Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 mei 2009, 20:11
i-dj's schermafbeelding
i-dj i-dj is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brammetje Bekijk bericht
ik ga geen 3e UTP kabel naar boven aanleggen (voor de printer dan)
Je had met 1 kabel en een switch ook klaar kunnen zijn . Maar ik begrijp je punt. En toch ben ik blij dat ik mijn printer aan de kabel hebt gelegd. Voorheen met wifi altijd problemen en halve opdrachten geprint. Nu komt er alles mooi uit en weet ik zeker dat, als ik naar boven ren om mijn printjes te halen, dat ze er ook liggen.
Oud 12 mei 2009, 01:18
Decibert's schermafbeelding
Decibert Decibert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Nu komt er alles mooi uit en weet ik zeker dat, als ik naar boven ren om mijn printjes te halen, dat ze er ook liggen.
Ik heb ook consequent problemen gehad met mijn netwerkprinter, draadloos. Alles wat je maar kan bedenken aan verkeerde printjes spuugde het ding uit, per kantje was ik gemiddeld vijf minuten kwijt aan printen, zoeken welke pagina's mis waren gegaan en opnieuw printen. Ik weet niet wáár het aan lag, de verbinding was ook met de printer prima op orde, maar de opdracht werd gewoon om één of andere reden niet goed verwerkt. Tegenwoordig met een kabeltje: geen opdrachtproblemen meer.
Oud 12 mei 2009, 09:40
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Decibert Bekijk bericht
Ik heb ook consequent problemen gehad met mijn netwerkprinter, draadloos. Alles wat je maar kan bedenken aan verkeerde printjes spuugde het ding uit, per kantje was ik gemiddeld vijf minuten kwijt aan printen, zoeken welke pagina's mis waren gegaan en opnieuw printen. Ik weet niet wáár het aan lag, de verbinding was ook met de printer prima op orde, maar de opdracht werd gewoon om één of andere reden niet goed verwerkt. Tegenwoordig met een kabeltje: geen opdrachtproblemen meer.
Het voordeel van 9 van de 10 WiFi-netwerkprinters is toch wel dat ze een RJ45 aansluiting erbij hebben. Lukt het niet, dan komt het toch nog wel goed
Oud 23 mei 2009, 12:54
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Zo, ik heb toch maar een Linksys WRT610N gekocht. Ben nu alles even aan het instellen en ik moet zeggen, werkt lekker hehe.
Oud 23 mei 2009, 12:59
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Standaard

Citaat:
Zo, ik heb toch maar een Linksys WRT610N gekocht. Ben nu alles even aan het instellen en ik moet zeggen, werkt lekker hehe.
Je gaat nog een firmware update krijgen, en eventueel als je die gebruikt een update van de LELA.
Trek als je die ook al hebt/gebruikt, de netwerk-schijf uit de router voor de update, anders herkent hij de schijf niet meer.

Mijn ervaring na de firm-update is dat ik alles weer in moest stellen, dus misschien verstandig even te kijken of je die update al kan doen voordat je je netwerk insteld
Succes
Oud 23 mei 2009, 13:43
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manolito Bekijk bericht
Je gaat nog een firmware update krijgen, en eventueel als je die gebruikt een update van de LELA.
Trek als je die ook al hebt/gebruikt, de netwerk-schijf uit de router voor de update, anders herkent hij de schijf niet meer.

Mijn ervaring na de firm-update is dat ik alles weer in moest stellen, dus misschien verstandig even te kijken of je die update al kan doen voordat je je netwerk insteld
Succes
Ik heb 'm net geupdate naar firmwareversie 1.00.02 B10 van Jan. 21, 2009. Ik hoefde niets opnieuw in te stellen. DHCP Reservation, Wireless, eigenlijk alles stond nog goed ingesteld. Was overigens echt een lfuitje van een cent om alles goed in te stellen en gelijk werkend te krijgen. Had wel even wat screenshots gemaakt van de MAC-adressen en zo van de vorige router (WRT160N) waardoor het van een leien dakje ging.

Netwerkschijf komt later nog (LaCie 1TB UTP òf USB), samen met het Logitech Illuminated Keyboard had ik wel weer even genoeg uitgegeven vandaag hehe...
Ik had overigens het tekstbestand in het firmware-zipbestand al gelezen, dat je een externe schijf los moest koppelen.

Trouwens, wat is jouw ervaring met een netwerkschijf via USB? Ook hoge overdrachtsnelheid of minder dan via UTP?
Oud 23 mei 2009, 18:27
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Standaard

Citaat:

Trouwens, wat is jouw ervaring met een netwerkschijf via USB? Ook hoge overdrachtsnelheid of minder dan via UTP?
Over de netwerkschijf ben ik dik tevreden, ondanks dat er hier een oudje inzit (ide-hdd) is de snelheid goed te noemen.
Usb 2.0 snelheid en de snelheid van de schijf zelf, zijn hier zelfs sneller als mijn NAS-200.

Alleen nog even stoeien hier met het ftp-gedeelte, en ik kan die schijf van buiten af ook benaderen, dit laatste is me teveel leesvoer, en als mij iets niet snel genoeg lukt dan stop ik er een tijdje mee eerdat ik....
Oud 23 mei 2009, 20:34
FRanatic's schermafbeelding
FRanatic FRanatic is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ / Cisco EPC3212 / WRT320N
DTV: IRHD-5000C
Standaard

Indien nog niet bekend, maar linksys (mogelijk ook andere merken) heeft een handige backup functie. Zo kun je al je instellingen opslaan. Mocht je na een firmware update of harde reset je instellingen kwijt zijn, kun je ze eenvoudig weer terug zetten met je backup.
De optie is te vinden onder tab 'Administration' en dan kopje 'Config management'.
Oud 23 mei 2009, 20:43
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FRanatic Bekijk bericht
Indien nog niet bekend, maar linksys (mogelijk ook andere merken) heeft een handige backup functie. Zo kun je al je instellingen opslaan. Mocht je na een firmware update of harde reset je instellingen kwijt zijn, kun je ze eenvoudig weer terug zetten met je backup.
De optie is te vinden onder tab 'Administration' en dan kopje 'Config management'.
Ik heb de optie vanmiddag gevonden en daar dan maar gelijk gebruik van gemaakt door de instellingen op te slaan. Dit zat overigens niet op de 'oude' WRT160N.
Oud 23 mei 2009, 20:47
FRanatic's schermafbeelding
FRanatic FRanatic is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ / Cisco EPC3212 / WRT320N
DTV: IRHD-5000C
Standaard

Citaat:
Ik heb de optie vanmiddag gevonden en daar dan maar gelijk gebruik van gemaakt door de instellingen op te slaan. Dit zat overigens niet op de 'oude' WRT160N.
Dat is vreemd, heb hem op mijn 'good old' wrt54g wel. Slordig van linksys, of misschien deze optie op een ander plek verstopt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten