
is het beeld ook mooi.
Oud 9 april 2009, 11:58
Rhodanos's schermafbeelding
Rhodanos Rhodanos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Ubee EVM3200, Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR 5050-C
Standaard

Ik heb al eerder opgemerkt dat het beeld via hdmi in vergelijk met dat via de scart rustiger oogt. Wat dat betreft kan ik jouw observatie bevestigen.
Overigens heb ik de laatste week bij een zus digitale tv van KPB geïnstalleerd. Dat beeld is op afstand redelijk tot goed te noemen. Maar zit je vlak op het scherm dan zie je digitale artefacten. In vergelijk daarmee is het beeld van de Humax uitmuntend.
Oud 9 april 2009, 14:59
Jodokus's schermafbeelding
Jodokus Jodokus is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spotterplane Bekijk bericht
Je zou zeggen 1080i
Niet per se. Elk scherm is weer anders, maar ik neig er zelf naar om het aantal scaling stappen op 1 te houden, dus: ofwel de Humax laten scalen naar 1080 ofwel de Pioneer (met Humax dus op 576) en dus bvk niet in 2 stappen (Humax naar 720, Pioneer verder naar 1080). Ervan uitgaande dat de Pioneer scaler wel eens de betere van de 2 zou kunnen zijn, geeft de 576 instelling op de Humax wellicht het beste resultaat. Maar zoals gezegd, elk scherm is anders, gewoon uitproberen dus.
Oud 9 april 2009, 15:01
Member

Standaard scart versus hdmi

Ik heb de Humax PVR d.m.v. scart en hdmi verbonden met mijn TV.
Ik kan dus snel schakelen. De TV is een Pioneer Kuro 37 inch full hd.
Het is duidelijk te zien dat de verbinding via hdmi een beter beeld
geeft, rustigere kleurvlakken en meer details. Dus ik hou het op hdmi.
Ik heb de Humax op een resolutie gezet van 1080i.

Het is een mooi apparaat hoor. Ik ben tevreden.
Oud 9 april 2009, 15:08
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jodokus Bekijk bericht
Niet per se. Elk scherm is weer anders, maar ik neig er zelf naar om het aantal scaling stappen op 1 te houden, dus: ofwel de Humax laten scalen naar 1080 ofwel de Pioneer (met Humax dus op 576) en dus bvk niet in 2 stappen (Humax naar 720, Pioneer verder naar 1080). Ervan uitgaande dat de Pioneer scaler wel eens de betere van de 2 zou kunnen zijn, geeft de 576 instelling op de Humax wellicht het beste resultaat. Maar zoals gezegd, elk scherm is anders, gewoon uitproberen dus.

Inderdaad zou de Pioneer wel eens de beste van de twee kunnen zijn.
Ik vind het scalen best een lastig onderwerp. Inderdaad gewoon maar proberen en je ogen de beste instelling laten bepalen. Ik heb op de Pioneer
ook nog een JVC super vhs bandrecorder aangesloten en dat geeft best wel een goed resultaat. Alleen vraag ik mij af wat de TV nu met het vhs signaal doet. Gaat hij dat upscalen? Ik kom daar nog niet achter.
Oud 9 april 2009, 16:46
aleg's schermafbeelding
aleg aleg is offline
Member

DTV: Humax 5050C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spotterplane Bekijk bericht
Ik ben aan het stoeien met het instellen van de resolutie.
Mijn TV is de Pioneer Kuro 37 inch full hd. Wat is nu de mooiste instelling.
Heeft iemand daar ervaring mee. Je zou zeggen 1080i. Maar op 720p
is het beeld ook mooi.

Ik heb ook een Kuro LCD en ik vind persoonlijk de "original"-stand op de HUMAX het best, zodat de Kuro alle upscaling doet en de HUMAX helemaal geen.

Maar het blijft een persoonlijke inschatting op jouw scherm.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten