Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Mededelingen

Internet - Eigen Netwerk Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 mei 2009, 06:59   #11
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
Aangezien je toch Ziggo servers ingesteld hebt staan, waarom zet je ze dan niet op dynamisch? De eerste twee hebben oude hostnames, en zouden dus zomaar uitgezet kunnen zijn (al zijn ze nog wel pingable).

Ik krijg dynamisch:
DNS 1
212.54.35.25
DNS 2
212.54.40.25

Beide hebben nieuwe Ziggo hostnames, en bieden dus meer zekerheid dat ze daadwerkelijk werken.
Dat had ik dus gewoon toen vrijdag mijn ipadres veranderde en ik deze random problemen kreeg. Na wat zoeken kwam ik die andere dns servers tegen. Ze zijn alledrie echt aktief en de 1e is zelfs de snelste die ziggo heeft.
Ik heb er geen probleem mee om dit weer terug te zetten, maar ik ben bdnieuwd of ik (mijn linksys) of ziggo nu de problemen met de dns veroorzaken. Ik las ergens anders ook van iemand wiens router vreemd deed nadat hij vrijdag een ip-change had gekregen.

Laatst gewijzigd door TheGrouch; 25 mei 2009 om 09:45
TheGrouch is offline  
Oud 25 mei 2009, 11:20   #12
meesdroo
Senior Member

meesdroo's schermafbeelding
Exclamation

Ik stel voor om eerst die DNS-servers te testen. Haal op:

http://www.grc.com/dev/dnsbench.exe

Start het programma.
Ga naar het 2e tabblad ""nameservers".
Kijk wat je krijgt en wat hun status is.
Run de benchmark met "Run Benchmark".
"Copy" het resultaat.
"plak" het in je antwoord in deze draad.

Mees de Roo
Oud 25 mei 2009, 11:57   #13
TheGrouch
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
Ik stel voor om eerst die DNS-servers te testen. Haal op:

http://www.grc.com/dev/dnsbench.exe
Die test heb ik gedaan (ik had een eerdere post van dit programma gelezen).
Daaruit heb ik ook de informatie dat die 83.80.1.236 de snelste was.
Alle 3 de servers leverden 100% op.
Alleen zit er wel een maar aan dit programma, want de 1e keer wilde hij niet draaien omdat de dns servers geen reaktie gaven (het oorspronkelijke probleem). Een paar minuten later werden de servers wel gevonden en toen liep het programma probleemloos.
Ik ga vanavond/vannacht wat proberen zonder de router er tussen om te kijken of het aan de router ligt, danwel bij ziggo ligt.
Iets in de trend van 'om de xx seconden het resultaat van een nslookup naar een bestandje schrijven'.
Die test ga ik dan de dag erop herhalen met de router er weer tussen.
Oud 25 mei 2009, 12:27   #14
meesdroo
Senior Member

meesdroo's schermafbeelding
Exclamation

Wanneer je op de GRC site/forum kijkt (via dnsbench) zal je zien dat dat progje inmiddels command-line features heeft en kan append-en naar een file.
Misschien een idee om op scheduler te zetten?

Mees de Roo
Oud 25 mei 2009, 12:31   #15
TheGrouch
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
Wanneer je op de GRC site/forum kijkt (via dnsbench) zal je zien dat dat progje inmiddels command-line features heeft en kan append-en naar een file.
Ik zal eens naar die optie kijken. Bedankt voor de tip.
Oud 26 mei 2009, 21:48   #16
TheGrouch
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Die test heb ik gedaan (ik had een eerdere post van dit programma gelezen).
Daaruit heb ik ook de informatie dat die 83.80.1.236 de snelste was.
Alle 3 de servers leverden 100% op.
Alleen zit er wel een maar aan dit programma, want de 1e keer wilde hij niet draaien omdat de dns servers geen reaktie gaven (het oorspronkelijke probleem). Een paar minuten later werden de servers wel gevonden en toen liep het programma probleemloos.
Ik ga vanavond/vannacht wat proberen zonder de router er tussen om te kijken of het aan de router ligt, danwel bij ziggo ligt.
Iets in de trend van 'om de xx seconden het resultaat van een nslookup naar een bestandje schrijven'.
Die test ga ik dan de dag erop herhalen met de router er weer tussen.
dit is wat ik gebruikt heb:
@echo off
set bestand=lookupdns.txt
:again
echo %date% %time% >> %bestand% 2>&1
nslookup www.ziggo.nl >> %bestand% 2>&1
tracert 83.80.1.236 >> %bestand% 2>&1
tracert 213.51.129.37 >> %bestand% 2>&1
tracert 212.54.40.25 >> %bestand% 2>&1
tracert 212.54.35.25 >> %bestand% 2>&1
sleep 10
goto :again

router met v2.0.0.2build8 erin en alles dhcp, dus dns is 212.54.40.25 en 212.54.35.25
router krijgt ip-adres:94.208.124.xxx
gedurende 8,5 uur:
1 keer een fout op de nslookup:
*** Can't find server name for address 212.54.40.25: Timed out
*** Can't find server name for address 212.54.35.25: Timed out
*** Default servers are not available
*** Request to UnKnown timed-out
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
Server: UnKnown
Address: 212.54.40.25
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
en 6 keer een fout met tracert:
* * * Time-out bij opdracht.

direkt aan modem en alles dhcp
pc krijgt ip-adres:94.208.126.xxx (uiteraard een andere dan de router [ander mac-adres], maar ook in de 94.208 range)
gedurende 10 uur:
34 keer een fout op de nslookup!!!!
en 36 fouten met tracert

Voor mij is nu duidelijk dat het vooralsnog niet aan de Linksys ligt.
Morgen maar eens navragen bij ziggo waarom het met dns zo fout gaat met een ip-adres in de 94.208.xxx.xxx range

Wat ook opviel was dat vanaf beide ip-adressen dezelfde gateway gebruikt werd:94.208.124.1
De foute tracert hikten allemaal op die gateway, dus dat doorgegeven aan ziggo en ik kreeg dit antwoord:

Op dit moment is Ziggo u aan het over zetten naar de nieuwe server waardoor u mogelijk problemen met uw internet en telefonie.Deze problemen worden spoedig opgelost.Mijn excuses voor het ongemak.

Laatst gewijzigd door TheGrouch; 27 mei 2009 om 22:28 Reden: Antwoord van Ziggo toegevoegd
TheGrouch is offline  
Oud 31 mei 2009, 12:02   #17
Navi
Senior Member

Navi's schermafbeelding
Standaard

Gisteren toch maar eens aan het rotzooien geweest met een nieuwe firmware, ik had bij aankoop V.2.00.2 build 11 meegekregen. Deze werkte echter zeer onstabiel met mijn nieuwe HP C4580 Wifi printer en ik deze steeds opnieuw "handmatig" moest aanmelden.
Via het DD-WRT forum (http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtop...4174&start=285) heb ik via deze thread een nieuwe versie 2.00.3 build 001 gekregen echter dit is een beta. Na installatie werkte mn internet heel traag, ik had wel connectie.
Na het downloaden en installeren van de build 8 versie vanaf de Linksys US site heb ik nu een stabiele verbinding en werd mn printer meteen herkend door het netwerk.
Navi is offline  
Oud 1 juni 2009, 20:18   #18
Angelo
Senior Member

Angelo's schermafbeelding
Standaard

Je moet eigenlijk geen firmware van de US sites gebruiken. Dat zijn (in verreweg de meeste gevallen) US edities van de firmware. Wat is nu het probleem zul je misschien vragen. Nu de precieze frequentiegebieden van de verschillende channels van WiFi liggen in de VS anders dan in Europa. Hier kun je last van krijgen (maar dat hoeft niet). Ook liggen een paar channels op een frequentie waarop hij volgens de Europeese regels officieel niet mag uitzenden, zodat het apparaat illegaal wordt voor thuisgebruik en je volgens de Nederlandse wet een zendvergunning nodig hebt om hem te mogen gebruiken.

Dat laatste is niet zo'n probleem, omdat er toch niemand op controleert. Maar wel een groter probleem kan zijn dat een Europeese firmware op de kaart in je computer ervoor zorgt dat kaart en router elkaar niet of niet goed kunnen benaderen, omdat ze van een andere channellist uitgaan.

(Hetzelfde geldt overigens ook voor Japanse of Koreaanse firmwares).
Angelo is offline  
Oud 2 juni 2009, 01:37   #19
Navi
Senior Member

Navi's schermafbeelding
Standaard

Volgens deze post http://forums.linksysbycisco.com/lin...137407#M137407
maakt het niet uit of er een US versie of een EU versie gebruikt wordt, deze zouden hetzelfde moeten zijn.
Navi is offline  
Oud 2 juni 2009, 22:52   #20
Angelo
Senior Member

Angelo's schermafbeelding
Standaard

OK. Dan heeft Linksys begrepen dat veel mensen hun firmware gewoon ergens uit het net trekken.
Angelo is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten