Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 juni 2009, 13:41
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Navi Bekijk bericht
Volgens deze post http://forums.linksysbycisco.com/lin...137407#M137407
maakt het niet uit of er een US versie of een EU versie gebruikt wordt, deze zouden hetzelfde moeten zijn.
Toch is er wel verschil tussen de eu en usa versie's. Niet qua werking en zo maar in elk geval mbt de kanalen die je in kunt stellen. In de USA zijn er minder kanalen beschikbaar dan in de EU. Dus een usa versie mag wel binnen europa (je hebt dan gewoon een kanaal minder) en omgekeerd mag niet omdat je dan een kanaal kunt kiezen wat in de usa niet voor WiFi gebruikt mag worden. Dus als het niet druk in jouw buurt is en je een leeg kanaal nodig hebt wat toevallig het missende-kanaal in de usa versie is zul je geen problemen hebben met een usa versie denk ik.
Oud 3 juni 2009, 15:23
Navi's schermafbeelding
Navi Navi is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus UBEE Modem
DTV: Humax IRHD 5200C
Standaard

Heb je dan enig idee waar ik een EU versie van build 008 kan downloaden?Het is vrij druk in mn omgeving namelijk.

Het enige wat ik op de Linksys site kon vinden was een build 014 maar ik ben bang dat ik dan tegen dezelfde problemen ga aan lopen als build 011. Ik wil dus build 008 houden.
Oud 15 juni 2009, 17:53
Aion's schermafbeelding
Aion Aion is offline
Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: -
Standaard

ik heb ook een wrt160nv2

zelfde probleem met dns etc sinds nieuw ip.

1. mijn max snelheid niet meer halen (mag blij wezen als ik 400-500kb/s van de 1800 krijg)
2. games zoals wow zorgen voor timeouts over het netwerk ineens. (via wireshark getest en ik zie gewoon dat er 80-90% van de packets opnieuw moeten worden verstuurd.

dns valt vaak weg. (unresolvable , timeouts etc ,soms f5 spammen )

Na +- 10-12 uur contact met linksys te hebben gehad een beta firmware gekregen voor 160v2 . de oude firmware had wat issues omtrent dns resolven maar met de 2.0.0.3 heb je dat niet meer, zelfs handmatig opendns instelen etc is niet meer nodig , al heeft het verandering geen effect.

ik draai nu op 2.0.0.3 van 15 april 09 (is beta versie voor de europese 160v2)

helemaal geen problemen op adsl.maar op het moment dat hij op een cable lijn van ziggo hangt komen er tog weer vaak DNS issues tevoorschijn.

Zet downloads aan en je kan je gas erop zetten dat download snelheid ineens van 500kb naar 10kb zit etc. (lan verbinding is gewoon 100% ok aangezien we gewoon met 3-4 wireless pc's ut2004 tegen elkaar spelen zonder een ping die hoger is dan 25)

Ik heb met linksys een hele hoop nagelopen en hun kwamen er gewoon niet meer uit , denk dat ik tog maar weer andere router moet halen als dit doorgaat want zo kan ik niet gebruik maken van de snelheid waar ik voor betaal

lijn is redelijk direct op hoofdaansluiting btw (1500-1600kb), kan wel mooi instorten ook afentoe qua speed (zou niet moeten kunnen aangezien het vanaf een 100mbit aansluiting op de UU komt , soms ook wel is timeoutje.

ze vroegen wel of wij misschien VIOP trottleing aan hadden staan (bij ziggo als isp) aangezien dit in het verleden wel eens problemen veroorzaakte met motorola modems in combinatie met linksys apparatuur.
zou geen flauw id hebben erover maar miss dat iemand dat op de afdeling wel weet.

in ieder geval , ik blijf voorlopig wel ff op me adsl lijntje zitten anders kan ik gewoon niet eens deze site goed bezoeken
Oud 10 augustus 2009, 03:56
シノちゃん's schermafbeelding
シノちゃん シノちゃん is offline
Junior Member

Standaard

De build 8 firmware werkt perfect met Ziggo! Goede tip!

Rare problemen hoor, met die standaard firmware (build 11 of zo). En sorry voor het late postje, maar ik moest even dankjewel zeggen. Dankjewel!
Oud 15 augustus 2009, 20:16
gem1e's schermafbeelding
gem1e gem1e is offline
Senior Member

Standaard

Beste mensen, is het niet een goed idee gelijk een link naar de pagina te zetten waar je doe firmware download?
Vooral Linksys is een zoektocht van heb ik jou daar voor je de juiste gevonden hebt.
Als iemand zoekwerk voor een ander kan besparen lijkt dit me heel lekker.
Oud 16 augustus 2009, 10:17
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gem1e Bekijk bericht
Beste mensen, is het niet een goed idee gelijk een link naar de pagina te zetten waar je doe firmware download?
Vooral Linksys is een zoektocht van heb ik jou daar voor je de juiste gevonden hebt.
Als iemand zoekwerk voor een ander kan besparen lijkt dit me heel lekker.
Die site van Linksys is juist hartstikke overzichtelijk. Je selecteert de router en gaat naar 'productondersteuning'.

Overigens had ik een paar dagen geleden al een topic geopend betreffende de allernieuwste firmware voor de Linksys WRT160N v2/v3.
Oud 16 augustus 2009, 11:12
optikn3rv's schermafbeelding
optikn3rv optikn3rv is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Arris touchstone.
Standaard

Ik heb een WRT160N (EU) versie en die kwam met 2.0.01 firmware.
Naar een chat met Linksys tech support heb ik
Firmware Version: v2.0.02 build 015May 26, 2009
Het werkt perfect en heb ik naar een maand geen DNS issue gehad,
Je kan dus een 2.0.02 firmware over een 2.0.01 gooien.
Dus heb ik nooit 2.0.02.08 geprobeerd.
De 2.0.01 firmware is uit 2008 dus een beetje oud.
Hier is de link voor de US versie 2.0.02.15

http://downloads.linksysbycisco.com/..._US_code,0.bin

Laatst gewijzigd door optikn3rv; 16 augustus 2009 om 11:18
Oud 17 augustus 2009, 14:41
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aion Bekijk bericht
ik heb ook een wrt160nv2

zelfde probleem met dns etc sinds nieuw ip.

1. mijn max snelheid niet meer halen (mag blij wezen als ik 400-500kb/s van de 1800 krijg)
2. games zoals wow zorgen voor timeouts over het netwerk ineens. (via wireshark getest en ik zie gewoon dat er 80-90% van de packets opnieuw moeten worden verstuurd.

dns valt vaak weg. (unresolvable , timeouts etc ,soms f5 spammen )

Na +- 10-12 uur contact met linksys te hebben gehad een beta firmware gekregen voor 160v2 . de oude firmware had wat issues omtrent dns resolven maar met de 2.0.0.3 heb je dat niet meer, zelfs handmatig opendns instelen etc is niet meer nodig , al heeft het verandering geen effect.

ik draai nu op 2.0.0.3 van 15 april 09 (is beta versie voor de europese 160v2)

helemaal geen problemen op adsl.maar op het moment dat hij op een cable lijn van ziggo hangt komen er tog weer vaak DNS issues tevoorschijn.

Zet downloads aan en je kan je gas erop zetten dat download snelheid ineens van 500kb naar 10kb zit etc. (lan verbinding is gewoon 100% ok aangezien we gewoon met 3-4 wireless pc's ut2004 tegen elkaar spelen zonder een ping die hoger is dan 25)

Ik heb met linksys een hele hoop nagelopen en hun kwamen er gewoon niet meer uit , denk dat ik tog maar weer andere router moet halen als dit doorgaat want zo kan ik niet gebruik maken van de snelheid waar ik voor betaal

lijn is redelijk direct op hoofdaansluiting btw (1500-1600kb), kan wel mooi instorten ook afentoe qua speed (zou niet moeten kunnen aangezien het vanaf een 100mbit aansluiting op de UU komt , soms ook wel is timeoutje.

ze vroegen wel of wij misschien VIOP trottleing aan hadden staan (bij ziggo als isp) aangezien dit in het verleden wel eens problemen veroorzaakte met motorola modems in combinatie met linksys apparatuur.
zou geen flauw id hebben erover maar miss dat iemand dat op de afdeling wel weet.

in ieder geval , ik blijf voorlopig wel ff op me adsl lijntje zitten anders kan ik gewoon niet eens deze site goed bezoeken
Ik wil wel die WRT160Nv2_v2.0.03_001_US_code.bin proberen maar kan het nergens vinden. Kan je een link posten a.u.b
Oud 17 augustus 2009, 14:55
eironman23's schermafbeelding
eironman23 eironman23 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra arris modem
DTV: samsung
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door optikn3rv Bekijk bericht
Ik heb een WRT160N (EU) versie en die kwam met 2.0.01 firmware.
Naar een chat met Linksys tech support heb ik
Firmware Version: v2.0.02 build 015May 26, 2009
Het werkt perfect en heb ik naar een maand geen DNS issue gehad,
Je kan dus een 2.0.02 firmware over een 2.0.01 gooien.
Dus heb ik nooit 2.0.02.08 geprobeerd.
De 2.0.01 firmware is uit 2008 dus een beetje oud.
Hier is de link voor de US versie 2.0.02.15

http://downloads.linksysbycisco.com/..._US_code,0.bin
vond je die firmware die jij hebt ook niet goed werken dan met ziggo want heb nou de zelfde als jij en hij lijkt mij redelijk stabiel!!!
(PS wel al andere router besteld ook want wordt gek van dat time out gejank!!!!!)
Oud 17 augustus 2009, 14:59
Member

Standaard

deze firmware was perfect tot ik die nieuwe modem hebt ontavngen nu valt internet weg 2-3 keer per fdag en heb ik weer alleen local network ;(
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten