Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 maart 2009, 21:40   #1
mjedema
Junior Member
 
mjedema's schermafbeelding
Question Windows live mail-instellingen

Ziggo ondersteunt live mail niet, en nu kan ik geen mail verzenden..
Wat zijn de juiste e-mail instellingen voor windows live mail?
Er schijnt een ander poortnr. nodig te zijn. Wie weet hoe dit moet??
mjedema is offline  
Oud 4 maart 2009, 23:49   #2
tja
Senior Member
 
tja's schermafbeelding
Standaard

Dit gevonden:

POP server: pop3.live.com
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes

Geen flauw idee of het werkt...
tja is offline  
Oud 5 maart 2009, 16:27   #3
c0sm0s
Senior Member
 
c0sm0s's schermafbeelding
Standaard

hoe bedoel je het precies?

je wilt met je @ziggo.nl mail versturen via het programma Windows Live Mail.

Of je wilt met een @live.nl mailen?

Het zou in beide gevallen gewoon moeten werken in ieder geval. Misschien dat je de uitgaande mail server verkeerd hebt ingesteld?
c0sm0s is offline  
Oud 5 maart 2009, 18:46   #4
mennomulder
Senior Member
 
mennomulder's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c0sm0s Bekijk bericht
hoe bedoel je het precies?

je wilt met je @ziggo.nl mail versturen via het programma Windows Live Mail.

Of je wilt met een @live.nl mailen?

Het zou in beide gevallen gewoon moeten werken in ieder geval. Misschien dat je de uitgaande mail server verkeerd hebt ingesteld?
Windows Live Mail is voor de Vista gebruikers de opvolger van Outlook Express. Je kunt dus de normale pop en smtp-instellingen van Ziggo gebruiken: pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl
__________________
De bearenburch is myn sjirurg
http://www.youtube.com/watch?v=dul7HPrnue0

Grouten oet Grunnen
mennomulder is offline  
Oud 5 maart 2009, 20:33   #5
Ericc
Junior Member
 
Ericc's schermafbeelding
Standaard

Ziggo ondersteunt Windows mail wel hoor, tenminste de HD helpt gewoon de standaard instellingen goed te zetten. Mochten zich daarna nog problemen voordoen, en werkt de webmail wel dan wordt volgens mij meestal wel doorverwezen naar Microsoft.
Instellingen voor windows mail zijn precies hetzelfde als bij Outlook (Express)... dus ook standaard poorten, poort 25 voor smtp en poort 110 voor pop

Hier wat uigebreider de instelling voor Windows Mail mocht het nodig:
- Ga hiervoor bovenin in het menu naar 'Extra' en kies 'Accounts'. In het nieuwe scherm wat dan opent klik je op 'Toevoegen'.
- Selecteer vervolgens E-mailaccount en klik op 'Volgende'
- Voer je eigen naam in en klik op 'Volgende'
- Voer je volledige email adres in en klik op 'Volgende'
- Nou moet je even opletten, voor @ziggo emailadres* voer je bij 'Server voor inkomende e-mail': pop.ziggo.nl
- Bij 'Naam van de server voor uitgaande email': smtp.ziggo.nl
- Dan klik je op 'Volgende'
- Bij 'E-mailgebruikersnaam' voer je je volledige(!) emailadres in
- Je wachtwoord natuurlijk ook, dan op 'Volgende' klikken
- Klik op 'Voltooien' en sluit het scherm zodat je weer in je Postvak In bent
- Succes!

* = Mocht je geen @ziggo email adres hebben dan moet je afhankelijk van je email adres iets anders bij Inkomende en Uitgaande email servers invoeren, hieronder een lijst:

@home Inkomende email server: mail.home.nl
@home Uitgaande email server: mail.home.nl
@casema Inkomende email server: pop3.casema.nl
@casema Uitgaande email server: smtp.casema.nl
@quicknet Inkomende email server: pop.quicknet.nl
@quicknet Uitgaande email server: smtp.quicknet.nl
Ericc is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl